Gå til innhold

Mobber flytte skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan skolen/ kommunen kreve at MOBBERE bytter skole? Eller er det den som blir plaget som må flytte bort ? 

Anonymkode: a678a...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av ulike saker jeg har lest i mediene, så virker det dessverre som at det som oftest er den som blir mobbet som må bytte skole. Synes absolutt det skulle vært mobberen eller mobberne som måtte bytte skole. Blir feil å straffe den som blir mobbet, synes jeg.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Lovverket åpner for muligheten. Samtidig skal barnets beste ivaretas også for den som mobber, så terskelen er skyhøy. 

Anonymkode: 1afd0...0cb

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Er ingen som kan tvinge mobbeofferet til å bytte skole. Det er jo foreldrene som velger å gjøre det.

Husk at dette er barn, barn er sjeldent ondskapsfulle, de har bare ikke hatt sterke nok foreldre som har oppdratt de på en god måte.

Endret av Heisann12345
Skrevet
Heisann12345 skrev (1 minutt siden):

Er ingen som kan kreve noen å bytte skole, det er aldri tvang. Det er jo foreldrene som velger å gjøre det.

Husk at dette er barn, barn er sjeldent ondskapsfulle, de har bare ikke hatt sterke nok foreldre som har oppdratt de på en god måte.

Dette er jo feil. Barn kan være svært ondskapsfulle, nettopp fordi de ikke er utviklet godt nok til å ha godt etablert empati. 

Anonymkode: 9d795...801

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan skolen/ kommunen kreve at MOBBERE bytter skole? Eller er det den som blir plaget som må flytte bort ? 

Ja de kan kreve at mobberen må bytte skole. Har selv jobbet som lærer ved en skole hvor en mobber ble flyttet til oss fra en annen skole. Tvangsflytting av skole. 

Anonymkode: 7b8bc...1d8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er jo feil. Barn kan være svært ondskapsfulle, nettopp fordi de ikke er utviklet godt nok til å ha godt etablert empati. 

Anonymkode: 9d795...801

Det er kanskje ondskapsfullt det de gjør, men de er ikke ondskapsfulle. 
Det var kanskje dumt av deg å glemme klesvasken i vaskemaskinen, men du er jo ikke dum for det. Det er en forskjell.

Barn er barn !! 

Skrevet
8 minutter siden, Wednesday Addams said:

Av ulike saker jeg har lest i mediene, så virker det dessverre som at det som oftest er den som blir mobbet som må bytte skole. Synes absolutt det skulle vært mobberen eller mobberne som måtte bytte skole. Blir feil å straffe den som blir mobbet, synes jeg.

Helt enig.

Skrevet
Heisann12345 skrev (4 minutter siden):

Er ingen som kan tvinge mobbeofferet til å bytte skole. Det er jo foreldrene som velger å gjøre det.

Feil

Anonymkode: 7b8bc...1d8

• Liker 2
Skrevet

Barn kan være jævlig ondskapsfulle og utspekulerte. Noen vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å trigge og finner de såre punktene og bruker de imot mobbeofferet. 

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke kun oppdragelse som avgjør om barn - ja, mennesker generelt - er onde eller ikke. Enkelte mennesker har f.eks. ikke mulighet til å ha empati med andre mennesker, og det har ikke utelukkende med oppdragelse å gjøre.

Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Barn kan være jævlig ondskapsfulle og utspekulerte. Noen vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på for å trigge og finner de såre punktene og bruker de imot mobbeofferet. 

Vell, i min jobb har jeg kommet hjem med blåmerker, kloremerker i ansiktet, jeg har blitt sparket i halsen, lugget, spyttet på, osv av barn. Disse barna er ikke ondskapsfulle, men de har det utrolig vanskelig. Og ja, selvom de kan trykke på punkter, så skal jeg love deg at det ligger noe bak den masken.

Skrevet
Heisann12345 skrev (8 minutter siden):

Nei, ikke tvinge. Men en 14 åring kan ikke bli ødelagt mentalt fordi de blir mobbet og skolen ikke klarer å håndtere det. Da bør den som mobber flyttes.

Gjelder mitt barn. Er så sint at jeg har mest lyst å filleriste den drittungen som ødelegger for barnet mitt som ligger å gråter og ikke klarer å gå på skolen 

• Liker 2
Skrevet
Heisann12345 skrev (1 minutt siden):

Vell, i min jobb har jeg kommet hjem med blåmerker, kloremerker i ansiktet, jeg har blitt sparket i halsen, lugget, spyttet på, osv av barn. Disse barna er ikke ondskapsfulle, men de har det utrolig vanskelig. Og ja, selvom de kan trykke på punkter, så skal jeg love deg at det ligger noe bak den masken.

Tror du vil endre synspunkt den dagen du møter en ordentlig psykopat som ikke er i stand til å føle empati. Da tror jeg pipa hadde fått en annen lyd. Psykopati er ikke noe som kun oppstår av, hva var det du kalte det, ikke sterke nok foreldre?

• Liker 4
Skrevet
Wednesday Addams skrev (3 minutter siden):

Det er ikke kun oppdragelse som avgjør om barn - ja, mennesker generelt - er onde eller ikke. Enkelte mennesker har f.eks. ikke mulighet til å ha empati med andre mennesker, og det har ikke utelukkende med oppdragelse å gjøre.

Ja da handler det gjerne om diagnosering og sykdom. F.eks flere dyssosiale personlighetsforstyrrelser blir faktisk utviklet i barndom på bakgrunn av de oppvekstmiljøene de har hatt.

Men de absolutt fleste har mulighet for kjærlighet, omsorg og empati. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke tvinge. Men en 14 åring kan ikke bli ødelagt mentalt fordi de blir mobbet og skolen ikke klarer å håndtere det. Da bør den som mobber flyttes.

Gjelder mitt barn. Er så sint at jeg har mest lyst å filleriste den drittungen som ødelegger for barnet mitt som ligger å gråter og ikke klarer å gå på skolen 

Ja det skjønner jeg. Dere må jo få til et foreldremøte dere i mellom og lærerne så det går ann å finne en løsning !

Skrevet

Noen barn er ondskapsfulle. Robert Thompson og  Jon Venables f.eks.
Heldigvis er det ikke alle barn. 

Anonymkode: c890b...291

• Liker 2
Skrevet
Heisann12345 skrev (Akkurat nå):

Ja det skjønner jeg. Dere må jo få til et foreldremøte dere i mellom og lærerne så det går ann å finne en løsning !

Det har vært mer enn nok saker i mediene hvor skolene har holdt møter, lovet at ting skal bedre seg, og så skjer det ingenting. Saken om Odin, for eksempel. Eller NRK-dokumentaren om Arnar og Mia. Mobbere blir beskyttet i altfor stor grad. 

Jeg synes faktisk det å si at det utelukkende har med dårlige oppvekstvilkår og "svake foreldre", at det er det som gjør at alle barn mobber, er å bagatellisere hva mobberne faktisk gjør. Noen mobbeofre - jeg hater å omtale noen som ofre, så beklager det, men jeg fant ikke et bedre ord sånn på sparket - får hele livet sitt ødelagt av hva de blir utsatt for av andre barn.

Skal disse barna, på toppen av all jævelskapen de blir utsatt for, på toppen av det hele måtte oppleve at de må bytte skole? Fordi mobberen med trist barndom og svake foreldre heller skal bli prioritert? 

Skammelig, rett og slett. Mobbing må få konsekvenser, ikke bare for de som blir mobbet, men de som faktisk mobber.

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
Heisann12345 skrev (25 minutter siden):

Det virker så enkelt å legge skylden på hjemmet.  Det er bare det, at det stemmer ikke alltid.  Barn er egne individer, og henger ofte med på det samme som vennene gjør.  Det er ikke enkelt å være forelder, man kan få seg noen sjokk, samme hva man gjør og hvor god forelder man er.  
Jeg synes det er trist når folk så lettvint deler ut skyld.

Jeg er glad for at jeg ikke har barn i skolealder, og at mine kom helskinnet gjennom den tiden.  For min egen del, og som jeg fortsatt vet er et stort problem…. Fjern garderobe og dusjtvang etter gymtimene!  Ungene vasker seg nok hjemme.

Endret av Hvemsomhelst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...