AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Hei. Hvor kan menn ta underlivsundersøkelse? Har prøvd å finne noe om dette på nettet men finner absolutt ingenting om noe sånt for menn, bare kvinner. Lurer fordi jeg har merket en kul på den ene testikkelen, er jo greit da å få sjekket opp i det. Anonymkode: 5c7d0...f04
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Hos fastlege, eventuelt hos en urolog. Anonymkode: f64d2...045 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hos fastlege, eventuelt hos en urolog. Anonymkode: f64d2...045 Tusen takk! Anonymkode: 5c7d0...f04 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Fastlege, det er jo derfor man har fastlege. hvis det er mistenkelig kan fastlegen henvise deg videre. Anonymkode: 3a72f...6bc 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fastlege, det er jo derfor man har fastlege. hvis det er mistenkelig kan fastlegen henvise deg videre. Anonymkode: 3a72f...6bc Sant det, men fastlegen min er mann, vil gjerne slippe undersøkelse av mann. Kan bytte fastlege men vil vel kanskje ta litt tid men jeg vet ikke. En urolog er jo også proff og høres jo bedre / mer "riktig" ut. Anonymkode: 5c7d0...f04
Nnilm Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sant det, men fastlegen min er mann, vil gjerne slippe undersøkelse av mann. Kan bytte fastlege men vil vel kanskje ta litt tid men jeg vet ikke. En urolog er jo også proff og høres jo bedre / mer "riktig" ut. Anonymkode: 5c7d0...f04 En lege bryr seg ikke, men skjønner hva du mener.min fastlege er mann og når jeg skal ha underlivsundersøkelse så bestiller jeg time hos en kvinnelig lege på samme legekontor.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant det, men fastlegen min er mann, vil gjerne slippe undersøkelse av mann. Kan bytte fastlege men vil vel kanskje ta litt tid men jeg vet ikke. En urolog er jo også proff og høres jo bedre / mer "riktig" ut. Anonymkode: 5c7d0...f04 Hvis du blir henvist videre så får du kanskje en mann på sykehuset, skal du nekte undersøkelse da eller? Kjønnet på fastlegen har ingenting å si, de gjør dette hver dag. Anonymkode: 3a72f...6bc 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du blir henvist videre så får du kanskje en mann på sykehuset, skal du nekte undersøkelse da eller? Kjønnet på fastlegen har ingenting å si, de gjør dette hver dag. Anonymkode: 3a72f...6bc Om det er alvorlig så selvfølgelig nei. Men kan jo så klart spørre å si jeg ønsker en kvinnelig lege, og virker som at det er vanlig at kvinner gjør dette når det er profesjonelt. Men er jo ikke noe å nekte om det blir en mann og der alvorlig, er jo ikke ekstremt viktig, hvertfall ikke ikke om det er alvorlig. Men om det ikke har noe å si for deg så er det fint, men for min del er absolutt kvinnelig lege best. Anonymkode: 5c7d0...f04
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Nnilm skrev (15 minutter siden): En lege bryr seg ikke, men skjønner hva du mener.min fastlege er mann og når jeg skal ha underlivsundersøkelse så bestiller jeg time hos en kvinnelig lege på samme legekontor. Åja, kanskje det er bedre enn urolog? Anonymkode: 5c7d0...f04
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Det er ingenting seksuelt med en underlivssundersøkelse. Begriper meg ikke på folk som absolutt må bytte lege i hytt og pine. Legene kunne ikke brydd seg mindre om hvordan du ser ut nedentil. Anonymkode: 47ace...567 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om det er alvorlig så selvfølgelig nei. Men kan jo så klart spørre å si jeg ønsker en kvinnelig lege, og virker som at det er vanlig at kvinner gjør dette når det er profesjonelt. Men er jo ikke noe å nekte om det blir en mann og der alvorlig, er jo ikke ekstremt viktig, hvertfall ikke ikke om det er alvorlig. Men om det ikke har noe å si for deg så er det fint, men for min del er absolutt kvinnelig lege best. Anonymkode: 5c7d0...f04 For å si det sånn, der jeg jobber har man for lengst sluttet å ta hensyn til pasienter som krever lege av et bestemt kjønn. kan du ikke ta den legen som er ledig den dagen så får du gå ubehandlet på eget ansvar. Kjønn har nada å si når det kommer til en profesjonell undersøkelse relatert til sykdom, det finnes ikke noe seksuelt ved det, dermed er kjønn totalt irrelevant. Anonymkode: 3a72f...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For å si det sånn, der jeg jobber har man for lengst sluttet å ta hensyn til pasienter som krever lege av et bestemt kjønn. kan du ikke ta den legen som er ledig den dagen så får du gå ubehandlet på eget ansvar. Kjønn har nada å si når det kommer til en profesjonell undersøkelse relatert til sykdom, det finnes ikke noe seksuelt ved det, dermed er kjønn totalt irrelevant. Anonymkode: 3a72f...6bc Er jo så klart ikke noe seksuelt i det? Men er jo ikke nødvendig at man skal trenge å vente lenger før man føler man MÅ å ta en undersøkelse, fant flere profesjonelle steder so mer urolog som bare har kvinnelige som tar slike undersøkelser, er vel antageligvis av en grunn. Anonymkode: 5c7d0...f04
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Sant det, men fastlegen min er mann, vil gjerne slippe undersøkelse av mann. Kan bytte fastlege men vil vel kanskje ta litt tid men jeg vet ikke. En urolog er jo også proff og høres jo bedre / mer "riktig" ut. Anonymkode: 5c7d0...f04 Det er bare å si fra på tlf at du ønsker er kvinnelig lege, også får du det.
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å si det sånn, der jeg jobber har man for lengst sluttet å ta hensyn til pasienter som krever lege av et bestemt kjønn. kan du ikke ta den legen som er ledig den dagen så får du gå ubehandlet på eget ansvar. Kjønn har nada å si når det kommer til en profesjonell undersøkelse relatert til sykdom, det finnes ikke noe seksuelt ved det, dermed er kjønn totalt irrelevant. Anonymkode: 3a72f...6bc Da kan jo ts bare søke om ny lege på et kontor de tar hensyn til det.
Silva Pluvialis Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For å si det sånn, der jeg jobber har man for lengst sluttet å ta hensyn til pasienter som krever lege av et bestemt kjønn. kan du ikke ta den legen som er ledig den dagen så får du gå ubehandlet på eget ansvar. Kjønn har nada å si når det kommer til en profesjonell undersøkelse relatert til sykdom, det finnes ikke noe seksuelt ved det, dermed er kjønn totalt irrelevant. Anonymkode: 3a72f...6bc Dere tar heller ikke hensyn til overgrepsutsatte og andre traumeofre? Hvis de har blitt voldtatt og ikke klarer å bli undersøkt av en mann? Endret 5. september 2021 av Gjenferdet 3
Djungelvrål Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 (endret) Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Dere tar heller ikke hensyn til overgrepsutsatte og andre traumeofre? Hvis de har blitt voldtatt og ikke klarer å bli undersøkt av en mann? Selvfølgelig gjør det det. Tenk også på mange muslimer, kan tenke meg at det noen ganger ikke er godkjent at en mannlig lege utfører GU eller andre intime undersøkelser på en kvinne. Endret 5. september 2021 av Peonjenta
Daryl Dixon Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Har du kul på testikkelen så sjekk det uansett kjønn på legen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Peonjenta skrev (20 minutter siden): Det er bare å si fra på tlf at du ønsker er kvinnelig lege, også får du det. Nei det er slett ikke sikkert. En kvinnelig lege på et kontor med flere menn kan ikke ta alle som vil ha underlivsundersøkelse av en kvinne fremfor sin mannlige fastlege. Hun skal ikke overbelastes og får mindre tid til sine pasienter i hverdagen fordi folk på død og liv må ha en kvinne til å undersøke seg. Gjenferdet skrev (14 minutter siden): Dere tar heller ikke hensyn til overgrepsutsatte og andre traumeofre? Hvis de har blitt voldtatt og ikke klarer å bli undersøkt av en mann? Du kan selvfølgelig få presisert i henvisningen at du ønsker en kvinne og årsaken til det, men hva om det faktisk ikke er en kvinnelig lege tilgjengelig? Hva om avdelingen kun har mannlige leger ansatt? Å ha en god grunn er for øvrig noe helt annet enn en sånn vag "vil ikke ha en mann" som ts kommer dragende med. Peonjenta skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig gjør det det. Tenk også på mange muslimer, kan tenke meg at det noen ganger ikke er godkjent at en mannlig lege utfører GU eller andre intime undersøkelser på en kvinne. Det tas ikke hensyn til at man er muslim og av den grunn ønsker en kvinne. For øvrig er det ingen problem for en muslimsk kvinne å ha en mannlig lege når det er medisinsk nødvendig. Det tas for øvrig heller ikke hensyn til at man vil ha en lege som er etnisk norsk, heterofil eller har en bestemt religion, det er ikke sånn helsevesenet fungerer. Anonymkode: 3a72f...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 Peonjenta skrev (26 minutter siden): Det er bare å si fra på tlf at du ønsker er kvinnelig lege, også får du det. Nei, det er det ingen automatikk i. Har du en mannlig fastlege er det han du skal gå til. Er du heldig er det kanskje en kvinnelig turnuslege som tar pasienter for andre på kontoret. Hvis du er opptatt av hvilket kjønn fastlegen din har så får du bytte fastlege eller be om henvisning til gynekolog. Gjenferdet skrev (23 minutter siden): Dere tar heller ikke hensyn til overgrepsutsatte og andre traumeofre? Hvis de har blitt voldtatt og ikke klarer å bli undersøkt av en mann? Da får du bytte fastlege til en kvinne. Det er ikke opp til legesenteret ditt å ta hensyn, og har du slike behov så er det du selv som må ta ansvar for å legge til rette for det. Anonymkode: 47ace...567
Gjest Saph Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Du bare ber om å få en damelege. Kan hende du må vente litt lenger på time enn om du hadde brukt egen fastlege, men sånn er det jo bare. Du kan gå privat også om det blir for lenge å vente.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå