AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Del Skrevet 4. september 2021 Hvordan få disse bussemennene vekk? Baby 5 måneder. Anonymkode: fcdbf...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Del Skrevet 4. september 2021 https://www.farmasiet.no/catalog/mor-og-barn/feber-og-forkjolelse/otribaby-neserenser-m2sugestk-11,5001183/?gclid=EAIaIQobChMI2Z3Iv4Pl8gIVBhoGAB1l0woEEAQYASABEgJyCfD_BwE med en sånn Anonymkode: 31f73...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Del Skrevet 4. september 2021 Jeg tar de med neglen på lillefingeren. Anonymkode: 1cc31...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 4. september 2021 #4 Del Skrevet 4. september 2021 Puss nesa. Ikke værre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Del Skrevet 4. september 2021 Anonymous 91 skrev (1 time siden): Puss nesa. Ikke værre. Ehm, det er snakk om en baby! Den blåser da ikke ut busene sine på kommando! Jeg bruker nesesuger og pinsett i plast på min, alt ettersom hva som fungerer best der og da. Anonymkode: 71799...e2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 4. september 2021 #6 Del Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ehm, det er snakk om en baby! Den blåser da ikke ut busene sine på kommando! Jeg bruker nesesuger og pinsett i plast på min, alt ettersom hva som fungerer best der og da. Anonymkode: 71799...e2c Man kan fint pusse nesen til en baby også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Del Skrevet 4. september 2021 Jeg brukte q-tips på sønnen min om han hadde svære buser (ja, med en S) da han var baby. Fisket dem ut med den. Anonymkode: 60a06...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Del Skrevet 4. september 2021 Anonymous 91 skrev (1 time siden): Man kan fint pusse nesen til en baby også "Å pusse nesen" betyr å blåse ut snørret/busene. Babyer kan ikke gjøre dette bevisst. Anonymkode: 71799...e2c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 4. september 2021 #9 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Å pusse nesen" betyr å blåse ut snørret/busene. Babyer kan ikke gjøre dette bevisst. Anonymkode: 71799...e2c Du må jo klemme lett på nesen for å få de ut. Har to barn og aldri vært noe problem. Slutt å spør om du ikke vil ha svar Endret 4. september 2021 av Anonymous 91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Del Skrevet 4. september 2021 *nose job* Anonymkode: 3177a...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokokos Skrevet 4. september 2021 #11 Del Skrevet 4. september 2021 Bruker denne: https://www.apotek1.no/produkter/physiomer-baby-mist-115ml-868465p?gclid=EAIaIQobChMI8NH5oaLm8gIVCcPVCh0UDwPaEAQYAiABEgKV__D_BwE Funker SÅ bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Del Skrevet 5. september 2021 Vi brukte pinsett Anonymkode: 042b9...720 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Del Skrevet 5. september 2021 Den butte enden på hårnål 👌 Anonymkode: 24bd8...887 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Del Skrevet 5. september 2021 Jeg sugde de ut med munnen og spyttet de i vasken. Mye mer effektivt enn plastdingser som kan skade neseslimhinnen. Praktisk også, da jeg ved å få i meg evt bakterier/virus som baby hadde kunne produsere skreddersydde antistoffer i melken min. Men folk er jo bakteriefobiske til de grader her i vesten, så regner ikke med dette blir gjengs praksis. Anonymkode: 208f1...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Del Skrevet 5. september 2021 Spis dem Anonymkode: 163e5...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 6. september 2021 #16 Del Skrevet 6. september 2021 Tråden er ryddet for avsporing og latterliggjøring. Moonshine, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #17 Del Skrevet 6. september 2021 On 9/5/2021 at 2:57 PM, AnonymBruker said: Jeg sugde de ut med munnen og spyttet de i vasken. Mye mer effektivt enn plastdingser som kan skade neseslimhinnen. Praktisk også, da jeg ved å få i meg evt bakterier/virus som baby hadde kunne produsere skreddersydde antistoffer i melken min. Men folk er jo bakteriefobiske til de grader her i vesten, så regner ikke med dette blir gjengs praksis. Anonymkode: 208f1...2dc Åh, herregud... Anonymkode: 15148...02e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #18 Del Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 14.57): Jeg sugde de ut med munnen og spyttet de i vasken. Mye mer effektivt enn plastdingser som kan skade neseslimhinnen. Praktisk også, da jeg ved å få i meg evt bakterier/virus som baby hadde kunne produsere skreddersydde antistoffer i melken min. Men folk er jo bakteriefobiske til de grader her i vesten, så regner ikke med dette blir gjengs praksis. Anonymkode: 208f1...2dc Godt tips! Vurderer å gjøre det samme. Er jo bare bra å få i seg proteiner🥰 og de er nå så søte de små som kommer ut av nesen på babyen! Anonymkode: 163e5...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Godt tips! Vurderer å gjøre det samme. Er jo bare bra å få i seg proteiner🥰 og de er nå så søte de små som kommer ut av nesen på babyen! Anonymkode: 163e5...e12 Antar dette er ment festlig og sarkasistisk? 🙄 Det er ikke proteiner i snørr, jeg finner det ikke søtt, og jeg spiser de ikke. Poenget er at så lenge man ammer vil bakterier og virus man får i seg gi en boost i skreddersydde antistoffer i løpet av svært kort tid (rundt 15 min) i morsmelken, som deretter overføres til barnet ved neste amming. Barn har ikke ferdig etablert det spesifikke (ervervede) immunforsvaret før de er rundt 6-7 år gamle, og er derfor avhengig av den boosten med antistoffer, HAMLET, stamceller, probiotika osv fra morens melk for optimal patogen-bekjempelse i flere år. Ved å suge ut (og spytte ut for min del, folk gjør som de vil), snørret, vil jeg eksponeres for evt virus/bakterier i barnets kropp, slik at jeg kan lage enda bedre medisin til baby i min egen kropp. Da blir barnet fortere frisk. I tillegg kan verktøy som hårnåler, nesesugere, pinsett osv, selv i plast, kunne skade slimhinnen i nesen og gi grunnlag for flere infeksjoner. Denne metoder har vi brukt gjennom hele vår utviklingshistorie, og det er effektivt og nyttig. Men som sagt er jeg ikke overrasket over at vi her i vesten, som heller gir barn plastflaske med saft enn å amme over 2 år, og desinfiserer til krampa tar oss i kampen mot bakterier, ikke takler å høre om den naturlige måten å gjøre ting på. Jeg vet hvilket barn i mitt barns klasse som aldri trenger å være hjemme fra skolen da. Så mulig min metode var smartere. 🤷♀️ Anonymkode: 208f1...2dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (På 5.9.2021 den 14.57): Jeg sugde de ut med munnen og spyttet de i vasken. Mye mer effektivt enn plastdingser som kan skade neseslimhinnen. Praktisk også, da jeg ved å få i meg evt bakterier/virus som baby hadde kunne produsere skreddersydde antistoffer i melken min. Men folk er jo bakteriefobiske til de grader her i vesten, så regner ikke med dette blir gjengs praksis. Anonymkode: 208f1...2dc Jeg prøvde dette i et desperat øyeblikk da min var på den alderen. Min baby aksepterte det ikke! Det som fungerte for meg var å sprute morsmelk i nesa på baby, slik at grumset ble skyldt ut. Deretter tørket jeg det bort med hjørnet på en klut. Anonymkode: 02db6...3e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå