ryzorwarlock Skrevet 20. september 2021 #161 Del Skrevet 20. september 2021 telefonen min er på lydløs om natta uavhenging hva som skjer. Om noen ligger for døden på sykehuset, hva kan jeg gjøre? jeg har ikke medesinsk utdanning Noen som må komme seg hjem som ikke har penger? Det er ikke min skyld. Ingenting er så viktigt at noen MÅ ha tak i meg på natta, alt kan vente til morgenen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #162 Del Skrevet 20. september 2021 ryzorwarlock skrev (22 minutter siden): telefonen min er på lydløs om natta uavhenging hva som skjer. Om noen ligger for døden på sykehuset, hva kan jeg gjøre? jeg har ikke medesinsk utdanning Noen som må komme seg hjem som ikke har penger? Det er ikke min skyld. Ingenting er så viktigt at noen MÅ ha tak i meg på natta, alt kan vente til morgenen. Er i grunn enig med deg her. Min er alltid på lydløs! Men forstår foreldre som er bekymret for barn/tenåringer som er borte. For eks en tenåring som er på fest. Sønnen til eksen min havnet på sykehus en fuktig natt, og faren hadde på tlf og reiste med en gang sykehuset ringte. Anonymkode: 1e89c...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #163 Del Skrevet 20. september 2021 Haha, jeg har ikke opp til selgere. Da står jeg på innsiden av døra (døra har vindu) og vinker og smiler. Og de vinker tilbake. Men jeg lukker ikke opp. De blir kjempeforvirra og jeg har det kjempemorsomt. 🤣🤣 Anonymkode: 75619...5af 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #164 Del Skrevet 20. september 2021 ryzorwarlock skrev (4 timer siden): telefonen min er på lydløs om natta uavhenging hva som skjer. Om noen ligger for døden på sykehuset, hva kan jeg gjøre? jeg har ikke medesinsk utdanning Noen som må komme seg hjem som ikke har penger? Det er ikke min skyld. Ingenting er så viktigt at noen MÅ ha tak i meg på natta, alt kan vente til morgenen. Kanskje ikke akkurat deg. Jeg har en datter som snart skal føde, så jeg må kunne rykke ut på kort varsel for å passe det andre barnet. Anonymkode: 9e943...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #165 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 13.9.2021 den 20.56): Jeg for min del har ikke noe problem med å godta andre sine valg i livet. Syns likevel det er meget spesielt dette med å påstå at andre «krever noe av deg» ved å ringe på døra, og at det skal ikke godtas. Kunne fint la være å åpne en gang iblant selv jeg, hvis jeg ligger å hviler for eksempel. Men det går jo på meg, at JEG ikke orker å forholde meg til noen der og da. Det handler da ikke om at noen krever noe av meg? Anonymkode: ac640...b9f Som om jeg ikke har sett deres granskende blikk straks de setter foten innafor.Dynamikken endres på et blunk og straks provoserer de sitt stress over på meg. Sitt høylytte bla bla Anonymkode: 7bdad...c0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #166 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 14.04): Det jeg har sitert der: da jeg var yngre og bodde hjemme gjorde alle dette. Jeg kunne være 12 år og alene hjemme, gikk gjerne rundt i truse og topp, så plutselig stod hele slekta i gangen. Det var utrolig vanlig og jeg HATET!!!!!! det. Det var så irriterende. Sitter og slapper av, plutselig styrter døra opp og jeg hører «HALLO ER DET NOEN HJEMME?!?» skrikende gjennom hele huset. Ikke fikk jeg låse heller. Anonymkode: ae328...152 Utrolig slitsomt. Husker også dette når jeg bodde hjemme og søsters venninner løp ut og inn hos oss. Kunne ikke gå på do uten å treffe på noen. Å fy av meg Anonymkode: 7bdad...c0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #167 Del Skrevet 21. september 2021 Alle låser opp, der er selvfølgelig. De som ikke åpner opp vil jeg si har en usunn sykdom. Anonymkode: c047d...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #168 Del Skrevet 21. september 2021 Vi har kamera på dørklokken. Det er fantastisk ✨ Anonymkode: 97966...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #169 Del Skrevet 21. september 2021 er dette essensen om nordmenn i nøtteskall? er det ingen som har gått norsk skole med normal norsk folkeskikk? Anonymkode: c047d...a8f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. september 2021 #170 Del Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Utrolig slitsomt. Husker også dette når jeg bodde hjemme og søsters venninner løp ut og inn hos oss. Kunne ikke gå på do uten å treffe på noen. Å fy av meg Anonymkode: 7bdad...c0a dette skjer jo ikke når folk ikke braser inn, men ringer på og venter utenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #171 Del Skrevet 22. september 2021 Enig med mange her om at hvis det ringer på døren ute av det blå så er det aldri noe viktig, kun selgere osv. alle mine venner og bekjente kommer etter avtale, så med mindre jeg har bestilt take-away så er det alltid noe tull. Nå pleier jeg å åpne døren da, med mindre jeg sover. Men nå har jeg flyttet og installert dørklokke med kamera (google nest doorbell), så når det ringer på får jeg opp kamera feed på mobilen uansett hvor i verden jeg er, også kan jeg snakke med toveis mikrofon. Så nå trenger jeg aldri å avbryte noe for å snakke med fremmede på døren! Kan ligge på sofaen og si «nei takk». Veldig deilig, ikke at noen har ringt på de siste to månedene uansett. Anonymkode: 71154...7e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #172 Del Skrevet 4. oktober 2021 Endelig fått meg digital kikkehull i døra, anbefales! Skikkelig bra. https://www.yalehome.no/no/produkter/yale-elektronisk-dorkikkert/yale-ddv-500/ - TS Anonymkode: 46b31...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #173 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 21.45): Haha, jeg har ikke opp til selgere. Da står jeg på innsiden av døra (døra har vindu) og vinker og smiler. Og de vinker tilbake. Men jeg lukker ikke opp. De blir kjempeforvirra og jeg har det kjempemorsomt. 🤣🤣 Anonymkode: 75619...5af Så lite hyggelig menneske du er. Slår det deg aldri at de som jobber som dørselgere kanskje ikke har noe annet valg? At dette er den jobben de fikk? Tror du de da syns det er morsomt å stå det å bli hånet av deg? Selv om du ikke vil kjøpe noe så skader det ikke å oppføre seg skikkelig. Jeg har måtte melde fra om en litt vel ivrig selger én gang, resten tar et nei for et nei. Anonymkode: db262...9a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #174 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 9.06): er dette essensen om nordmenn i nøtteskall? er det ingen som har gått norsk skole med normal norsk folkeskikk? Anonymkode: c047d...a8f Dessverre blir folk mer og mer selvsentrerte og opptatt av seg selv og sitt. Anonymkode: ac640...b9f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
realityfire Skrevet 4. oktober 2021 #175 Del Skrevet 4. oktober 2021 Enig... takler ikke sånne mennesker. Disse typer mennesker har som regel svært lite forståelse for andre mennesker sitt liv og tid. Svarer ikke alltid med engang, hvis jeg f.eks er deprimert eller ikke orker sosial kontakt, hvorfor skal jeg da gidde å svare? Hadde en venn som sendte mld, og hvis jeg ikke svarte på noen minutter så begynte personen og sende masse spørsmålstegn og spamme meg med mld om "hVorFoR igNorErEr dU??????" typisk tilbakestående personer som tror verden revolverer rundt dem "megmegmegmegmegmegmeg" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #176 Del Skrevet 5. oktober 2021 realityfire skrev (7 timer siden): Enig... takler ikke sånne mennesker. Disse typer mennesker har som regel svært lite forståelse for andre mennesker sitt liv og tid. Svarer ikke alltid med engang, hvis jeg f.eks er deprimert eller ikke orker sosial kontakt, hvorfor skal jeg da gidde å svare? Hadde en venn som sendte mld, og hvis jeg ikke svarte på noen minutter så begynte personen og sende masse spørsmålstegn og spamme meg med mld om "hVorFoR igNorErEr dU??????" typisk tilbakestående personer som tror verden revolverer rundt dem "megmegmegmegmegmegmeg" Slike må man bare kutte ut helt, null sosiale evner. Anonymkode: 46b31...351 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #177 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dessverre blir folk mer og mer selvsentrerte og opptatt av seg selv og sitt. Anonymkode: ac640...b9f Nei, det handler om å ta vare på seg selv. I dag så er livet veldig krevende, så da må man eie tiden sin utenom jobben. Er alltid noen som skal ha tiden din, eller pengene. Anonymkode: 46b31...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #178 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, det handler om å ta vare på seg selv. I dag så er livet veldig krevende, så da må man eie tiden sin utenom jobben. Er alltid noen som skal ha tiden din, eller pengene. Anonymkode: 46b31...351 I dag er livet veldig krevende??? Leste jeg rett? Nei, livet har aldri vært mindre krevende enn i dag. Anonymkode: 9e943...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #179 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I dag er livet veldig krevende??? Leste jeg rett? Nei, livet har aldri vært mindre krevende enn i dag. Anonymkode: 9e943...09d Det er veldig mye forventningspress i dag Alt handler om penger. Mye stress og jag. Anonymkode: 97966...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #180 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dessverre blir folk mer og mer selvsentrerte og opptatt av seg selv og sitt. Anonymkode: ac640...b9f Dette tror jeg er et resultat av at man skal være så himla tilgjengelig hele tiden. I gamle dager var det ingen som stusset over at de ikke fikk svar på telefonen. Det var ingen sosiale medier som krevde oppmerksomhet, ikke messenger, snap osv. Da hadde man også mer overskudd til å gå til naboen for å ta en kopp kaffe og oppdatere seg litt på den siste ukas sladder (nå får man servert sladderet 24/7, så det er ikke lenger nødvendig å gå bort) Kronisk tilgjengelighet gjør at man må rasjonere mer på faktisk egentid, og bli mer selvsentrert for å klare hverdagen. Anonymkode: 1298f...c3d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå