powerpuffen Skrevet 4. september 2021 #41 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om du har vært stebarn betyr ikke det at du vet hvordan det er å være steforelder. Å si at far skal ta seg av det når man bor under samme tak er misforstått. Stemor har også bestemmelsesrett for det som foregår i felles bolig, og det går også utover oppdragelsen til stebarnet. Selv om alle henger seg opp i skyren, sier TS at barnet er generelt utakknemlig og bortskjemt, det er egenskaper en helst ikke vil at barn skal ha, uansett om det er egne eller stebarn. Det virker som om TS har litt utfordringer med å beskrive den siden av utfordringen. Men her på KG blir steforeldre stemplet som slemme og sjalu uansett hva de skriver, så jeg er overrasket, dessverre. Anonymkode: d40e4...3a4 Men det går an å ikke være overstyrende ovenfor mor og far, som tross alt har hovedansvaret for oppdragelsen. Jeg synes det er forkastelig når stemødre nærmest overtar rollen til far og mor - og det må respekteres at barna har to foreldre fra før. Medbestemmelse er en ting, å herske er noe annet. Selvsagt skal stemor ta del i det som skjer under felles tak, men det skal ikke være overstyrende. Det er vanskelig for barn å forholde seg til. Jeg mener at steforeldre bør innta et mer vennskapelig rolle med barnet, framfor å utøve "makt". Da vil også barnet være med medgjørlig. Men det er da meg 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #42 Skrevet 4. september 2021 Lacuna skrev (44 minutter siden): Nei, men jeg har vært et stebarn selv, og vet innmari godt hvordan jeg følte det da jeg var 12, så ro deg ned. Ja, du vet ikke hvordan det er å være stemor Anonymkode: c1151...c22
powerpuffen Skrevet 4. september 2021 #43 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, du vet ikke hvordan det er å være stemor Anonymkode: c1151...c22 Og derfor føler jeg med barnet 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #45 Skrevet 4. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Selv om du har vært stebarn betyr ikke det at du vet hvordan det er å være steforelder. Å si at far skal ta seg av det når man bor under samme tak er misforstått. Stemor har også bestemmelsesrett for det som foregår i felles bolig, og det går også utover oppdragelsen til stebarnet. Selv om alle henger seg opp i skyren, sier TS at barnet er generelt utakknemlig og bortskjemt, det er egenskaper en helst ikke vil at barn skal ha, uansett om det er egne eller stebarn. Det virker som om TS har litt utfordringer med å beskrive den siden av utfordringen. Men her på KG blir steforeldre stemplet som slemme og sjalu uansett hva de skriver, så jeg er overrasket, dessverre. Anonymkode: d40e4...3a4 Situasjonen er jo gal fra starten av. Du sier TS har bestemmelsesrett, og at dette har med oppdragelse å gjøre, men hva slags oppdragelse er det å kjøpe noe godt til ett av barna, men ikke det andre, når man vet begge liker det? Og attpåtil begrunnet det med "du trenger det ikke"? Det eneste man blir oppdratt til av slikt, er å vite at her i huset er vi alle like, men noen er likere enn andre. Pappaen skulle sagt at han skulle handle til ettåringen og samtidig spurt om tolvåringen ville ha. Mulig hun tok det for gitt at hun skulle få, men han (og TS) burde ta det for gitt at barna deres fortjener det samme. Stedatter eller ei. Anonymkode: fb7c4...b1c 6
Blekkulfina Skrevet 4. september 2021 #46 Skrevet 4. september 2021 Jeg leste først 12 skyr og tenkte det var da voldsomt😂 Men serr, at søsken gjerne vil ha det samme, det bør ikke komme som noen overraskelse. Ei heller at 12-åringer gjerne er ganske hormonelle og protesterer på ting. Det kalles vel pubertet har jeg hørt. Så senk skuldrene og pust med magen, her føler jeg virkelig at du skaper problemer ut av ingenting. 5
CorvusCorax Skrevet 4. september 2021 #47 Skrevet 4. september 2021 (endret) Hva er problemet med å få Skyr? 😅 Hadde skjønt det om hun sa "Jeg vil ha nye Louboutin sko", "Jeg vil ha russisk kaviar", "Jeg vil ha en ny iPhone" og ha sa "jada", "jada", "jada"... Ha ha. En yogurt liksom, hva er problemet? Høres mer ut som du er misunnelig og ikke unner henne noe godt. Du må ta deg sammen. Hun kommer alltid til å være hans datter - og den viktigste personen i livet hans (om han ikke har flere barn, da). Endret 4. september 2021 av CorvusCorax 8
Gjest Mysticgirl Skrevet 5. september 2021 #48 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 14.21): Forskjellen er jo at hun har fått mye skyr, og måten hun spør på synes ikke jeg noe om, nesten sånn at hun forventer å få. Det er dyrt, å det er ikke noe hun trenger. Ja hun forventer vel å få , siden barnet på 1 år får? AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 14.21): Barnet på 1 år trenger det for å ha varierte måltid ut over dagen. Nå har barnet også vært syk, å har dårlig matlyst Anonymkode: c1151...c22 Men 12 åringen vil se på det som urettferdig om det andre barnet får og ikke hun. Hun vil føle på forskjellsbehandling og det er ikke greit for et barn å kjenne på. Du må behandle de begge likt , selv om det er forskjell i alderen
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #49 Skrevet 5. september 2021 Skyr er jo ikke mat for småbarn, så forstår ikke logikken i at storesøster ikke skal få. Her fikk storesøskenen skyr hvis yngstemann fikk sånn baby-smoothie. Ingen grunn til å ta denne kampen! Anonymkode: c7d10...d93 5
Mango Skrevet 5. september 2021 #50 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 14.21): Forskjellen er jo at hun har fått mye skyr, og måten hun spør på synes ikke jeg noe om, nesten sånn at hun forventer å få. Det er dyrt, å det er ikke noe hun trenger. Barnet på 1 år trenger det for å ha varierte måltid ut over dagen. Nå har barnet også vært syk, å har dårlig matlyst Anonymkode: c1151...c22 Barnet på 1 trenger skyr like lite som hun på 12. Det er du som lager problemer her, ikke faren. 9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #51 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 16.06): Det er ikke bare om skyr, det er alt annet også. For litt siden hadde jeg kjøpt inn hennes favorittpotetgull, hun hadde spist opp hele posen uten å si ja. Dagen etter krevde hun å få ny pose. Er vi på butikken får hun alltid ja, er vi på lekebutikken å hun finner en dyr ting hun bruker 1 gang, som er bortkastet penger får hun det. Hun sier aldri takk. Anonymkode: c1151...c22 Så problemet er noe annet enn skyr. Ungen tømmer kjøkkenskapet for snacks, og krever/får ny snacks dagen etter. Far lar dette gå uten konsekvenser, faktisk han han belønning på lur (ny snacks) når det skjer. Barnet blir gitt/maser seg til dyr leke hver gang de er på lekebutikken. Av far. Dette er vel ikke noe som begynte nettopp? Du har valgt å bo med denne mannen, og derfor valgt å leve med hans (manglende) oppdragelse av barnet sitt. Du har faktisk valgt samme oppdragelsen for barnet ditt også. Det er vanligvis ikke mulig å endre mennesker som ikke har lyst til å forandre seg. Så du kan enten velge å leve med det. Eller flytte fra han. Anonymkode: db19f...046 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #52 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så problemet er noe annet enn skyr. Ungen tømmer kjøkkenskapet for snacks, og krever/får ny snacks dagen etter. Far lar dette gå uten konsekvenser, faktisk han han belønning på lur (ny snacks) når det skjer. Barnet blir gitt/maser seg til dyr leke hver gang de er på lekebutikken. Av far. Dette er vel ikke noe som begynte nettopp? Du har valgt å bo med denne mannen, og derfor valgt å leve med hans (manglende) oppdragelse av barnet sitt. Du har faktisk valgt samme oppdragelsen for barnet ditt også. Det er vanligvis ikke mulig å endre mennesker som ikke har lyst til å forandre seg. Så du kan enten velge å leve med det. Eller flytte fra han. Anonymkode: db19f...046 Er så dyrt med skyr visstnok😂 Anonymkode: 05022...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #53 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 14.21): Forskjellen er jo at hun har fått mye skyr, og måten hun spør på synes ikke jeg noe om, nesten sånn at hun forventer å få. Det er dyrt, å det er ikke noe hun trenger. Barnet på 1 år trenger det for å ha varierte måltid ut over dagen. Nå har barnet også vært syk, å har dårlig matlyst Anonymkode: c1151...c22 Skyr inneholder aspartam, så 1-åringen din «trenger» virkelig ikke Skyr «for å ha et variert kosthold». Det gjør ingen. Skjerp deg. Anonymkode: 86f77...51e 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #54 Skrevet 5. september 2021 Og når du skal beskrive hvor "ufordragelig" denne jenta er så var episodene om skyren den episoden du kom på for å fortelle hvor ille dette er? Tror dette er en ikke sak Anonymkode: 3e334...541 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #55 Skrevet 5. september 2021 Hvorfor forskjellsbehandler du dem? De er begge barn som bor i samme husholdning. Hun høres forøvrig ut som en helt vanlig 12åring, og far bør ta i et tak og veilede henne. Men jeg må si at jeg er enig med de fleste her, det virker som at du har noe i mot stebarnet. Anonymkode: 7da86...32e 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #56 Skrevet 5. september 2021 Er det baby-utgaven av skyr? Sånn liten klemmepose for de minste barna? Eller er det skyr beger? Om det er baby smoothie skyr så er jeg enig i at mengden passer bedre til en 1åring enn 12-åring. Anonymkode: 561f3...300 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #57 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skyr er jo ikke mat for småbarn, så forstår ikke logikken i at storesøster ikke skal få. Her fikk storesøskenen skyr hvis yngstemann fikk sånn baby-smoothie. Ingen grunn til å ta denne kampen! Anonymkode: c7d10...d93 https://www.q-meieriene.no/nyheter/Tre-terningkast-6-til-Skyr-Mini Anonymkode: 561f3...300
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #58 Skrevet 5. september 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.q-meieriene.no/nyheter/Tre-terningkast-6-til-Skyr-Mini Anonymkode: 561f3...300 ? Det er jo den jeg kjøpte til storsøsknene. Det er en liten porsjon som folk i alle aldre kan spise. Anonymkode: c7d10...d93
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #59 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det baby-utgaven av skyr? Sånn liten klemmepose for de minste barna? Eller er det skyr beger? Om det er baby smoothie skyr så er jeg enig i at mengden passer bedre til en 1åring enn 12-åring. Anonymkode: 561f3...300 Jeg er 35 og spiser skyr mini som mellommåltid på farta! Nam Anonymkode: 4df18...279
Strange Doll Skrevet 6. september 2021 #60 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 16.03): Jeg hadde for det første krevd at barnet mitt hadde spurt ordentlig og ikke krevd. For deg andre hadde jeg forlangt hjelp til å rydde/vaske huset uten suring om barnet mitt hadde fått alt barnet ville. For det tredje hadde jeg snakket med barnet og satt ned foten om barnet krevde å få alt mulig å forventet å få ja hver gang. Anonymkode: c1151...c22 Men på hvilken andre ting forventer barnet å få ja hver gang? du tar opp en skyr som eksempel, det er vel ikke urimelig for barnet å ønske skyr? 12 åringer sutrer nok mer enn man forventer uten at det nødvendigvis handler om oppdragelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå