Gå til innhold

Trenger inspirasjon til hva en kan bruke fritiden på

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt inspirasjon til hva jeg kan fylle fritiden min med. Er i full jobb, som jeg liker veldig godt. Men jeg har liksom ikke funnet noe å bruke tiden på, mellom jobb og søvn. 

Hva gjør dere andre? Og hva bruker dere helgene på? 

Jeg har samboer men ingen barn eller dyr. 

Kom gjerne med tidsforløpet med ulike aktiviteter som dere gjør i løpet av dagen, dersom dere vil. 

Anonymkode: 86eb4...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener crossfit eller svømming ca 5 ganger i uken. Elsker å lage mat og prøver ut nye ting samt baker en del i helgene. Vi reiser en del på helgeturer, ellers går vi skogsturer (ski om vinteren), kjører motorsykkel, lange sykkelturer med restaurantbesøk innlagt. Strikker om vinteren.

Anonymkode: 7e752...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er i full jobb, som jeg liker veldig godt. Men jeg har liksom ikke funnet noe å bruke tiden på, mellom jobb og søvn. 

Uff, så forferdelig nitrist.

Har du virkelig ingen egne tanker og interesser, ikke noe indre liv, ingenting som interesserer deg?

Anonymkode: 05be0...67b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler, strikker, bruker biblioteket, går turer, dyrker grønnsaker (litt sent på året nå), men de må jo passes på gjennom sommeren. Så høster jeg, sylter og hermetiserer. 

Anonymkode: 3551c...e72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hva slags aktiviteter du liker da? Jeg har for få timer i døgnet til alt jeg liker! 😅 Har samboer og 2 hunder så vi bruker mye tid sammen i skogen og på hundetrening både til hverdag og helg! 

I tillegg driver jeg med E-sport og når jeg ikke orker mer pc er jeg glad i å sy, brodere og male! Kryssord løser jeg og!

Nylig begynte jeg i tillegg på yoga, og DET anbefaler jeg på det sterkeste, finner stor glede i det 😄

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du da du var yngre da? Eller da du var singel? Var det bare studier, og så rett i seng?

For meg er det vanskelig å forstå hvordan noen ikke kan ha NOEN interesser, men antar vel at enkelte kanskje bare har venninner og festing som interesse som ung, og når det faller bort er det ingenting bortsett fra forholdet, hjemmet og partneren (pluss kanskje trening).

Aldri hatt noe glede av bøker, musikk, spill, film, foto, sport, kunst?

Anonymkode: 769b8...db8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du virkelig har så liten ide om hvem du selv er og hva som interesserer deg, at du må spørre fremmede på et forum om ideer til aktiviserende - så vil jeg heller anbefale å starte på et selvutviklingskurs, eller noe slikt.

Har du aldri i ditt liv hatt glede av, vært nysgjerrig på, hatt litt interesse for noe som helst…?

Hvem er du egentlig - om du skreller bort jobben din?

Verden er et hav av ting en kan finne på, undersøke, gjøre, fordype seg i - eller bare fjase med for gøy.

Anonymkode: 80724...f55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser, skriver, driver med slektsforskning, hører på musikk, danser, tegner, spiller spill, går tur, og organiserer skuffer og skap. 

Anonymkode: 1d3ee...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var frisk så gikk jeg tur og trente en del :)

Nå som jeg er syk blir det strikking, litt foto, hekling, og mye serier. Har ikke tv kanaler, så er aldri noe som bare står på. Liker også å gjøre litt i hagen om jeg har mulighet til det.

Anonymkode: e3147...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi TS litt slækk, tenker jeg. Det er ikke alle som har sterke interesser, men gjerne vil ha tips og inspirasjon.

Jeg har begynt å sy! Ble hekta etter å ha sett Symesterskapet og kjøpe meg maskin. Kan bruke mange timer med maskinen og koser meg. 

Anonymkode: ecda0...8df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær å spille piano; en fantastisk hobby som gir rom for både kreativitet og glede:

Anonymkode: a37a2...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan velge deg en periode i historien du synes er fascinerende. lese, skrive, gå på museum, se film, lage mat eller sy klær fra perioden. Det er mange veier du kan gå, og du vil lære noe på veien. 

Hvis du ønsker å bruke kroppen kan begynne med klatring, kano turer, dansing, 

Er du glad i å ta bilder og å filme, kan går turer med kamera og utforske dette. 

Anonymkode: 1b7f9...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 12.21):

Om du virkelig har så liten ide om hvem du selv er og hva som interesserer deg, at du må spørre fremmede på et forum om ideer til aktiviserende - så vil jeg heller anbefale å starte på et selvutviklingskurs, eller noe slikt.

Har du aldri i ditt liv hatt glede av, vært nysgjerrig på, hatt litt interesse for noe som helst…?

Hvem er du egentlig - om du skreller bort jobben din?

Verden er et hav av ting en kan finne på, undersøke, gjøre, fordype seg i - eller bare fjase med for gøy.

Anonymkode: 80724...f55

«Liten ide hvem du selv er…» 🙄 Vi har hvertfall fått en ide om hvem du er! 😂 har DU virkelig TID til å skrive alt det nedlatende her, som har en hel verden å utforske?!🤭🤯

Vi har vell alle litt uinspirerte periode i livet? 

Kult vi kan gi hverandre ideer! Jeg har forskjellig interesser, blir lei og finner nye! Tilbake til gamle interesser..Vi forandrer oss hele tiden- er det ikke sånn vi blir kjent med oss selv da♥️

Jeg elsker å styre og ordne hjemme, pusse opp, organisere, puzzle, spille ps, lese, trene, yoga, jogge/tur på kvelden, visionboard, se serier, spa-kvelder.. 

Anonymkode: 077ee...306

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har strikket (og heklet litt) i mange år, men kjøpte meg for et år siden en ny symaskin. Hadde en helt basic som ikke lokket meg til å bruke den, men med den nye er det mer gøy. Øver meg på ulike teknikker, syr mapper og diverse praktiske småtterier som ikke tar så lang tid. Det fører også til at jeg bruker en del tid på nett der jeg leter etter inspirasjon og ideer, så alt i alt er det jo ganske stillesittende hobbyer...

En periode var det baking som tok mye tid, prøve ut ingredienser og metoder som var nytt for meg.

Hadde jeg hatt et eget hobbyrom skulle jeg dratt frem noen bokser med akrylmaling og lekt meg med det, men jeg har nok hobby-rot for nå. >.>  Jeg må holde meg til aktiviteter jeg kan forlate på kort varsel og gå tilbake til uten masse forberedelser.

Anonymkode: 70d00...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler geocaching! Skattejakt for voksne. Da kommer man seg ut på tur med et mål og man får sett steder man kanskje ellers ikke hadde oppsøkt. Veldig gøy!

Ellers spiller jeg PC-spill, leser og er med i en brettspillklubb.

Anonymkode: 37b4a...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å synge i kor, eller melde deg inn som frivillig i Røde kors? 

hvis du går inn på din kommunes hjemmesider så finner du mest sannsynlig oversikt over lag og foreninger - kanskje du finner noe gøy der?

Anonymkode: 1c2f0...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Svare på forskjellige spørreundersøkelser, og får "poeng" og gavekort etter hvert... 

:hallo: 

Anonymkode: bf889...0bd

Jepp. Jeg løser poeng  ut i kinobilletter, og har ikke betalt for annet enn kinosnopet siden 2018.

Anonymkode: 70d00...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...