AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1 Skrevet 2. september 2021 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre nå som jeg ble avsluttet av dps, jeg trenger virkelig hjelpen, det er ikke det samme å gå til fastlegen. Jeg sliter med å stå opp om dagene, og det har jeg gjort i mange år nå. Anonymkode: d30f0...d06
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #2 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre nå som jeg ble avsluttet av dps, jeg trenger virkelig hjelpen, det er ikke det samme å gå til fastlegen. Jeg sliter med å stå opp om dagene, og det har jeg gjort i mange år nå. Anonymkode: d30f0...d06 Hvor lenge gikk du på dps? Anonymkode: 0a159...fca
Miranda Bailey Skrevet 2. september 2021 #3 Skrevet 2. september 2021 Hvorfor ble du avsluttet om du ikke kjenner deg klar for det?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #4 Skrevet 2. september 2021 Miranda Bailey skrev (1 minutt siden): Hvorfor ble du avsluttet om du ikke kjenner deg klar for det? Man får ikke alltid gå helt til man selv kjenner seg ferdig. Jeg har ved flere anledniger blitt avsluttet før jeg selv har vært klar. Anonymkode: 857d4...023
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #5 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man får ikke alltid gå helt til man selv kjenner seg ferdig. Jeg har ved flere anledniger blitt avsluttet før jeg selv har vært klar. Anonymkode: 857d4...023 Siden du skriver flere anledninger. Har du da begynt på igjen og blitt avsluttet? Anonymkode: 0a159...fca
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #6 Skrevet 2. september 2021 Miranda Bailey skrev (2 minutter siden): Hvorfor ble du avsluttet om du ikke kjenner deg klar for det? Mange grunner til det. Lange køer osv. men av og til kan pasienter bli veldig avhengig av terapien selv om de er på et godt sted i livet. Det kan føles skummelt å slutte, men det får som regel veldig bra. En må lære seg å bruke verktøyene en har fått til å hjelpe seg selv. Anonymkode: 0a159...fca 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #7 Skrevet 2. september 2021 Hva har DU aktivt gjort i behandling for å få det bedre? Man kan ikke gå årevis i behandling uten å gjøre en innsats selv for å komme seg ut av senga. Anonymkode: d1733...b23 1
Miranda Bailey Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man får ikke alltid gå helt til man selv kjenner seg ferdig. Jeg har ved flere anledniger blitt avsluttet før jeg selv har vært klar. Anonymkode: 857d4...023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange grunner til det. Lange køer osv. men av og til kan pasienter bli veldig avhengig av terapien selv om de er på et godt sted i livet. Det kan føles skummelt å slutte, men det får som regel veldig bra. En må lære seg å bruke verktøyene en har fått til å hjelpe seg selv. Anonymkode: 0a159...fca Jeg spurte fordi årsaken til at ts ble avsluttet vil påvirke hvilket svar jeg gir. Jeg ville ikke gitt samme tips til en som ble kastet ut fordi hen aldri dukket opp til timene som jeg ville til en som ble kastet ut fordi hen ikke opplevde bedring, for eksempel. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lenge gikk du på dps? Anonymkode: 0a159...fca Gikk der litt over et halvt år Anonymkode: d30f0...d06
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Miranda Bailey skrev (8 minutter siden): Hvorfor ble du avsluttet om du ikke kjenner deg klar for det? Hun sa at de ikke får til å hjelpe meg noe mer med det jeg sliter med, og dermed har jeg ikke rett på flere timer Anonymkode: d30f0...d06
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Siden du skriver flere anledninger. Har du da begynt på igjen og blitt avsluttet? Anonymkode: 0a159...fca Ja. Har vært innom flere steder og ikke bare DPS. Jeg har røket inn igjen fordi jeg har blitt dårligere av å gå uten behandling. Anonymkode: 857d4...023
Miranda Bailey Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun sa at de ikke får til å hjelpe meg noe mer med det jeg sliter med, og dermed har jeg ikke rett på flere timer Anonymkode: d30f0...d06 Har du lyst til å utdype litt mer om hvilke problemer du har og hva dere prøvde for å fikse det? Synes det høres litt rart ut å bli avsluttet etter kun et halvt år uten bedring fordi de "ikke kan hjelpe deg", men det spørs kanskje litt på situasjonen. Føler du at du ga en innsats både i timene og hjemme for å bli bedre? Jeg vet det er mange som behandler psykologene sine som samtalepartnere, og da blir det fort sløsing av ressurser.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Miranda Bailey skrev (1 minutt siden): Har du lyst til å utdype litt mer om hvilke problemer du har og hva dere prøvde for å fikse det? Synes det høres litt rart ut å bli avsluttet etter kun et halvt år uten bedring fordi de "ikke kan hjelpe deg", men det spørs kanskje litt på situasjonen. Føler du at du ga en innsats både i timene og hjemme for å bli bedre? Jeg vet det er mange som behandler psykologene sine som samtalepartnere, og da blir det fort sløsing av ressurser. Jeg sliter mye med det sosiale, og er deprimert. Føler ikke at hun kunne så mye om det jeg sliter med, men det hjalp å få snakket ut om tanker og følelser som jeg kjenner på. Utenom det så ble det ikke satt i gang noen tiltak. Jeg synes jeg prøvde så godt jeg kunne i timene og hjemme, men det er ikke lett når man har så sterk sosial angst. Anonymkode: d30f0...d06
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg sliter mye med det sosiale, og er deprimert. Føler ikke at hun kunne så mye om det jeg sliter med, men det hjalp å få snakket ut om tanker og følelser som jeg kjenner på. Utenom det så ble det ikke satt i gang noen tiltak. Jeg synes jeg prøvde så godt jeg kunne i timene og hjemme, men det er ikke lett når man har så sterk sosial angst. Anonymkode: d30f0...d06 Er du under nav? Sykmeldt eller aap? Anonymkode: 1a31e...570
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg sliter mye med det sosiale, og er deprimert. Føler ikke at hun kunne så mye om det jeg sliter med, men det hjalp å få snakket ut om tanker og følelser som jeg kjenner på. Utenom det så ble det ikke satt i gang noen tiltak. Jeg synes jeg prøvde så godt jeg kunne i timene og hjemme, men det er ikke lett når man har så sterk sosial angst. Anonymkode: d30f0...d06 Herregud, da må jo psykologen lage en plan for deg etterhvert. Den første tiden er jo til å bli kjent og trygg. Snakke ut om tanker og følelser du sitter inne med. Så må psykologen ha ei plan sammen med deg, hvor dere prøver dere frem. men hver psykolog må klare å behandle angst og depresjoner- de mest vanlige plagene folk har. 6 mnd er ingenting. Terapi må ta tid. snakk med fastlegen din og forklar situasjonen så kan han sende en klage til dps og be om at du får en ny behandler der. Anonymkode: 0a159...fca
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #17 Skrevet 2. september 2021 Hadde aldri orket å jobbe som psykolog om presset er så stort at en så vidt rekker å bli kjent med pasientene, for så å avvise de på det mest sårbare.. da hadde jeg ikke klart å stått i dette yrket. De er nok ganske avstumpet følelsesmessig de som klarer dette kjøret der Anonymkode: 0a159...fca
Miranda Bailey Skrevet 3. september 2021 #18 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg sliter mye med det sosiale, og er deprimert. Føler ikke at hun kunne så mye om det jeg sliter med, men det hjalp å få snakket ut om tanker og følelser som jeg kjenner på. Utenom det så ble det ikke satt i gang noen tiltak. Jeg synes jeg prøvde så godt jeg kunne i timene og hjemme, men det er ikke lett når man har så sterk sosial angst. Anonymkode: d30f0...d06 Hadde jeg vært deg hadde jeg nok bestilt en time til fastlegen og fått en ny henvisning, eventuelt til en privatpraktiserende psykolog med avtale. Mange har langt bedre erfaringer med de, men det kan være lange ventetider. Å ha noen å dele vonde tanker og følelser med kan som du sier føles som en lettelse, men det alene er ofte ikke nok til å bli kvitt psykiske problemer. Jeg har selv blitt frisk fra sosial angst, og for min del var det eksponeringsterapi i kombinasjon med medisiner som gjorde susen for meg, men selv det tok rundt to år. Nå har du ikke forklart veldig mye, men det høres ut som du var uheldig og fikk en veldig tafatt behandler.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #19 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sliter mye med det sosiale, og er deprimert. Føler ikke at hun kunne så mye om det jeg sliter med, men det hjalp å få snakket ut om tanker og følelser som jeg kjenner på. Utenom det så ble det ikke satt i gang noen tiltak. Jeg synes jeg prøvde så godt jeg kunne i timene og hjemme, men det er ikke lett når man har så sterk sosial angst. Anonymkode: d30f0...d06 Jeg slet med mye av det samme og opplevde det samme som deg. Norsk helsevesen går på rullebånd. Hver pasient får satt en viss behandlingstid og så er det ‘vær så god neste’. Det er rett og slett fordi de har for lange køer og for få psykologer ift pasienter.i tillegg har de et helsebudsjett. De har bare så så mye økonomi til å behandle så så mange pasienter. Og da får hver pasient en satt behandlingstid ut i fra alvorlighetsgraden. Det er trist det er sånn. Samtidig ser jeg jo det er sånn det må være. Hvis ikke hadde enda flere satt igjen og aldri fått hjelp. Min erfaring er at ulike former for tunge psykiatriske diagnoser blir prioritert. Angst, depresjon og personlighets forstyrrelser blir nedprioritert og får minst behandlingstid. Anonymkode: 96dd4...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #20 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg slet med mye av det samme og opplevde det samme som deg. Norsk helsevesen går på rullebånd. Hver pasient får satt en viss behandlingstid og så er det ‘vær så god neste’. Det er rett og slett fordi de har for lange køer og for få psykologer ift pasienter.i tillegg har de et helsebudsjett. De har bare så så mye økonomi til å behandle så så mange pasienter. Og da får hver pasient en satt behandlingstid ut i fra alvorlighetsgraden. Det er trist det er sånn. Samtidig ser jeg jo det er sånn det må være. Hvis ikke hadde enda flere satt igjen og aldri fått hjelp. Min erfaring er at ulike former for tunge psykiatriske diagnoser blir prioritert. Angst, depresjon og personlighets forstyrrelser blir nedprioritert og får minst behandlingstid. Anonymkode: 96dd4...dd4 Alternativene vi har da er å gå privat. Det er for dyrt for de fleste. Tilbud om samtaler medynk sykepleier i kommunen er et godt gratis alternativ mange steder. Anonymkode: 96dd4...dd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå