AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #21 Skrevet 2. september 2021 Enig i at det er kritikkverdig av psykologen. Stusser litt over at det ikke kunne gjennomføres digitalt når du var i karantene. Min behandler har brukt telefon når en av oss har vært i karantene og vi ikke kunne truffet hverandre fysisk. Anonymkode: 8e2cd...21a 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #22 Skrevet 2. september 2021 Jeg "sa opp" min og ba om å bli henvist dps. Lang reisevei, satt og gråt på bussen hver gang jeg skulle til time, null kjemi med psykolog pluss at h*n nektet å si noe om hvilke diagnoser som lå i lufta men forventet at jeg skulle binde meg til flere år i terapi...uten å vite diagnose. I løpet av 8 mnd hadde jeg fravær, en gang pga en annen sykdom jeg har som toppet, en gang tok jeg feil dag og en gang ba jeg om å få timen satt til etter en større anledning hjemme (feiring som jeg måtte arrangere) og jeg ikke klarte tanken på å ha time to dager før både mtp intense følelser og fordi jeg trengte den dagen for å komme i mål praktisk til feiringen. Til fastlegen skrev h*n epikrise. Jeg var ikke mulig å hjelpe, jeg hadde mye fravær (men ikke spesifisert nermere (psykologen avlyste selv to timer) og den hadde sagt ja til å henvise til dps men ombestemte seg. Det ble i snitt en time i mnd. Med time hver 3 uke så blir det jo lite når man må flytte timen og ikke får ny time før det er gått 6 uker. Jeg ble fullstendig kastet under bussen. Og diagnosen,- den var det saksbehandler på nav som informerte om. Anonymkode: caf5f...2c6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #23 Skrevet 2. september 2021 Gjenferdet skrev (24 minutter siden): Jepp. Jeg har selv mistet all tillit til helsevesenet. Det er kun én eneste helseperson igjen som jeg har tillit til. Det er så mange inkompetente, uoppmerksomme og direkte ondskapsfulle mennesker i helsevesenet. Jeg har klaget inn nesten en håndfull kritikkverdige hendelser selv. Alt fra feil diagnose, vitneobservasjoner av overgrep som ikke ble tatt tak i, for å ikke snakke om at jeg og fastlegen gjentatte ganger har sendt klager på avslag. Jeg har til og med (hatt) saker til norsk pasientskadeerstatning og statsforvalteren. Resultatet er broken tillit og null lyst til å ha noe som helst mer å gjøre med helsevesenet. Håpløst system. Det finnes noen gode i systemet også, men det er jammen mange i feil yrke også! Det er så mye kunnskapsmangel at jeg får helt fnatt. Jeg føler med ts. Jeg blir så sint når jeg leser at folk ikke får den hjelpen de trenger. Når de blir kastet ut før de er klar. Når de får avslag. Når behandlere oppfører seg som rasshøl. Ts er ikke alene ❤️ Helt enig. Jeg trodde vi hadde et fantastisk helsevesen helt til jeg ble syk selv. Jeg har også fått feil diagnose og sendt søknad til NPE. Der sa sakkyndig at diagnosen var helt rett. Helt uten å ha diagnostisert meg eller i det hele tatt sett meg, men allikevel ikke godkjenne psykolog som etter testing fant ut jeg ikke hadde diagnosen. Men når det er sagt så blir jo "sakkyndige" betalt godt av NPE for å å finne "gode" grunner til å avslå erstatningssøknad. Korrupt system faktisk, men ingen gjør noe med det. For å få erstatning av NPE så er det nesten sånn at du er blitt invalid etter en operasjon i feil fot. Da har de liksom ikke noe valg. Anonymkode: a8464...c0f
Silva Pluvialis Skrevet 2. september 2021 #24 Skrevet 2. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 23.41): Helt enig. Jeg trodde vi hadde et fantastisk helsevesen helt til jeg ble syk selv. Jeg har også fått feil diagnose og sendt søknad til NPE. Der sa sakkyndig at diagnosen var helt rett. Helt uten å ha diagnostisert meg eller i det hele tatt sett meg, men allikevel ikke godkjenne psykolog som etter testing fant ut jeg ikke hadde diagnosen. Men når det er sagt så blir jo "sakkyndige" betalt godt av NPE for å å finne "gode" grunner til å avslå erstatningssøknad. Korrupt system faktisk, men ingen gjør noe med det. For å få erstatning av NPE så er det nesten sånn at du er blitt invalid etter en operasjon i feil fot. Da har de liksom ikke noe valg. Anonymkode: a8464...c0f Sykt å høre, men jeg betviler deg ikke. Klagde du på avslaget? Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #25 Skrevet 2. september 2021 42 minutter siden, Gjenferdet said: Det er så mange inkompetente, uoppmerksomme og direkte ondskapsfulle mennesker i helsevesenet. Lurer på hvorfor man ikke kan luke ut slike mennesker på studier… Har vært borti noen sånne jeg og. Helsevesenet må være et yndet sted for psykopater hvor de kan utøve sin makt. Anonymkode: a1e1a...5be
Silva Pluvialis Skrevet 2. september 2021 #26 Skrevet 2. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 23.20): Kan i bare skrive under på det du skriver. Etter en stund har jeg skjønt hvor ille det var fordi jeg har ressurser og ferdigheter nok til å lese fagbøker om tema de skulle kunnet noe om. Idioti, kjærringfaktor og latskap i skjønn forening er det som preger psykiatrien og mange har hatt det veldig ugreit som følge av den behandlingen. Jeg tilgir dem aldri og det går på hvordan de behandlet noen jeg kjente. Anonymkode: 94997...05e Beklager at jeg ikke fikk svart deg før nå. Jeg skjønner godt at du ikke tilgir det. Helsevesenet kan gjøre stor skade. Mange som har fått ødelagt livet sitt i helsevesenet. Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
Luniaria Skrevet 2. september 2021 #27 Skrevet 2. september 2021 (endret) . Endret 2. september 2021 av Luniaria
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #28 Skrevet 2. september 2021 Føler med deg! Det er utrolig uprofesjonelt. Det samme skjedde med meg da jeg meldte avbud engang, og da jeg ikke dukket opp i påfølgende time som jeg ikke engang hadde fått innkalling til. Ringte en uke senere og lurte på når jeg skulle få time, og fikk da beskjed om at behandlingen var avsluttet, at det ikke var mulig å snakke med psykologen min og at jeg måtte få henvisning fra legen på nytt for å bli vurdert på nyt (altså minst et halvt års ventetid... igjen). Anonymkode: 18516...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #29 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): De fleste vet nok at det ikke er psykologen som avgjør dette, håper jeg. De har nok lange køer så skjønner det er vanskelig for dem, MEN dessverre faller det mange ut pga dett som egentlig trenger hjelp. Anonymkode: 257bd...6c5 Privat psykolog. Regner med de fleste som går til psykolog kan bli syke, syke barn, eller ting som skjer som gjør at en time blir avlyst. Vil regne med psykologen selv kan bli syk eller få oppkast syken eller bli sykmeldt. men mister heller ikke jobben om man må være hjemme med sykt barn eller blir syk selv. ts Anonymkode: 03894...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #30 Skrevet 3. september 2021 Gjenferdet skrev (1 time siden): Sykt å høre, men jeg betviler deg ikke. Jeg har enda ikke fått svar på om jeg får erstatning eller ikke, men jeg kommer til å anke hvis jeg ikke får medhold. Jeg nekter å la det passere. Det ødela hele ungdomstiden min. Jeg fikk ikke muligheten til å forstå meg selv før jeg ble voksen, og det har også gått utover hele familiedynamikken at vi ikke har fått god nok hjelp. Det har etterlatt store skader, ikke bare på meg, men også på de rundt meg. Jeg har en venninne som helt klart mener at det er erstatningsverdig, hun er også helt sjokkert. Jeg blåser i pengesummen, om så det bare er 10.000kr så er det helt ok. Men jeg skal ha medhold og bekreftelse på at noen må stå til ansvar for at det har skjedd en feil. Det drev meg nesten til selvmord, bare flaks at det gikk godt! Fyf... Jeg føler med deg. Klagde du på avslaget? Har ikke klagd nei, orket ikke da. Jeg var også rimelig sikker på at jeg fikk avslag, de fleste får dessverre det i første omgang. Men har tenkt å få en ny vurdering av en psykiater og sende inn på ny. Det er litt komplisert.. NPE sitter jo der med deres "kjøpte" sakkyndige og jurister som avgjør på grunnlag av det sakkyndig sier. Du er helt alene, de fleste har jo ikke råd til advokat. Råttent system. Huff, håper virkelig du får positivt svar og at du får erstatning. Ikke gi deg, det er jo egentlig det de håper på. Som sagt, få har råd til advokat. Er det lenge til du skal få svar? Anonymkode: a8464...c0f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #31 Skrevet 3. september 2021 Jeg forstår ikke hvordan de tenker. Korona, karantene, sykt og skadd barn osv osv er tungtveiende grunner til å være borte fra time. Det burde ikke telles med. Om man ligger hjemme med angst også. Da kunne man har videosamtale. Det hadde jeg og psykiateren min på dps Anonymkode: d26cf...0d9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #32 Skrevet 3. september 2021 Helsevesenet i Norge er ingenting å stole på. Men du får tenke som så at denne psykologen hadde nok ikke hjulpet deg likevel. Hvordan kan du stole på at de tar deg seriøst med mentale problem når de ikke tar fysiske problem seriøst? Anonymkode: 5f27b...990
SandnesFysioen Skrevet 3. september 2021 #33 Skrevet 3. september 2021 Regner med du tilbød deg å betale for timen?
Gjest Embryo Skrevet 3. september 2021 #34 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Psykologen har 30-35 pasienter på listen sin og klar beskjed fra ledelsen om å avslutte etter gitte kriterier som f.eks to ikke møtt. Hva skal vedkommende gjøre, liksom? Det er jo ledelsen som kritikken må rettes mot, i stedet demoniserer folk her den enkelte psykologen og mener vedkommende er et ondt rasshøl. Jeez. Anonymkode: 458e2...bb4 Jeg forventer at en psykolog har vurderingsevne og utviser skjønn. Vi har påspandert vedkommende en lang, dyr og innbringende utdanning og den må de bruke til å hjelpe pasienten. Ikke til å løpe idiotiske lederes ærend. På et eller annet tidspunkt må fagpersoner utvise en faglig integritet. Spørsmålet er når. De ansatte i det tyske forsvarer som slaktet jøder, homofile og handicappede ble ikke tilgitt bare fordi de utførte ordre. Men du kan tro de prøvde, «jeg gjorde bare som jeg fikk beskjed om» er rett og slett ikke alltid en god nok unnskyldning.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #35 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg sa jo det begge gangene jeg måtte avlyse. Men hun var soleklar på at utelatt oppmøte er de ikke interessert i da mange står i kø Anonymkode: 03894...9a4 Ja, men sa du grunnen til at du måtte avlyse? Anonymkode: bd68a...f6b
_popcorn_ Skrevet 3. september 2021 #36 Skrevet 3. september 2021 Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #37 Skrevet 4. september 2021 SandnesFysioen skrev (23 timer siden): Regner med du tilbød deg å betale for timen? Selvfølgelig ikke. Probl er at det er kun ved oppmøte eller video at psykologen får refusjon fra HELFO. privat m avtale. hadde hun krevd betalt hadde jeg gjort det selvfølgelig. Men tilbyr meg ikke å betale nei. Anonymkode: 03894...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #38 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, men sa du grunnen til at du måtte avlyse? Anonymkode: bd68a...f6b Selvfølgelig, det står i tråden Anonymkode: 03894...9a4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #39 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig ikke. Probl er at det er kun ved oppmøte eller video at psykologen får refusjon fra HELFO. privat m avtale. hadde hun krevd betalt hadde jeg gjort det selvfølgelig. Men tilbyr meg ikke å betale nei. Anonymkode: 03894...9a4 Hvorfor avtalte dere ikke videokonsultasjon da du var i karantene? Avlyste du, eller sa/skrev du at du var i karantene og ikke kunne møte opp? I tilfellet med barnet ditt er jeg enig i at det er rart av psykologen å reagere, men med avlysning på kort varsel er det naturlig å sende deg en faktura. Det kan ha vært noe i måten dere kommuniserte på som gav psykologen inntrykk av at du ikke prioriterte behandlingen. Jeg sier ikke at det var rett av henne. Tenker uansett dere burde hatt en time der dere snakket om det. Det at du tenker at en feil fra psykologen er nok til å aldri ha kontakt igjen stusser jeg over. Min erfaring er at alt kan prates om og brukes til å få en bedre relasjon i behandlingen. Anonymkode: 8e2cd...21a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #40 Skrevet 4. september 2021 Gjenferdet skrev (På 2.9.2021 den 23.06): Jepp. Jeg har selv mistet all tillit til helsevesenet. Det er kun én eneste helseperson igjen som jeg har tillit til. Det er så mange inkompetente, uoppmerksomme og direkte ondskapsfulle mennesker i helsevesenet. Jeg har klaget inn nesten en håndfull kritikkverdige hendelser selv. Alt fra feil diagnose, vitneobservasjoner av overgrep som ikke ble tatt tak i, for å ikke snakke om at jeg og fastlegen gjentatte ganger har sendt klager på avslag. Jeg har til og med (hatt) saker til norsk pasientskadeerstatning og statsforvalteren. Resultatet er broken tillit og null lyst til å ha noe som helst mer å gjøre med helsevesenet. Håpløst system. Det finnes noen gode i systemet også, men det er jammen mange i feil yrke også! Det er så mye kunnskapsmangel at jeg får helt fnatt. Jeg føler med ts. Jeg blir så sint når jeg leser at folk ikke får den hjelpen de trenger. Når de blir kastet ut før de er klar. Når de får avslag. Når behandlere oppfører seg som rasshøl. Ts er ikke alene ❤️ Narsisister og Psykopater har en del jobb i helsevesenet, perfekt for dem å jobbe med sårbare mennesker. Anonymkode: 2336d...e0f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå