AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #181 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette tror jeg er et resultat av at man skal være så himla tilgjengelig hele tiden. I gamle dager var det ingen som stusset over at de ikke fikk svar på telefonen. Det var ingen sosiale medier som krevde oppmerksomhet, ikke messenger, snap osv. Da hadde man også mer overskudd til å gå til naboen for å ta en kopp kaffe og oppdatere seg litt på den siste ukas sladder (nå får man servert sladderet 24/7, så det er ikke lenger nødvendig å gå bort) Kronisk tilgjengelighet gjør at man må rasjonere mer på faktisk egentid, og bli mer selvsentrert for å klare hverdagen. Anonymkode: 1298f...c3d Et kjempeproblem, sosiale media/smarttelefonen har ødelagt livet vårt. Vi bombes med ting heletiden, de fleste sliter med å håndtere alle disse inntrykkene og infoen. Vi er ikke laget for det. Derfor må man ta vare på seg selv og egentiden. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er veldig mye forventningspress i dag Alt handler om penger. Mye stress og jag. Anonymkode: 97966...09d Presset er så høyt, ikke rart vi har så mange selvmord. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I dag er livet veldig krevende??? Leste jeg rett? Nei, livet har aldri vært mindre krevende enn i dag. Anonymkode: 9e943...09d Ikke alle har det så lett som deg i livet. Anonymkode: 46b31...351 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #182 Del Skrevet 5. oktober 2021 Jeg åpner ikke, samboer får den ære av å gjøre det. Jeg klarer nemlig ikke å si nei til selgere. Så jeg ender med å bytte strøm eller kjøpe abonnement på ting, for så å avbestille det over internett etterpå. Syns synd på selgeren og klarer ikke avvise høflig, blir superstressa. Så da har vi en avtale om at samboer åpner, for hun klarer å si nei. Mens jeg er hun dama som blir stående i 10 min og høre på talen til selgeren, for så å kjøpe et abonnement jeg ikke vil ha. Enda godt det ikke kommer folk som selger leksikon eller støvsugere på døra lenger! Fiskebilen og noen som solgte pølser klarte jeg å avvise, da, siden vi er veggiser. Er jeg hjemme alene, noe som er ganske sjelden, åpner jeg ikke. I tillegg klikker det for hundene når det ringer på med bjeffing, som roer seg med en gang noen vi vil ha på besøk kommer inn, men som gjør det vanskelig å føre en samtale i døra. Slukker også alle utelys på Halloween. Mobilen har jeg alltid på lydløs. Er det viktig, ringer de opp igjen. Jeg har telefonen nær meg bestandig, så om jeg ikke kjenner nummeret, sjekker jeg det opp på 1881 og ringer umiddelbart opp igjen hvis jeg skjønner det er viktig. Anonymkode: 05bc4...92a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #183 Del Skrevet 29. mars 2022 I går åpnet jeg ikke, deilig. Etter en lang dag på jobb så var det godt å slappe ai godstolen med en bok Anonymkode: 46b31...351 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. mars 2022 #184 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 12.45): Tenk litt på dette, du er ikke forpliktet til å åpne døren om noen ringer på. Ingen kan kreve det. Startet med dette pga en nabo som ikke helt forstod hvor ofte man trenger å ta kontakt, forstod ikke grenser. Så da fortalte jeg dette mennesket at jeg åpner når det passer meg, det er jo min tid. Tiden min bestemmer jo jeg over. Om noen ringer deg, må du heller ikke svare. Så har du jo disse menneskene som lurer på hvorfor man ikke svarer, sosialt tilbakestående mennesker som krever svar. Nei, ingen kan kreve at du skal svare på hverken tlf, sms eller døren. Punktum Anonymkode: 46b31...351 Folk krever av din tid bare av å ringe på døra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #185 Del Skrevet 29. mars 2022 O.G. skrev (3 minutter siden): Folk krever av din tid bare av å ringe på døra? Det er slutt på den tiden da familie og venner kom uanmeldt på besøk. Hvem er det da igjen som ringer på uventet? Loddselgere, dopapirselgere, pølseselgere og Jehovas vitner. Like greit å la være å åpne Anonymkode: b9882...976 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. mars 2022 #186 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er slutt på den tiden da familie og venner kom uanmeldt på besøk. Hvem er det da igjen som ringer på uventet? Loddselgere, dopapirselgere, pølseselgere og Jehovas vitner. Like greit å la være å åpne Anonymkode: b9882...976 Jeg får venner på besøk, kanskje onkel stikker innom også. Så nei, ikke bare loddselgere og Jehovas vitner banker på her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 29. mars 2022 #187 Del Skrevet 29. mars 2022 Ni av ti ganger det kommer folk, uanmeldt, på døra er det salg eller religon det handler om. Pleier derfor ikke å åpne (er det noen jeg kjenner sender de jo bare melding). Det har imidlertid hent, mer enn tre ganger, at vedkommende da går bort til stuevinduet og hamrer på det… det føles enormt invanderende. Som om denne personen har rett på å holde en femminutter lang salgspitch på min fritid, ofte sånn midt i middagen også 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. mars 2022 #188 Del Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 6.01): Alle låser opp, der er selvfølgelig. De som ikke åpner opp vil jeg si har en usunn sykdom. Anonymkode: c047d...a8f Finnes det sunne sykdommer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #189 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9/21/2021 den 6.01): Alle låser opp, der er selvfølgelig. De som ikke åpner opp vil jeg si har en usunn sykdom. Anonymkode: c047d...a8f De som tenker mest på hva andre tenker om dem hvis de ikke åpner vil jeg si har en sykdom. Anonymkode: 7bdad...c0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #190 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De som tenker mest på hva andre tenker om dem hvis de ikke åpner vil jeg si har en sykdom. Anonymkode: 7bdad...c0a Ikke sant Viktig å ta vare på seg selv, vi skal jo alltid være tilgjengelig. Aldri få fred eller hvile. https://bokelskere.no/bok/frakoblet-de-egentlige-aarsakene-til-depresjon-og-de-overraskende-loesningene/588350/ Anonymkode: 46b31...351 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #191 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 13.07): Huff, så grusomt at noen har lyst til å prate med deg uten grunn. Sånne mennesker burde vært tvangsinnlagt. Anonymkode: a2b32...804 Det er jo kanskje ikke så mye et tilfelle av at folk vil prate MED deg. De fleste som ringer og kaver og gjør seg til bry er ikke det minste interessert i å snakke med noen som helst. De vil snakke til noen. Om seg og sitt. Og da kan de jo, for min del, snakke til katta eller rattet eller psykologen. Eller et tre i skogen. Anonymkode: 684f9...97f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #192 Del Skrevet 30. mars 2022 Fælt så mye selgere å annet dere får på døra, da? Jeg har aldri hatt en selger på døra mi i hele mitt liv. Bor i blokk i Oslo. Anonymkode: 71aa6...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #193 Del Skrevet 30. mars 2022 De jeg kjenner og som ringer på her, de ser når jeg er hjemme. Og åpner jeg ikke da så antar de at noe er galt, at jeg har fått et illebefinnende eller noe. Og det er helt greit, for da føler jeg at noen vil handle om noe skjer meg. Så poenget er ; er jeg hjemme så åpner jeg. Anonymkode: ae62d...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #194 Del Skrevet 30. mars 2022 Man har dem som nærer seg på å sosialisere. Det er noe underlig med dem for de tror at alle er som dem og de ønsker å nære seg på andre som ikke har disse behovene. Egoistisk tankegang.11q Anonymkode: 7bdad...c0a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #195 Del Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fælt så mye selgere å annet dere får på døra, da? Jeg har aldri hatt en selger på døra mi i hele mitt liv. Bor i blokk i Oslo. Anonymkode: 71aa6...562 Men du klarer å ta innover deg at dette varierer? Hvis det ringer på uanmeldt hos oss er det Fiskebilen, Sektor Alarm, strømselgere, veldedige organisasjoner (som vi gjerne allerede gir et månedlig beløp til) osv. Anonymkode: 6f327...112 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #196 Del Skrevet 31. mars 2022 Er ikke så glad i selgere som kommer i sju-tida om kvelden jeg heller, men jeg åpner døra hvis det ringer på. Så fremt jeg ikke står i dusjen el.l. Som oftest er det venner av barna, av og til naboer som lurer på noe. Synes det er ganske uhøflig å la være å åpne bare fordi man ikke gidder. Da er det bedre å si fra at det passer ikke nå. Anonymkode: 0b915...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 31. mars 2022 #197 Del Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 13.07): Huff, så grusomt at noen har lyst til å prate med deg uten grunn. Sånne mennesker burde vært tvangsinnlagt. Anonymkode: a2b32...804 Slike mennesker er energityver. De eier ikke antenner eller selvinnsikt. Tvangssosialisering på høyt nivå. Nei takk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 31. mars 2022 #198 Del Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 12.23): Et kjempeproblem, sosiale media/smarttelefonen har ødelagt livet vårt. Vi bombes med ting heletiden, de fleste sliter med å håndtere alle disse inntrykkene og infoen. Vi er ikke laget for det. Derfor må man ta vare på seg selv og egentiden. Presset er så høyt, ikke rart vi har så mange selvmord. Ikke alle har det så lett som deg i livet. Anonymkode: 46b31...351 Sikkert en av de som er født med gullhår i rævva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2022 #199 Del Skrevet 1. april 2022 Adrenalina1 skrev (På 31.3.2022 den 9.47): Slike mennesker er energityver. De eier ikke antenner eller selvinnsikt. Tvangssosialisering på høyt nivå. Nei takk. Tvang funker aldri, men slik er det jo i Norge. Merkelig opplegg. Anonymkode: 46b31...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #200 Del Skrevet 9. april 2022 Jeg bruker bare glane ut fra der jeg sitter mens det ringer på... Mulig noen har sett meg, men er jo min tid og jeg som bestemmer... 😝 Anonymkode: 8bb9a...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå