Gå til innhold

vurderer hekle et pledd til et par på 25....hadde du blitt glad for det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror de vil bli veldig glade for et hjemmelagd pledd....men er selvsagt vanskelig med farger. Og det kommer an på smak og behag. De har nettopp flytta sammen,men har ikke vært der. Har du noen ideer? Er du på den alderen? Hva hadde du likt? 

Anonymkode: 6bf88...dfe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er der et moderne pledd i en nøytral farge, heklet av ullgarn hadde jeg blitt glad.

Et typisk "heklepledd" i tynt garn med dill og dall i mønsteret hadde gått rett på boden til når jeg trenger et underlag til bikkja.

Anonymkode: 684c5...a64

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk et heklet pledd av ei venninne da jeg var student, det var egentlig et ganske grelt og fargerikt lappeteppe med navnet mitt på og noe greier. Jeg elsket det!

Nå ligger det i boden, da. Når man runder 25 og er ute av kollektivet og har litt penger, så settes vel stil hakket høyere.

Jeg ville dratt på besøk hos dem først, eller spør om hun kan gi deg en virtuell rundtur på Facetime, så ser du stilen og fargepaletten. Legg deg på de fargene som går igjen i sofa, puter og eventuelle gardiner.

Anonymkode: de61b...e28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er der et moderne pledd i en nøytral farge, heklet av ullgarn hadde jeg blitt glad.

Et typisk "heklepledd" i tynt garn med dill og dall i mønsteret hadde gått rett på boden til når jeg trenger et underlag til bikkja.

hehe det var et ærlig svar :)  jeg kunne jo spurt de hvilket de ønsker....men liker å overraske. Vurderer et sikksakkpledd i grå,svart,hvit,beige..... men klart; smaken er som baken. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig med deg. 

Anonymkode: 22147...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med deg. 

hva er et typisk "heklepledd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var 25- nei, hadde sikkert ikke hatt vett til å verdsette arbeidet. Nå- hadde blitt kjempeglad og rørt. Gitt at det var farger som var «meg».

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i heklede ting, syns ofte det blir veldig stivt og klumpete. Ville heller hatt et strikket teppe en et heklet sånn for å sammenligne. Som 25 åring hadde det definitivt ikke vært aktuelt med et heklet pledd i stua. Ikke nå som 42 åring heller, men jeg kunne kanskje tatt det med på hytta eller i båten. 

Anonymkode: 7569b...7b1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke ønsket å ha slike pledd liggende fremme. Et nøytralt pledd i grått hadde jeg blitt glad for da!

Anonymkode: d89a2...b1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den øverste hadde jeg likt til bilen av nostalgigrunner. Men ingen av dem ville jeg hatt inne i huset. Men hvis det er stilen de har så blir de vel glade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt veldig glad om det var i ull, ikke bomull. Super gave! Men er jo mye arbeid, så vær sikker på at de ønsker det ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk et heklet pledd i rosa, grønt og hvitt i bestemorruter når jeg var 25 og det var da, og er fortsatt, noe av det kjæreste jeg eier.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde nok ikke blitt glad for det, verken som 25-åring eller senere :P Forsøker å holde interiøret i en gjennomført stil, hvor farger og materialer er nøye gjennomtenkt. Dessuten varmer ikke et teppe i bomull noe særlig, så det måtte i så fall ha vært i ull. 

Anonymkode: cd2a9...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F*** så bortskjemte og snobbete folk er! Æsj.. Alt som er hjemmelaget blir jeg glad i . Blir mer glad i noe hjemmelaget med omtanke og jobb bak enn noe folk har bestillt på nett eller kjøpt på en butikk. Har alt jeg trenger men omtanken bak hjemmelagde ting er noe jeg setter høyt. 

Anonymkode: 66b81...f6f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hehe det var et ærlig svar :)  jeg kunne jo spurt de hvilket de ønsker....men liker å overraske. Vurderer et sikksakkpledd i grå,svart,hvit,beige..... men klart; smaken er som baken. TS

Jeg tror at hvis du lager det du skisserer her, uten huller i mønsteret eller krimskrams i endene; bare et helt enkelt, stramt pledd i sikksakk-mønster i nøytrale farger, så vil de sette pris på både gaven og omtanken!

Anonymkode: c2098...489

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...