Gå til innhold

Mobber flytte skole

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wednesday Addams skrev (2 minutter siden):

Tror du vil endre synspunkt den dagen du møter en ordentlig psykopat som ikke er i stand til å føle empati. Da tror jeg pipa hadde fått en annen lyd. Psykopati er ikke noe som kun oppstår av, hva var det du kalte det, ikke sterke nok foreldre?

Vell, fortell meg hvor mange barn er psykopater da? Var det 10 000 i Norge som hadde diagnosen? Og hvor mange mobbere? Uendelig mange. Da tror jeg konklusjonen på saken blir ganske grei, de aller fleste som mobber er ikke ondskapsfulle og mangler empati, det ligger noe bak. For eksempel lavt selvbilde, og gjennom mobbing virker de tøffe for klassekamerater.

Flere dyssossiale personlighetsforstyrrelser utvikler seg i barndommen pga. oppvekstvilkårene, svæææært sjeldent at det er medfødt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann12345 skrev (9 minutter siden):

Vell, i min jobb har jeg kommet hjem med blåmerker, kloremerker i ansiktet, jeg har blitt sparket i halsen, lugget, spyttet på, osv av barn. Disse barna er ikke ondskapsfulle, men de har det utrolig vanskelig. Og ja, selvom de kan trykke på punkter, så skal jeg love deg at det ligger noe bak den masken.

Du er voksen og jobben din er å håndtere slike barn. Mitt barn har ikke valg om å gå på skolen eller ei. Han må. Mobbing ødelegger hans psykiske helse, og han kan ikke fjerne seg fra situasjonen eller bare bytte skole som medfører at hele familien må flytte. 

Anonymkode: a678a...7d0

• Liker 2
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Det virker så enkelt å legge skylden på hjemmet.  Det er bare det, at det stemmer ikke alltid.  Barn er egne individer, og henger ofte med på det samme som vennene gjør.  Det er ikke enkelt å være forelder, man kan få seg noen sjokk, samme hva man gjør og hvor god forelder man er.  
Jeg synes det er trist når folk så lettvint deler ut skyld 😢

Ja beklager for det. Jeg ville bare minne på de andre her i forumet at barn sjeldent vil være ondskapsfulle, det er noe helt annet de vil oppnå, som å bli bedre likt. Barna kan for all dels skyld ha opplevd ting utenfor hjemmet som også resulterer i at de gjør som de gjør, men slemme vil de sjeldent være.

Skrevet
Heisann12345 skrev (2 minutter siden):

Vell, fortell meg hvor mange barn er psykopater da? Var det 10 000 i Norge som hadde diagnosen? Og hvor mange mobbere? Uendelig mange. Da tror jeg konklusjonen på saken blir ganske grei, de aller fleste som mobber er ikke ondskapsfulle og mangler empati, det ligger noe bak. For eksempel lavt selvbilde, og gjennom mobbing virker de tøffe for klassekamerater.

Flere dyssossiale personlighetsforstyrrelser utvikler seg i barndommen pga. oppvekstvilkårene, svæææært sjeldent at det er medfødt.

Det ligger alltid en forklaring til at noen mobber andre. Og lager hverdagen for mange medelever til et helvete. Hva grunnen er er irrelevant, men hvordan stoppe det? Hvordan beskytte de andre elevene slik at de ikke får ei dårlig psykisk helse? 
Jeg godtar ikke at mitt barn  lir mobbet fordi mobberen har det vanskelig på en eller annen måte. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ligger alltid en forklaring til at noen mobber andre. Og lager hverdagen for mange medelever til et helvete. Hva grunnen er er irrelevant, men hvordan stoppe det? Hvordan beskytte de andre elevene slik at de ikke får ei dårlig psykisk helse? 
Jeg godtar ikke at mitt barn  lir mobbet fordi mobberen har det vanskelig på en eller annen måte. 

Hvordan stoppe det? Hm. Kanskje finne ut hvorfor mobbingen skjer tenker jeg da.

Skrevet
Heisann12345 skrev (Akkurat nå):

Her er en tanke: det får ikke så store konsekvenser for mobberne. De må for eksempel ikke bytte skole.

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Heisann12345 skrev (5 minutter siden):

Ja beklager for det. Jeg ville bare minne på de andre her i forumet at barn sjeldent vil være ondskapsfulle, det er noe helt annet de vil oppnå, som å bli bedre likt. Barna kan for all dels skyld ha opplevd ting utenfor hjemmet som også resulterer i at de gjør som de gjør, men slemme vil de sjeldent være.

Så sant det du sier 😀 Alle ønsker jo det beste for barna sine ❤️

Skrevet
Heisann12345 skrev (1 minutt siden):

Å fortelle mobberen at det ikke er fint å mobbe og at alle må være snille mot hverandre?? Hjelper det? Nei!!

hvis skolen skal ha nulltoleranse mot mobbing må de kople inn barnevernet og familieteamet opp mot mobberen og hans familie, får de ikke stoppet denne adferden umiddelbart må mobberen bytte skole eller få hjemmeundervisning mens kommunen tar seg av å hjelpe mobberen. Det skal ikke lønne seg å mobbe. 
dette tror jeg vil være en skrekk som gjør at mobbing ikke er kult 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kg er jo et godt eksempel på at mobbing og netthets eksisterer, ikke bare blandt barn, men voksne også. Barn av slike mennesker som mobber og kommer med oppgulp, tror jeg står I mest fare for og bli mobbere. Empati er en god ting noe veldig mange på kg I alle fall ikke har. 

Endret av uovervinnelig
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er voksen og jobben din er å håndtere slike barn. Mitt barn har ikke valg om å gå på skolen eller ei. Han må. Mobbing ødelegger hans psykiske helse, og han kan ikke fjerne seg fra situasjonen eller bare bytte skole som medfører at hele familien må flytte. 

Det skjønner jeg veldig godt, for slike situasjoner er så utrolig vanskelig å få orden i. Selvfølgelig vil du ikke at barnet ditt skal ha det vondt, og dere burde ikke måtte flytte av den grunn. 

Hele poenget mitt er at selvom det mobberen gjør er helt forferdelig, så ligger det noe bakom. Det er det som må tas tak i, slik at barn som sønnen din kan få en enklere hverdag. 

Det funker sjeldent med «det der må du stoppe med», så da må man kanskje grave litt bak. Barn burde ikke grue seg for å gå på skolen pga andre medelever.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å fortelle mobberen at det ikke er fint å mobbe og at alle må være snille mot hverandre?? Hjelper det? Nei!!

hvis skolen skal ha nulltoleranse mot mobbing må de kople inn barnevernet og familieteamet opp mot mobberen og hans familie, får de ikke stoppet denne adferden umiddelbart må mobberen bytte skole eller få hjemmeundervisning mens kommunen tar seg av å hjelpe mobberen. Det skal ikke lønne seg å mobbe. 
dette tror jeg vil være en skrekk som gjør at mobbing ikke er kult 

Så flott, da er vi på noenlunde samme side! Er jo det jeg har prøvd å formidle, at det hjelper sjeldent å si «stopp med det der». Man må grave bak, finne årsaken. Er det ingen vei å finne der, bør flytting av mobberen vurderes ja

Skrevet
Wednesday Addams skrev (10 minutter siden):

Her er en tanke: det får ikke så store konsekvenser for mobberne. De må for eksempel ikke bytte skole.

Mobbing er jo helt forferdelig uansett, men mener du virkelig at alle mobbere bør bytte skole? Problemene vil jo bare flyttes over på en annen skole, dette bør være siste løsning.

Og nei, jeg mener ikke at den som blir mobbet bør bytte skole, man må finne ut hvorfor det skjer, og hvordan det kan håndteres videre. Løse opp knuten, ikke bare sende den videre.

Skrevet
Heisann12345 skrev (3 minutter siden):

Mobbing er jo helt forferdelig uansett, men mener du virkelig at alle mobbere bør bytte skole?

I alvorlige tilfeller, ja. Om ulike tiltak har vært prøvd ut og dette ikke bedrer situasjonen for den som blir mobbet.

Skrevet
Heisann12345 skrev (8 minutter siden):

Så flott, da er vi på noenlunde samme side! Er jo det jeg har prøvd å formidle, at det hjelper sjeldent å si «stopp med det der». Man må grave bak, finne årsaken. Er det ingen vei å finne der, bør flytting av mobberen vurderes ja

Googlet litt og det står faktisk i regelverket at en mobber kan bli flyttet til annen skole. Det er sjelden det blir gjort, men loven sier en kan gjøre det. Ungdommer kan ikke gå rundt å ødelegge andre ungdommer fordi de selv har det vanskelig. Akkurat nå har min 14 åring nettopp kastet opp fordi han er så ute av seg pga mobbingen. Sover nå. 
Jeg er så sint på den mobberen at jeg kunne filleristet han!! 
skolen har fått kniven på strupen med å ordne opp i dette Ila uken. Hvis ikke ting er ryddet opp i ut neste uke kommer vi til å lage et helvete 

Skrevet
Heisann12345 skrev (8 minutter siden):

Mobbing er jo helt forferdelig uansett, men mener du virkelig at alle mobbere bør bytte skole? Problemene vil jo bare flyttes over på en annen skole, dette bør være siste løsning.

Og nei, jeg mener ikke at den som blir mobbet bør bytte skole, man må finne ut hvorfor det skjer, og hvordan det kan håndteres videre. Løse opp knuten, ikke bare sende den videre.

Hvis elever lider av at enkelte mobber de bør mobberen umiddelbart tas ut av skolen. Når ingen tiltak hjelper må mobberen ut! 
hjemmeskole fram til mobberen har fått behandling av sin adferd på bup, deretter overføres til ny skole under oppsyn. 

• Liker 2
Skrevet

Det skal ikke lønne seg å mobbe andre. Det skal svi 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal ikke lønne seg å mobbe andre. Det skal svi 

Har du snakket med foreldrene til mobberen?❤

Skrevet
Heisann12345 skrev (57 minutter siden):

Det er kanskje ondskapsfullt det de gjør, men de er ikke ondskapsfulle. 
Det var kanskje dumt av deg å glemme klesvasken i vaskemaskinen, men du er jo ikke dum for det. Det er en forskjell.

Barn er barn !! 

Hvorfor forsvare mobbere?? Det finnes ikke synd i jentene som stenger ut andre jenter i klassen til min 10.klassing, de er om ikke onde, så er de manipulative og dominerende og på grensen til ondskapsfulle. Og disse kommer fra ressursfulle hjem, så det de evt lærer hjemme er at det er greit å oppføre seg som drittsekker. De plukket ut en jente eller to som ikke får være med i gjengen. Skolen vet om det, men de gjør ingenting. Det er utrolig vondt for en 15åring å bli utestengt, oversett og snakket ned til. Det ødelegger hele skolen for dem det gjelder, bla min datter. Og hun håper hun ikke kommer i klasse med en eneste av de jentene på videregående. 

Det blir feil å hele tiden si stakkars dem, de har det sikkert ikke bra. De som ikke har det bra er dem som blir mobbet og utestengt! De har krav på en trygg skoledag! Jeg blir skikkelig forbanna når man skal pjuske med mobberne!

Anonymkode: 3659f...326

• Liker 3
Skrevet

Det som jeg også synes er fascinerende med at det snakkes mye om at det er dialog, møter, tilrettelegging og gudene vet hva som liksom skal hjelpe - hvorfor hjelper det ikke? Det er ikke noe lavere antall elever som føler seg mobbet på skolene rundt om nå enn det var tidligere. Kanskje må man da bruke tiltak som man for enhver pris har forsøkt å unngå, f.eks. å flytte en mobber bort fra skolen der han/hun er en problemelev. 

• Liker 1
Skrevet
uovervinnelig skrev (26 minutter siden):

Har du snakket med foreldrene til mobberen?❤

Nei, vi tar det riktige veien og det er via skolen. Skolen vil kalle inn foreldrene dette gjelder og ta det i ryddige former. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...