Gå til innhold

Min vei mot målet


Kirrikas

Anbefalte innlegg

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Uke 40: 88,7kg (-0,1kg)

Total vektnedgang: 6,2 kg (15,8kg fra start)

 

Jeg har gått ned bare 100gram siden sist mandag, MEN jeg har gått inn 2 cm i midjen og 3 cm rundt magen, så noe skjer hvertfall! 

Jeg jogget 10km denne uken, klokka inn på 1:06. Da hadde jeg en veldig behagelig fart hele veien. Målet må være å komme under timen etterhvert 😊 Jeg merker at styrketreningen har positiv innvirkning på løpingen òg, og bakkene går mye lettere nå enn for noen måneder siden. Beina er generelt mye lettere! 

Kostholdmessig har denne uken vært tung... Det har vært vanskelig å spise etter planen og ikke se fremgang på vekta, og jeg har hatt stunder der jeg har hatt mest lyst å gi opp.. I helga så ble det mye utskeielser, det var mye som skjedde og andre som sto for mat. I tillegg ble det kjøpt inn både smågodt og sjokolade, og det er mine største laster 😩 Når det er i hus klarer jeg ikke å stå imot suget. Det er akkurat som at kroppen vet at det er smågodt på boden og det ligger hele tiden i underbevisstheten.. "når kan jeg gå å ta en bit?", "én bit kan ikke skade", "nå er jeg så stressa, jeg trenger sjokolade", "det er bedre å ta en sjokolade enn å være irritert" er tanker som hele tiden svirrer.... Jeg blir urolig og ukonsentrert. For meg er det myyyyye enklere å ikke ha det i hus. Målet der må være å på sikt kunne ha det tilgjengelig uten at det skal ta opp for mye av tankene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekta går ned i rykk og napp og kroppen endrer seg uavhengig av det. Du er jo utrolig flink til å jogge også, så ikke rart du merker forskjell på målbåndet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (8 minutter siden):

Vekta går ned i rykk og napp og kroppen endrer seg uavhengig av det. Du er jo utrolig flink til å jogge også, så ikke rart du merker forskjell på målbåndet 👍

Det er helt sant, det er bare så utfordrende å stole på prosessen når vekta ikke rikker seg😝 Men så vet man jo at det er det man må... Å gi opp vil hvertfall ikke gi resultater 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å kjenner litt på sorgen... Sorgen over å ikke kunne kjøpe boller, sjokolade, oster, kaker, is.... Det er dager jeg virkelig savner det.. Men jeg unner ikke meg selv den følelsen jeg får om jeg hadde tillatt meg selv å kjøpe og spise disse tingene. Tanken på at jeg aldri kan ha det samme forholdet til mat igjen det skremmer meg litt. Samtidig så er jeg innforstått med at det ikke var et sunt forhold og at jeg må velge mellom junk og en sunn helse. Jeg er ikke i tvil om hva jeg velger. Men noen dager er det skikkelig vanskelig. 

Endret av Kirrikas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Uke 40: 88,7kg (-0,1kg)

Uke 41: 87,6kg (-1,1kg)

Total vektnedgang: 7,3 kg (16,9kg fra start) 

 

Jeg bytter veiedag fra denne uken siden jeg uansett var borte og ikke fikk veid meg mandag. Legger inn noen delmål jeg ønsker å nå fremover og det første jeg kommer til å nå er 86kg som er en vekt jeg lå lenge på før jeg ble gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål:
Under 100 – 99,9kg
5 kg ned – 99,5kg
10 kg ned – 94,5kg
Bmi overvekt – 90,6kg
Under 90 – 89,9
15 kg ned – 89,5

Før gravid vekt - 86kg
20 kg ned – 84,5kg
Under 80 – 79,9kg
25 kg ned – 79,5kg
Bmi normalvektig – 75,5kg
30 kg ned – 74,5kg

 

Jeg er litt usikker på når jeg skal stoppe, og det tenker jeg at jeg ser litt an. Jeg har hvertfall tenkt meg ned til normalvekt, men hvor langt ned er jeg usikker på. Det blir ikke under 70, det er hvertfall helt sikkert 🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼
Det er vanskelig det der med sluttmål. Tror vi må se ann hvordan ting er når vi nærmer oss målvekt også. Og mål kan jo endres underveis 😉

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundre skrev (1 time siden):

Godt jobba 👏🏼👏🏼
Det er vanskelig det der med sluttmål. Tror vi må se ann hvordan ting er når vi nærmer oss målvekt også. Og mål kan jo endres underveis 😉

God helg

Takk! Det er helt sant, får ta det litt som det kommer. Det er uansett mange kilo ned igjen 😆 God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt du jobber! Kan jeg spørre hvor høy du er? Tenker også at jeg vil ned på normalvektig på BMI, men jeg må helt ned på 69 for å komme dit, og da har jeg fortsatt 10 kg igjen 😅 Det høres så lavt ut, så jeg har et mål for høsten på 75, så får jeg gjøre opp status når jeg kommer dit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (11 timer siden):

Så godt du jobber! Kan jeg spørre hvor høy du er? Tenker også at jeg vil ned på normalvektig på BMI, men jeg må helt ned på 69 for å komme dit, og da har jeg fortsatt 10 kg igjen 😅 Det høres så lavt ut, så jeg har et mål for høsten på 75, så får jeg gjøre opp status når jeg kommer dit. 

Jeg er 174 😊 Akkurat i denne sammenhengen er det godt å ha litt høyde å fordele kiloene på, kjenner jeg 😆 Ikke lenge til du er der da! Det må være deilig å se målet nærme seg 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Uke 40: 88,7kg (-0,1kg)

Uke 41: 87,6kg (-1,1kg)

Uke 42: 88,0kg (+0,4kg)

Total vektnedgang: 6,9 kg (16,5kg fra start)

 

Skuffet, men forventet.. Jeg har vært mye sulten denne uken, og jeg vet jeg har spist for mye 🙄 Så nå skal jeg bare fokusere på å finne tilbake til de gode vanene jeg hadde og så satser jeg på mer nedgang neste uke 🤞🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig har jeg følt meg dritt i hele dag.. Umotivert og slapp. Skippa trening i går og hadde en avtale med meg selv om å ta den i dag, men det frista mest å bare ligge på sofaen og så fikk det heller bli med to treninger denne uka 🙄 Mens jeg la minste så gikk det en faen i meg og jeg konkluderte med at jeg hvertfall ikke kom til å føle meg bedre med å bare ligge i sofaen hele kvelden.. det eneste som hjelper er faktisk å ta den treningsøkten! Som sagt som gjort, og jeg har hatt min beste treningsøkt der jeg har økt i nesten hver øvelse 🤪 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (6 minutter siden):

Stolt av deg 💪 Nyt resten av kvelden på sofaen ❤️

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg 86 på vekta! Det betyr at jeg er veldig nærme det første store delmålet 🤩 Nå håper jeg bare kroppen og psyken samarbeider fremover så jeg ikke saboterer de gode resultatene 😝 

 

Jeg har også reflektert litt i det siste, og jeg føler meg så fornøyd med å være der jeg er nå 🥰 Jeg har snart gått ned 20 kg og gjort en kjempeinnsats for helsa dette året her! Jeg er ikke avhengig av sjokolade lenger, jeg trener flere ganger i uka og jeg tar jevnt over gode valg for helsa 🙂 Så jeg lurer på å ta det litt mer med ro når jeg bikker 86kg. Og det betyr for all del ikke å slutte å spise sunt og trene, men kanskje jeg skal prøve å slutte å stresse rundt det? 🤔 Prøve å tenke at jeg er fornøyd med å ha kommet så langt som jeg har gjort og fortsette å ta gode og sunne valg for helsa sin del og så får vekta leve sitt eget liv. Målet er jo å fortsette å gå ned, men å være litt mer avslappet i forhold til det og virkelig gjøre dette til en livsstil. Det aller viktigste for meg er jo å aldri gå opp igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å se at delmål nærmer seg 😊

Du kan være fornøyd med så langt du har kommet, og enig i dette med å gjøre det til en livsstil. Uansett, bare pass på at du ikke faller tilbake i gamle vaner. Det er innmari lett å gjøre.

Uansett så har du vært kjempeflink :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Uke 40: 88,7kg (-0,1kg)

Uke 41: 87,6kg (-1,1kg)

Uke 42: 88,0kg (+0,4kg)

Uke 43: 86,6kg (-1,4kg)

Vektnedgang: 8,3 kg (17,9kg fra start)

 

Det har vært overraskende enkelt å komme tilbake til gode rutiner etter den litt dårlige uken sist uke. Jeg føler dette virkelig begynner å bli en livsstil og vanene er så etablerte nå at det ikke krever så mye lenger. Noen dager er selvsagt vanskeligere enn andre, men det hører vel med, og det viktigste er å klare å hente seg inn igjen etterpå om man tar valg som ikke harmonerer med vektnedgang🙄 Dessuten så holder jeg på å oppdage at det er plass til litt av den "dårlige" maten i et balansert og sunt kosthold 🙂 

Endret av Kirrikas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...