Gå til innhold

Avsluttet vennskap pga mdg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på kaffe hos en barndomsvenninne som jeg har vært superclose med i 17 år. Vi kom inn på valget, der det detter ut av hun at hun har stemt mdg. Hun ble blodig fornærmet når jeg lo, jeg trodde virkelig at hun tullet. Viste seg hun var helt seriøs. Jeg fortalte henne at jeg ikke kan være venn med noen som stemmer på mdg da det etter min mening bare er influencere som har 14 i iq som stemmer på de. 
 

Er jeg en dust? Og har dere noen dealbreakers i vennskap?

Anonymkode: ea97f...44f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mine venner stemmer har ingenting å si for vennskapet. 

Anonymkode: 56c4f...0ba

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder du? Du kuttet ut en venn du har hatt i sikkert hele ditt voksne liv på grunn av at du ikke er enig med henne politisk? 
 

Motbydelig.

Anonymkode: 5d623...861

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dust synes jeg ikke du er, jeg hadde nok også ledd. Og antakelig ikke vært så nær venn, men å kutte ut vennskapet er jeg nok ikke så sikker på om jeg hadde gjort

Anonymkode: 81fe5...9c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var på kaffe hos en barndomsvenninne som jeg har vært superclose med i 17 år. Vi kom inn på valget, der det detter ut av hun at hun har stemt mdg. Hun ble blodig fornærmet når jeg lo, jeg trodde virkelig at hun tullet. Viste seg hun var helt seriøs. Jeg fortalte henne at jeg ikke kan være venn med noen som stemmer på mdg da det etter min mening bare er influencere som har 14 i iq som stemmer på de. 
 

Er jeg en dust? Og har dere noen dealbreakers i vennskap?

Anonymkode: ea97f...44f

Nei, du er et oppegående menneske. I motsetning til din venninne.

Anonymkode: 05056...88c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja altså man dumper ikke en venn fordi en stemmer noe som er helt fjernt fra hvordan en selv stemmer. Det blir faktisk for dumt og man kan raskt ende opp som venneløs. Takler du ikke at folk er uenige med deg når det kommer til politikk så for det kanskje være et emne du lar være å diskutere med de vennene du har igjen. :P 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du er et oppegående menneske. I motsetning til din venninne.

Anonymkode: 05056...88c

Haha godt det ikke bare er jeg som tenker sånn!

Anonymkode: ea97f...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man kan jo være forskjellige selv om man er venner da 🙂 Håper ikke mine hipster venner som er "evig student" vil skilles fra meg fordi jeg er høyt utdannet å stemmer Høyre 😅

Anonymkode: d3673...4f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også syntes venninna var veldig naiv, og hadde nok hatt vansker med å prate seriøst med henne fremover. Men hadde aldri sagt det høyt til henne, kanskje heller prøvd å snakke med henne om mine synspunkter.

Anonymkode: 73710...1fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er jeg en dust? Og har dere noen dealbreakers i vennskap?

Anonymkode: ea97f...44f

Ja du er dust. Superclose, men vet ikke hvor dere står politisk i forhold til hverandre 😂 

 

Anonymkode: 434bc...977

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig saklig 😍 Bare til orientering vil personer med IQ under 50 være psykisk utviklingshemmet. Vil heller si at venninnen din er heldig om hun slipper å ha en slik en som deg til venn.

Anonymkode: 6ec35...629

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hadde vært dealbreaker for meg, fordi hån og latterliggjøring faktisk er mobbeoppførsel. Som voksen bør man faktisk takle at venner stemmer på andre partier enn en selv. 

Jeg befinner meg i sentrum og har venner som stemmer både Rødt, SV, MDG, Venstre og Høyre. Null problem. 

Anonymkode: 12433...e75

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil beholde vennskap, bør man avstå fra å latterliggjøre vennenes politiske valg. Jeg stemmer selv noe annet enn MDG og tåler at folk er politisk uenige, men ikke gjør narr av meg for mitt valg.

Anonymkode: eff5e...d9d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. 

Man kan gjøre og si mye rart, men å stemme MDG er ikke en av dem! :) 

Anonymkode: ad8f9...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja du er dust. Superclose, men vet ikke hvor dere står politisk i forhold til hverandre 😂 

 

Anonymkode: 434bc...977

Ja altså du kan si jeg ble rimelig sjokkert. Ho jobber innen rusomsorg og stemmer mdg grunnet rusreformen. Så faktisk ingen spøk at vi var sykt nære venner, men min mann jobber på oljerigg så følte det var et slag i ansiktet. 

Anonymkode: ea97f...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var på kaffe hos en barndomsvenninne som jeg har vært superclose med i 17 år. Vi kom inn på valget, der det detter ut av hun at hun har stemt mdg. Hun ble blodig fornærmet når jeg lo, jeg trodde virkelig at hun tullet. Viste seg hun var helt seriøs. Jeg fortalte henne at jeg ikke kan være venn med noen som stemmer på mdg da det etter min mening bare er influencere som har 14 i iq som stemmer på de. 
 

Er jeg en dust? Og har dere noen dealbreakers i vennskap?

Anonymkode: ea97f...44f

politikk har splittet mennesker før også, så det er greit å være tydelig og si sin mening uten å gå rundt grøten. 

Regner med dere  har forandret dere veldig siden dere sist hadde møtt hverandre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så merkelig at jeg med en IQ på 14 både har klart å bli jurist og få god jobb. 
Høres ut som venninnen din kommer best ut av dette bruddet.

Anonymkode: 03b1f...3d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er noe av det mest idiotiske man kan stemme etter min mening, respekterer jeg at andre ikke mener det samme. Hadde ikke avsluttet et vennskap bare pga politiske forskjeller.

Anonymkode: 12d45...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...