Gå til innhold

Noen som liker å game? (spille videospill)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre gikk det mye i sims, men nå har jeg ikke så mye tid til overs, og jeg er dørgende lei sims 4. håper sims 5 kommer snart 😂 

ellers spiller jeg litt på switchen når jeg har tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

K39. Har spilt siden slutten av 90-tallet. Ser ikke på meg selv som en gamer, da det bare er visse typer spill jeg liker og jeg er ikke like lidenskapelig som gamerbrødrene mine og gamere på youtube f.eks. 

I min forrige jobb, for 10+ år siden, fortalte jeg noen kollegaer at jeg spilte World of Warcraft, og flere av dem begynte å sammenligne meg med skoleskytere og være "redd" for meg. Sjefen prøvde å få meg med på blåturer o.l. ved å lokke med at vi kunne stikke innom en spillbutikk på veien eller at det kanskje var spillautomater på hotellet. 

Så i min nåværende jobb har jeg holdt kjeft.
Har hatt besøk av en kollega som så PC-en min i stua, og hun behandler meg litt som en nerdete basement dweller nå, så jeg tenker det er best å ikke si noe. Jobber sammen med nesten bare damer på 35-60 som er mest opptatt av barn og husarbeid, det har kanskje litt å si. 

Anonymkode: be743...df3

Sært, hos meg var det helt motsatte. Da jeg nevnte for sjefen min at jeg hadde begynt å spille WoW tipset han meg om f. eks. wowhead hvor man kunne finne hjelp og forklaringer på quests osv samt fortalte at hvis jeg noensinne ville hoste LAN-party med spillere måtte jeg bare si ifra så kunne vi låne kontoret i helgen siden det var satt opp så bra.

Nå jobbet jeg riktignok i IT, og der blir du sett på som litt spesiell hvis du IKKE spiller noe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at de som gamer ikke tørr å stå frem på jobben, for er jo slike holdninger hos gamere som vil skjule det, som fører til mer stigmatisering og tabu rundt det å game.

Jeg gamer, og det vet alle på jobben og. Det burde aldeles ikke være et problem eller en uting då lenge man er profesjonell i jobben sin og fungerer sosialt.

Anonymkode: dbe45...154

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn spilte jeg Spyro og Need for Speed på PS2. Senere spilte jeg GTA 5 på PC. Nå går det kun i World of Warcraft.

Honorable mentions: Sims og Habbo. Men det snakker jeg ikke så mye om haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 41 og spiller fortsatt nærmest daglig, det blir ikke like mye som før men en time her og der får jeg presset inn. Jeg liker spill som Mass Effect, Yakuza-serien, Divinity, Baldur's Gate, Horizon Zero Dawn, og masse annet jeg ikke kommer på akkurat nå

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt over å kunne kalle meg selv gamer. Som lærer på barneskolen er jeg åpen med elever om at jeg liker å spille. De synes jo det er sååå kult at læreren deres gjør det. Jeg liker ikke skytespill, men med en mann som er gamer så har jeg de siste tre årene begynt å spille mer enn bare Mario, sims og minecraft. Nå spiller jeg også eventyrspill som dragon age og Star wars. Får mye hjelp fra mannen min da, er ikke god i disse spillene. Men herregud så moro! 

Jeg er ikke sånn at jeg snakker masse om det på jobb, for de andre voksne har ikke den samme interessen, men de vet godt at jeg gamer en del. Det er ingen hemmelighet. 

I gamingverdenen begynner det heldigvis å bli bedre å være jente, men det finnes fortsatt menn og gutter som synes det er litt sært at jeg som kvinne gjerne bruker helgene på gaming, fordi jeg er kvinne og ikke mann. 

Anonymkode: e8d44...61e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmelise skrev (11 minutter siden):

Sært, hos meg var det helt motsatte. Da jeg nevnte for sjefen min at jeg hadde begynt å spille WoW tipset han meg om f. eks. wowhead hvor man kunne finne hjelp og forklaringer på quests osv samt fortalte at hvis jeg noensinne ville hoste LAN-party med spillere måtte jeg bare si ifra så kunne vi låne kontoret i helgen siden det var satt opp så bra.

Nå jobbet jeg riktignok i IT, og der blir du sett på som litt spesiell hvis du IKKE spiller noe.

Ja, det kommer nok an på hvor man jobber. Jeg jobber i helsevesenet, og her blir dataer sett på som Satans verk sendt fra byråkratene i administrasjonen for å logge og registrere og gjøre arbeidsdagen vår mer tungvint. Så om noen setter seg ned og ser på en dataskjerm frivillig i fritida, må det være noe alvorlig galt med dem :P

Jeg tror ikke det er alle som tenker sånn. Men de som gjør det er ofte de mest høylytte og utadvendte, og de lager så mye mas, og så er man plutselig stempla som en kjempenerd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like å spille men vet ikke om jeg kan kalle meg gamer da for det føler jeg er mer de som spille WOW og slikt. 😄 

Men har da gamet fra jeg var ung, begynte med Sega og Game boy så ble det Playstation så ble det pc og har egentlig holdt meg til det. Begynte med Sims og slike tycoon games. Spilt litt playstation, wii og en del switch så har gått gjennom Tekken, Zelda og det obligatoriske fra Nintendo. :P Så kan jeg innrømme at jeg liker Minecraft, vet ikke hvorfor men det er relaxing som guttungen pleier å si. :ler:

Spiller litt av hvert egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har veldig lyst til å prøve, men å kjøpe alt blir så dyrt 😰 også må jeg nok kjøpe en del bomkjøp på spill også, før jeg finner noen jeg liker…

Anonymkode: 3d27b...1c5

Du kan låne spill på biblioteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+ her og spiller ofte. Spiller mest RPGs - The Elder Scrolls, Mass Effect, Dragon Age og den type. Elsker også RDR 1 og 2, noe av det beste jeg har spilt.

Har akkurat spilt gjennom ME Legendary Edition og spiller en del ulike MMOs. Testet beta av New World i går, ser veldig lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller hver dag, er ufør så har ikke stort annet å gjøre, så nå spiller jeg enda mer enn noen gang. Anser meg ikke som noe gamer da. Har gaming pc til 15.000 kr (egentlig 22.000 kr men kjøpte på tilbud) og jeg har playstion 3. Men fortsatt ikke en gamer 😂

Har alltid likt videospill siden jeg var veldig lita. Jeg var eneste jenta i hele nabolaget. Jeg vokste opp med bare guttevenner. Vi var 12 gutter og 3 jenter i klassen på barneskolen. Så sier vell litt om min oppvekst. 
Har brukt mange timer med guttene i nabolaget hvor vi spilte videospill og jeg har alltid elsket det. Foretrakk det framfor å leke med dukker. Har to brødre i tillegg. Har eid alt av maskiner og håndholdt hele oppveksten. 

Favorittspillet har jeg nesten 900 timer spilt på, vil ikke nevne navnet på spillet for da vil alle vite hvem jeg er. Da det er ikke minecraft, fortnite eller andre store og kjente spill.
Akkurat nå går det i Planet Zoo.  
Elsker alt av Tomb Raider. 
Grand Theft Auto, spesielt San Andreas har jeg spilt igjennom minst 10 ganger. 
Vokste opp med sims, men sims 4 ødela spillegleden. 
Super Mario er favoritten, alt av Super Mario. Ingen over, ingen under. 

Hadde ikke hatt noe imot å date en som "gamer", så lenge livet og hverdagen kommer først. Hadde foretrukket å spille sammen en lørdagskveld fremfor å gå ut å drikke. Når jeg hører ordet gamer, så tenker jeg på de som er oppe hele natten og spiller, dusjer ikke, lager ikke seg normal middag og lever ikke normalt. Hvor spilling kommer på første og andre plass. 
Så mannen må da være som meg, livet først men fortsatt glad i spilling. Jeg hadde foretrukket romantisk kveld hjemme med super mario og en god middag, enn en kveld på byen og kebab for å si det sånn. 

Anonymkode: 9274c...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35 og har gamet løst og fast siden den første pc kom i hus (den kom med age of empires 1 og fikk installert en donkey kong emulator)  Spilte også en den Runescape da vi endelig fikk ISDN. 

Fikk en playstation 1 (du skal få en lillebror gave), kjøpte selv en nintendo 64 og etterhvert en playstation 2. Har nå en Playstation 4 og en xbox360. Går for det meste i rpg (final fantasy, elder scrolls, dragon age, osv) eller litt strategi eller sim 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spilte med min far siden jeg var liten på 90-tallet. Innimellom hadde hele familien, pappa, mamma, søsknene mine og jeg spillkvelder sammen hvor vi løste mysterier de gode gamle pek-og-klikk eventyrspillene. 🥰 Nå som voksen er det som regel fantasy/sci-fi singleplayer rollespill det går i - TES, the Witcher, Zelda. Leser også fantasybøker og ser nesten mer på spillprat på YouTube/Twitch enn jeg spiller selv. 😅 Pleier ikke akkurat å annonsere hobbyen til folk jeg møter da. Mange har fordommer. Noen prøver å være hyggelige å spørre hvilke spill og sånt, men er veldig uinteressant å ta den diskusjonen med noen som ikke har peiling og egentlig ikke bryr seg. 

Anonymkode: c8201...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller en del når jeg har tid og overskudd. Blir mest på kveldstid i helgene. Er 41 år og har spilt store deler av livet.

Mest spill som Skyrim, Fallout, Xcom o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37, spilte mine første spill på storebrors Amiga 2000.

Har spilt mye Civilization (II-VI) og Age of Empires opp igjennom (de er fortsatt spill jeg vender tilbake til igjen og igjen).

Er glad i rpg'er som Neverwinter Nights og Dragon Age (Origins er et av mine favorittspill noensinne). Har rundet 1000 timer på Skyrim :rodme:
The Witcher 3 var for øvrig fantastisk!

Har også brukt latterlig mye tid på WoW og LotRO. Var Innom ESO, men falt ikke helt for det.

I det siste har det gått mye i Conan Exiles.

En gamer er en som bruker mye tid på å spille videospill. Om det er The Sims eller CoD spiller ingen rolle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 51 år, har egen gaming pc 😄 . Spiller mye forskjellig, som oftest sammen med sønnene mine, jeg har to gamer sønner. Siden den ene flyttet hjemmefra for mange år siden,er det utrolig morsomt å "møtes" for å spille, skravle på discord. Steam er genialt!  Har gamet siden..eh... tja... veldig lenge siden 😛 . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 barns mor midt i 30-årene som elsker Animal Crossing og Pokemon Go (på Switch)! 🙋🏼‍♀️
Blir jo ikke alltid så mye tid til å spille, men etter barna er lagt, så kan det skje i blant at jeg spiller litt Animal crossing og mannen spiller på en annen konsoll 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 10.40):

K39. Har spilt siden slutten av 90-tallet. Ser ikke på meg selv som en gamer, da det bare er visse typer spill jeg liker og jeg er ikke like lidenskapelig som gamerbrødrene mine og gamere på youtube f.eks. 

I min forrige jobb, for 10+ år siden, fortalte jeg noen kollegaer at jeg spilte World of Warcraft, og flere av dem begynte å sammenligne meg med skoleskytere og være "redd" for meg. Sjefen prøvde å få meg med på blåturer o.l. ved å lokke med at vi kunne stikke innom en spillbutikk på veien eller at det kanskje var spillautomater på hotellet. 

Så i min nåværende jobb har jeg holdt kjeft.
Har hatt besøk av en kollega som så PC-en min i stua, og hun behandler meg litt som en nerdete basement dweller nå, så jeg tenker det er best å ikke si noe. Jobber sammen med nesten bare damer på 35-60 som er mest opptatt av barn og husarbeid, det har kanskje litt å si. 

I 20-årene spilte jeg hver dag, da mest Sims og WoW. 

Nå orker jeg ikke det lenger, og spiller mest i ferier. I stressende perioder på jobb er det også bare dataspill som får meg til å koble av på fritida, så da spiller jeg en del. Egentlig bruker jeg mer tid på å se på youtubere som spiller enn å spille selv. 

Jeg liker å bygge verdener og sånn. Er ikke så glad i battle og krig. 
Jeg elsker Anno-spillene, Stardew Valley og Craft the World. Liker også Theme Hospital/Two Point Hospital, My time at Portia, Cities Skylines og Terraria. En gammel favoritt er Black & White II, men det er lenge siden og kanskje utdatert nå. 
Jeg er på Steam og får forslag der om nye lignende spill som jeg prøver ut. Steam har ofte salg og jeg synes ikke spillene jeg liker er så dyre i forhold til underholdningsverdien. Koster vel 100-150 kr for de spillene jeg liker, det er bare litt mer enn en kinobillett. 

Neste jeg har planer om å prøve er Spellcaster University, Monster Harvest, Serin Fate eller Rimworld. 

Vi har ganske sammenfallende spillsmak. Rimsworld er absolutt å anbefale, fantastisk spill!

Anonymkode: d14e9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (På 11.9.2021 den 13.11):

Er 41 og spiller fortsatt nærmest daglig, det blir ikke like mye som før men en time her og der får jeg presset inn. Jeg liker spill som Mass Effect, Yakuza-serien, Divinity, Baldur's Gate, Horizon Zero Dawn, og masse annet jeg ikke kommer på akkurat nå

Likte Divinity Original Sin så godt! Prøver å finne noe i samme gate. Ser at Baldur's Gate ses på som en arvtager, synes du det stemmer?

Anonymkode: d14e9...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (På 11.9.2021 den 13.06):

Ikke spesielt sært. Forskjellen er bare at din sjef her kjente til gaming og spill.

Anonymkode: 70cb6...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...