Gå til innhold

Min vei mot målet


Kirrikas

Anbefalte innlegg

Da var det min tur å starte dagbok her. Jeg har lest mye dagbøker det siste halve året og jeg blir så inspirert og motivert av alle dere flinke 🤩

Jeg har vært overvektig hele mitt voksne liv, men etter at jeg fikk barn har det gått helt over styr og jeg bikket bmi-kategorien fedme.. Det har plaget meg veldig, men samtidig har jeg ikke fått til å gjort noe med det. Jeg har bikket 100kg to ganger, den første gangen i 2017. Den gangen klarte jeg å gå ned til 86kg, som var vekten min før svangerskap. Så ble jeg gravid igjen, og amming har alltid virket motsatt for meg enn for andre som raser ned i vekt... Jeg går opp.

Denne gangen stoppet den på svimlende 104,5 kg! Jeg bestemte meg for å ta grep om egen livsstil. Jeg visste jo hva som skulle til, så det burde ikke være altfor vanskelig. Jeg gikk ned 15 kg før sommeren og var under 90kg for første gang på 3 år. Sommeren kom og jeg gikk opp 5 kg igjen. Vekta stoppet denne gangen på 94,9. Nå er jeg klar for å gjøre en skikkelig innsats igjen og jeg har et endelig mål om å komme meg innenfor normalvekt. For meg vil det si 75kg. 

Jeg er stolt over at jeg har klart å snu før jeg gikk opp alt igjen. Irriterende å måtte gå ned igjen de samme kiloene flere ganger, men må bare innse at vektnedgang ikke alltid følger en lineær linje. Jeg veier meg mandagene fremover, for å prøve å ikke skli helt ut i helgene. Jeg er på sukkeravvenning, da det er min største last, så null godteri nå i september. 

 

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen i gjengen! For en flott jobb du gjorde før sommeren, og herlig med flying start første uken 🥳 Ser du har valgt det mandag som veiedag, opplever du at du ligger høyere på mandager enn ellers i uken? Det gjør i alle fall jeg 😅 Har samme kaloribudsjett i helgene som ellers, men er litt større sjanse for alkohol/fett/salt som bidrar til å binde vann i helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (6 timer siden):

Hei og velkommen i gjengen! For en flott jobb du gjorde før sommeren, og herlig med flying start første uken 🥳 Ser du har valgt det mandag som veiedag, opplever du at du ligger høyere på mandager enn ellers i uken? Det gjør i alle fall jeg 😅 Har samme kaloribudsjett i helgene som ellers, men er litt større sjanse for alkohol/fett/salt som bidrar til å binde vann i helgene. 

Takk for det 😊 Før sommeren lå jeg ofte litt høyere mandagene, men jeg skeiet nok litt vel mye ut i helgene 🤪 Frem til nå, etter sommeren, har jeg samme kosthold i helgene som i ukene så nedgangen har hittill vært jevn 😊 Mulig jeg bytter etterhvert som det går litt tregere og jeg ser at kostholdet i helgene gir utslag på mandagsvekten 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen 👍

Du har vært kjempeflink så langt, og det er alltid deilig med et skikkelig hopp når du starter på igjen. Jeg veier meg på fredager fordi helgene ofte fører til litt annen mat som gjør at jeg binder litt mer vann. Men alle dager er jo like fine å veie seg på, så det viktigste er å finne det som er riktig for deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok. 
Gleder meg til å lese om din reise videre 😃

Jeg kjenner godt igjen dette med å gå ned de samme kiloene flere ganger, men nå er det slutt 👍🏼   

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 10.9.2021 den 10.10):

Velkommen i gjengen 👍

Du har vært kjempeflink så langt, og det er alltid deilig med et skikkelig hopp når du starter på igjen. Jeg veier meg på fredager fordi helgene ofte fører til litt annen mat som gjør at jeg binder litt mer vann. Men alle dager er jo like fine å veie seg på, så det viktigste er å finne det som er riktig for deg 😊

Takk! Ja, det blir spennende nå etter den første uken og se hvilken dag det er mest hensiktsmessig å veie seg på 🤔 For å være ærlig så greier jeg ikke å unngå vekta de 6 andre dagene i uka, så jeg følger med på svingningene 😅

 

Dundre skrev (På 10.9.2021 den 21.22):

Gratulerer med dagbok. 
Gleder meg til å lese om din reise videre 😃

Jeg kjenner godt igjen dette med å gå ned de samme kiloene flere ganger, men nå er det slutt 👍🏼   

God helg

Takk 😊 Har lest hele dagboken din, og må få si at du imponerer! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helgen over, og vekten er registrert. Ganske fornøyd. Er det ille å ikke være mer fornøyd? Det er akkurat som at uke 2 er dømt til å bli dårlig siden det gikk så bra i uke 1 🤪 Neida, jeg er fornøyd, det går da nedover 😊 Kroppen føles ikke like bra denne uken, men jeg tror jeg bare holder på å bli vant til mindre mengde mat og jeg er ikke så sulten lenger.. Rart at man føler seg tjukkere bare fordi man er mett 🙄

 

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Total vektnedgang: 3,7 kg (13,3 kg fra start)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens personlige seier ble å gå inn på treningsrommet og løfte tungt og få utløp for stress og frustrasjon på den måten i stedet for å ty til sjokolade og mat💪🏻 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Total vektnedgang: 4,8 kg (14,4kg fra start)

Denne helgen har jeg vært på reise, så jeg velger å bruke fredagens tall 🙄 Dagens vekt var faktisk ikke så aller verst til tross (90,9), men det er nok litt vann som skal av nå denne uken. Uansett er jeg snart under 90! Og jeg er nå innenfor bmi-kategori "overvektig"! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Lurer på hvor lenge dette vannet skal sitte? Selv om kostholdet har vært perfekt siden søndag så er jeg tyngre nå enn mandags morgen 🤔 Jeg trener jevnlig og har minket i cm, men vekta rikker seg ikke annet enn oppover 😅 Prøver å tenke at jeg må stole på prosessen, men det er vanskelig 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du i syklusen og hvordan pleier kroppen din oppføres seg i ulike deler av mnd? Kan kroppen holde ekstra vann pga. mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (34 minutter siden):

Hvor er du i syklusen og hvordan pleier kroppen din oppføres seg i ulike deler av mnd? Kan kroppen holde ekstra vann pga. mensen?

Jeg har ikke hatt mensen siden jeg satte inn spiral for ett år siden, så jeg kan nok ikke skylde på det 😝😅 Jeg skal prøve å drikke masse vann i dag og så skal jeg gå meg en lang tur i kveld, kanskje det slipper litt da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kirrikas skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke hatt mensen siden jeg satte inn spiral for ett år siden, så jeg kan nok ikke skylde på det 😝😅 Jeg skal prøve å drikke masse vann i dag og så skal jeg gå meg en lang tur i kveld, kanskje det slipper litt da 🤔

Det hørtes utrolig digg ut! Jeg tok ut spiralen da jeg skulle ha nr 2 og vil ikke ha ny da jeg mistet sexlysten totalt, men det med å ikke ha mensen, det savner jeg.... Jeg er som oftest på mitt letteste etter en joggetur, så får du deg en skikkelig tur i dag har det gjerne samme effekten. Krysser fingrene for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (1 time siden):

Det hørtes utrolig digg ut! Jeg tok ut spiralen da jeg skulle ha nr 2 og vil ikke ha ny da jeg mistet sexlysten totalt, men det med å ikke ha mensen, det savner jeg.... Jeg er som oftest på mitt letteste etter en joggetur, så får du deg en skikkelig tur i dag har det gjerne samme effekten. Krysser fingrene for deg ;)

Nei, da skjønner jeg at det ikke frister å sette inn ny 🤪 Får satse på det! Jeg orker faktisk ikke å være én hel kilo tyngre i veietråden i morgen når jeg vet jeg har vært flink hele uken 😝 Utrolig hvor mye "skade" en frihelg kan gjøre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å minne meg selv på hvor fantastisk kroppen kjennes når jeg spiser bra og er jevnlig i aktivitet! 💃🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra du har fått en bedre følelse igjen 😊 Kroppen blir litt sliten innimellom, og jeg tror faktisk at den innimellom har bruk for en liten "pause" før du fortsetter.

Håper kroppen føles bra idag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (1 time siden):

Bra du har fått en bedre følelse igjen 😊 Kroppen blir litt sliten innimellom, og jeg tror faktisk at den innimellom har bruk for en liten "pause" før du fortsetter.

Håper kroppen føles bra idag 👍

Ja, det er helt sant. Man blir hvertfall veldig godt kjent med kroppen sin i en sånn prosess som vi er i nå. Likevell er det ikke alt den gjør som lager mening 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Total vektnedgang: 6,1 kg (15,7kg fra start)

 

Kroppen kvitt seg heldigvis med vannet på lørdag🤪 Jeg er fornøyd, kroppen følest bra 😊💪🏻 Klar for å fortsette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirrikas skrev (2 timer siden):

Vekt:

Uke 35: 94,9kg 

Uke 36: 92kg (-2,9kg)

Uke 37: 91,2kg (-0,8kg)

Uke 38: 90,1kg (-1,1kg)

Uke 39: 88,8kg (-1,3kg)

Total vektnedgang: 6,1 kg (15,7kg fra start)

 

Kroppen kvitt seg heldigvis med vannet på lørdag🤪 Jeg er fornøyd, kroppen følest bra 😊💪🏻 Klar for å fortsette! 

Kroppen er merkelig sånn, plutselig skal den bare hope seg opp med vann liksom 🤪 Flott nedgang 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...