Gå til innhold

Mobber flytte skole

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, vi tar det riktige veien og det er via skolen. Skolen vil kalle inn foreldrene dette gjelder og ta det i ryddige former. 

Anonymkode: a678a...7d0

Dere bør I alle fall sette I gang en paragraf 9A sak mot skolen om de ikke tar tak I situasjonen, Mobbing er det nulltåleranse for, og skolen ma ta tak I det om det skjer på skolen.  Om det også skjer utenfor skolen  skader det Heller ikke og ta en part med foreldrene til mobberen . Og si I fra!

Endret av uovervinnelig
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wednesday Addams skrev (5 minutter siden):

Det som jeg også synes er fascinerende med at det snakkes mye om at det er dialog, møter, tilrettelegging og gudene vet hva som liksom skal hjelpe - hvorfor hjelper det ikke? Det er ikke noe lavere antall elever som føler seg mobbet på skolene rundt om nå enn det var tidligere. Kanskje må man da bruke tiltak som man for enhver pris har forsøkt å unngå, f.eks. å flytte en mobber bort fra skolen der han/hun er en problemelev. 

Enig! Har nå fortalt min sønn som aldri tar igjen at han må bli tøffere og ta igjen.  Sa dette til skoleledelsen under møtet at sønnen min får full støtte fra oss hjemme til å forsvare seg og slenge tilbake. I dag såret han gutten som mobber han. Sa noe som fikk han til å holde kjeft. Denne gutten har en alkoholisert far som reiste fra han. Gutten min sa: skjønner godt at faren din reiste bort fra deg. Gutten ble helt stille og gikk. Håper dette var et gift stikk som traff en nerve. Sa til ledelsen på skolen om de ringer meg for å klage på at sønnen min har forsvart seg får gutten min en klapp på skuldra. Når skolen ikke klarer å ordne opp, må han få lov å forsvare seg selv 

Skrevet
uovervinnelig skrev (1 minutt siden):

Dere bør I alle fall sette I gang en paragraf 9A sak mot skolen om de ikke tar rake I I situasjonen, Mobbing er det nulltåleranse for, og skolen ma ta tak I det om det skjer på skolen. Om det skulle skje utenfor skolen, uansett om det skjer utenfor skolen også,  skader det Heller ikke og ta en part med foreldrene til mobberen. Og si I fra!

Dette er foreldre som har englebarn, foreldre som sier: barn er barn, de er like god alle mann. 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er foreldre som har englebarn, foreldre som sier: barn er barn, de er like god alle mann. 

Om foreldrene ikke ønsker og høre, eller ta til seg at barnet dems mobber så er en bekymringsmelding på plass og sende. Det er bekymringsfullt om de ikke er intresserte eller ikke viser bry, når det skjer situasjoner hvor barnet dems er involvert I  på skolen. Alle foreldre må ta del I barna sine liv på godt og vondt. Foreldre skal være gode forbilde og rollemodeller for barna sine og engasjere seg I livet til barnet sitt. Om disse foreldrene ikke bryr seg så er det omsorgssvikt.

Endret av uovervinnelig
  • Liker 2
Skrevet
uovervinnelig skrev (9 minutter siden):

Om foreldrene ikke ønsker og høre, eller ta til seg at barnet dems mobber så er en bekymringsmelding på plass og sende. Det er bekymringsfullt om de ikke er intresserte eller ikke viser bry, når det skjer situasjoner hvor barnet dems er involvert I  på skolen. Alle foreldre må ta del I barna sine liv på godt og vondt. Foreldre skal være gode forbilde og rollemodeller for barna sine og engasjere seg I livet til barnet sitt. Om disse foreldrene ikke bryr seg så er det omsorgssvikt.

Mange barn nekter på at de mobber når foreldrene får beskjed. Lyver og sier det er motsatt, foreldrene tror blindt på barna og nekter å tro poden kan være en mobber. 
venninnen min har et barn på barneskolen som ble ertet en periode av  en gutt. Venninnen min møtte denne gutten (10-åring) ute å lekte, og hun gikk rett bort å skremte vettet av han. «Hører jeg at du plager mitt barn en gang til kommer jeg etter deg og banker deg» gutten ble livredd. Aldri plaget han etterpå.

jeg er ikke for denne metoden, men om det fungerer så ok. Foreldre til barn som blir mobbet går over ild for å få bukt med dette, om en så må ta tak i mobberen selv 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange barn nekter på at de mobber når foreldrene får beskjed.

Derfor (om det skjer på skolen) bør også lærer observere nøye, og følge med slik at lærer selv også kan være vitne til at det skjer. Skolen har vel overvåkning  også? Kan jo tenkes det er andre elever, som også ser at barnet blir mobbet som også er vitne til hendelsen. 

Endret av uovervinnelig
Skrevet
uovervinnelig skrev (36 minutter siden):

Derfor (om det skjer på skolen) bør også lærer observere nøye, og følge med slik at lærer selv også kan være vitne til at det skjer. Skolen har vel overvåkning  også? Kan jo tenkes det er andre elever, som også ser at barnet blir mobbet som også er vitne til hendelsen. 

Ja det er flere som ser hva som skjer. 
ligger pling våken og skal opp på jobb om 4 timer, er så sint og fortvilt at jeg ligge bare å dirrer. Ikke sjans til å få sove. Helvetes drittunger!! Har lovet gutten min at innen 2 uker skal det være slutt på mobbing og ekskludering på skolen. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja det er flere som ser hva som skjer. 
ligger pling våken og skal opp på jobb om 4 timer, er så sint og fortvilt at jeg ligge bare å dirrer. Ikke sjans til å få sove. Helvetes drittunger!! Har lovet gutten min at innen 2 uker skal det være slutt på mobbing og ekskludering på skolen. 

Trist, føler med deg 😢❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Googlet litt og det står faktisk i regelverket at en mobber kan bli flyttet til annen skole. Det er sjelden det blir gjort, men loven sier en kan gjøre det. Ungdommer kan ikke gå rundt å ødelegge andre ungdommer fordi de selv har det vanskelig. Akkurat nå har min 14 åring nettopp kastet opp fordi han er så ute av seg pga mobbingen. Sover nå. 
Jeg er så sint på den mobberen at jeg kunne filleristet han!! 
skolen har fått kniven på strupen med å ordne opp i dette Ila uken. Hvis ikke ting er ryddet opp i ut neste uke kommer vi til å lage et helvete 

Ja jeg sa aldri at mobberen aldri skulle flytte, eller at det ikke var lov. Jeg skrev at den som blir mobbet kan aldri «tvangs-flyttes».

Helt forferdelig, håper det ordner seg for deg og dine.

Skrevet
Wednesday Addams skrev (10 timer siden):

I alvorlige tilfeller, ja. Om ulike tiltak har vært prøvd ut og dette ikke bedrer situasjonen for den som blir mobbet.

Du tok jo bare et utdrag av halvparten av det jeg skrev. Jeg skrev jo selv at det bør være siste løsning, etter andre ting er prøvd ut- ja da kan mobberen flyttes. 
Skjønner ikke hvorfor du prøver å vri om til at jeg mener at mobberen aldri skal flyttes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...