Gå til innhold

Samme ring som giftering og forlovelsesring ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg syns det er unødvendig å bruke mye penger på to ringer når jeg misliker sterkt å ha på ring. Har derfor sagt til min kommende mann at jeg ikke ønsker to ringer. I går fikk jeg velge en ring. Den skal fungere som forlovelse- og giftering. Men hva hvis folk spør ? Den ringen jeg har valgt har tre diamanter. Det er en alliansering. Men du ser den er giftering. Vi har ikke fortalt mange om forlovelsen 🤩

Anonymkode: e129f...5bd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samme som vi har gjort. Hvis noen spør så sier jeg bare at vi ikke ser vitsen i å bruke penger på to ringer, spesielt siden ingen av oss egentlig liker å gå med det. Har derimot fått flere kommentarer om at jeg ikke har noe diamanter på min ring🙄, enn spørsmål om hvorfor vi bare har en ring. 

Anonymkode: 623ee...5a0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er vanlig i Norge at man ikke har egen forlovelsesring. Dette med forlovelsesring med diamant på er en amerikansk tradisjon. 

Anonymkode: d681f...52d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme som vi har gjort. Hvis noen spør så sier jeg bare at vi ikke ser vitsen i å bruke penger på to ringer, spesielt siden ingen av oss egentlig liker å gå med det. Har derimot fått flere kommentarer om at jeg ikke har noe diamanter på min ring🙄, enn spørsmål om hvorfor vi bare har en ring. 

Men var det noen som tenkte at du giftet deg før tiden? Vi skal ikke gifte oss før 2023😳 Men jeg kan også la ringen ligge i en eske 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er vanlig i Norge at man ikke har egen forlovelsesring. Dette med forlovelsesring med diamant på er en amerikansk tradisjon. 

Anonymkode: d681f...52d

Det er det jeg også tenker. Kunne aldri tenke meg en stor diamant. Men pleier folk å gå med den ringen helt fra forlovelse til bryllupsdato? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men var det noen som tenkte at du giftet deg før tiden? Vi skal ikke gifte oss før 2023😳 Men jeg kan også la ringen ligge i en eske 

Var vel et par ganger hvor bekjente/folk jeg møter sjeldent lurte på om vi hadde giftet oss, men var ikke verre enn å si nei, vi skal gifte oss om så så lang tid. Fikk aldri mer spørsmål enn det. 
Spiller vel fint liten rolle om noen lurer? Lurer de nok så spør de mest sannsynlig, og da er det bare å svare?😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er unødvendig å bruke mye penger på to ringer når jeg misliker sterkt å ha på ring. Har derfor sagt til min kommende mann at jeg ikke ønsker to ringer. I går fikk jeg velge en ring. Den skal fungere som forlovelse- og giftering. Men hva hvis folk spør ? Den ringen jeg har valgt har tre diamanter. Det er en alliansering. Men du ser den er giftering. Vi har ikke fortalt mange om forlovelsen 🤩

Spør om hva? 

Anonymkode: ef681...327

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heisann12345

Forlovelsesring er noe som har kommet inn i Norge fra USA. Spør du besteforeldrene dine, så var det ikke noe som het forlovelsesring den gangen. Så selvfølgelig kan det være samme ring. Helt opp til deg! 😄 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ominous

Vi har bare gifteringer vi🤷‍♀️
Uten diamanter eller annet krimskrams. 

Trodde det var helt normalt jeg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spør om hva? 

Spør om vi allerede har giftet oss. Ringen er en giftering med tre små diamanter på. Elsker den og vil gå med den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Spør om vi allerede har giftet oss. Ringen er en giftering med tre små diamanter på. Elsker den og vil gå med den.

Så svarer du vel bare 'nei'. Det er ikke et dødelig spørsmål, liksom? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Gjør det dere ønsker er det enkle svaret. Vi har enkle sølvringer som gifteringer. Vi brukte dem også stort sett hele forlovelsestiden, som varte i mange år. Men helt i begynnelsen hadde vi faktisk de kuleste, billigste ringene av blodstein, kjøpt på naturhistorisk museum. Desverre var de litt i skjøreste laget og kunne lett knekke. Men det var mine favorittringer ♥️

Anonymkode: 503c6...5cd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er da helt vanlig. Nesten alle mine venninner har samme ring som forlovelsesring og giftering 

Anonymkode: cbaf4...ff0

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi brukte den samme ringen som forlovelsesring og giftering. En vanlig glatt gullring. Dette med diamanter på forlovelsesringen er ingen norsk tradisjon, den er amerikansk eller engelsk. 

Anonymkode: 8b449...1a0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ser ikke forskjell på giftering, forlovelsesring og vanlig ring man går med fordi man synes det er fint. 🤷 Er det noe folk vet? Hvor lærer man det i såfall? 

Jeg er gift og har bare en ring, en enkel gullring som ligner mannen sin som vi tok på oss under vielsen :) Liker ikke å gå med ring med pynt.

Anonymkode: daa3a...9dd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi har samme forlovelsesring og giftering. Er enkle gullringer. Vi har de på venstre hånd nå som vi er forlovet, også bytter vi over til høyre hånd under vielsen

Anonymkode: c21b3...77a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alan Smithee

Vi brukte samme ring, som mange her sier. Min bestemor, derimot, hadde separat giftering og forlovelsesring. Gjør det som passer best for deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 11.48):

Da sier du bare at dere er forlovet vel? Hvorfor er det så vanskelig? :)

Jeg fikk diamantring når mannen fridde. Vi fortalte de vi er glad i at vi hadde forlovet oss, og så gikk jeg med ringen. Grei måte å gjøre det på. Det er jo bare å si nei, ikke gift enda, men skal gifte oss snart om noen spør?

Generelt sett da så er det få som får med seg hva slags ringer andre går med. Opplevde kun at nære venner og familie brydde seg :)

Anonymkode: 68796...268

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi har samme ringer som da vi forlovet oss, enkle titanringer. Fikk spørsmål om vi hadde forlovet oss da vi begynte å gå med dem, det er ca tre år siden. 

Helt ærlig har jeg aldri sett noen jeg kjenner gå med "frierring", som det visstnok heter når mannen frir og kun dama går med ring, da gjerne med diamant. Jeg har kun lest om det her og i media, og registrert at det er blitt en greie. 

Vil anslå at mellom 80 og 90% jeg kjenner har brukt samme ring, som er i gult gull og uten diamant(er). Resten har enten to ringer eller diamant i ringene, eller av annet materiale.

Tror ikke du skal bekymre deg. Alt er "lov" nå, og flere og flere velger å gjøre ting på sin måte fremfor å følge gamle tradisjoner. :) 

Anonymkode: 6261d...4c1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er vel ingenting som er uvanlig lenger. 

Jeg har enstens diamantring, og giftering. Sistnevnte brukte jeg vel i 2-3 uker før jeg sluttet, da jeg aldri likte den. Kjøpte i stedet et diamantbånd som jeg har sammen med forlovelsesringen. 

Mannen hadde ikke forlovelsesring. Han har en giftering han bruker innimellom. 

Det vanligste i omgangskretsen er at hun har en diamantring+giftering, og at han kun har giftering som ikke tas på før bryllupet. 

Anonymkode: bc98c...f76

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...