Gå til innhold

Kastet ut hos psykologen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Startet opp med psykolog og har vært der 5 ganger. Veldig flink og følte jeg var i gang. Har avlyst to ganger på rad. Første gangen satt jeg i karantene, andre gangen hadde Barnet mitt skadet seg i barnehagen og fikk brudd i armen og vi fikk tlf om å komme med en gang. Da ble det sykehus og gipsing akkurat den dagen jeg hadde psykolog time. 
sendte sms og avbestilte timen og forklarte kort hvorfor. 
fikk da beskjed om at jeg ikke fikk flere timer pga avbud. 
skjønner at det er kjipt når folk ikke møter opp, men hva kunne jeg gjort annerledes her? Gikk f.. i karantenen?? Gitt f.. i barnet mitt?? 

Anonymkode: 03894...9a4

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde svart tilbake at begge avbudene var pga karantene og skadd barn og det ikke var andre muligheter, og spurt hvorfor det er avslutningsgrunnlag. 

Anonymkode: 35e1d...c5d

• Liker 27
Skrevet

Rasshøl blir også psykologer, det er desverre ikke forbeholdt visse personligheter. Finn deg ny psykolog og ta det opp der hvis det plager deg. Du gjorde ikke noe feil hvis der er slik du beskrev situasjonen her ..

Anonymkode: 31482...58d

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde svart tilbake at begge avbudene var pga karantene og skadd barn og det ikke var andre muligheter, og spurt hvorfor det er avslutningsgrunnlag. 

Anonymkode: 35e1d...c5d

Jeg sa jo det begge gangene jeg måtte avlyse. Men hun var soleklar på at utelatt oppmøte er de ikke interessert i da mange står i kø

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa jo det begge gangene jeg måtte avlyse. Men hun var soleklar på at utelatt oppmøte er de ikke interessert i da mange står i kø

Altså, for en idiot av en psykolog!!! Jeg har fått helsevesenet oppi halsen selv, så kanskje jeg like godt skal holde kjeft, men hallo? Vi er i en pandemi. Uforutsette hendelser kan oppstå. Hun kan ikke avslutte deg av den grunn. Klag til ledelsen. Jeg er på din side. ❤️ 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 8
Skrevet

Send inn klage på det. Kontakt pasientombudet for hjelp. 

Anonymkode: 35b7c...93b

• Liker 12
Skrevet

Rasshøl blir også psykologer, det er desverre ikke forbeholdt visse personligheter. Finn deg ny psykolog og ta det opp der hvis det plager deg. Du gjorde ikke noe feil hvis der er slik du beskrev situasjonen her ..

Jeg sendte henne en Mail der jeg skrev bl a. Håper du i fremtiden tar inn kun pasienter uten barn (tenk om barna blir syk)?? Ta også inn kun pasienter som isolerer seg som ikke omgås andre mtp korona og karantene. 
Skrev også at jeg har skriv fra legen min ang karantene, og dokumentasjon fra sykehus om barnet mitt. Og at jeg kommer til å kontakte fastlegen og fortelle han om den elendige behandlingen av mennesker. 
Hun har prøvd ringe meg etter denne mailen, men jeg har ikke svart. Skal ta det med fastlegen og få en ny psykolog. Tilliten er allerede ødelagt så ingenting å bygge videre på hos henne. 

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send inn klage på det. Kontakt pasientombudet for hjelp. 

Anonymkode: 35b7c...93b

Ja, kommer til å sende klage på henne. Har sms’en hun sendte meg. All kommunikasjon foregikk på sms. 
hun angrer sikkert, og det håper jeg. Har skrevet ut sms’ene og skal legge de ved klagen. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sendte henne en Mail der jeg skrev bl a. Håper du i fremtiden tar inn kun pasienter uten barn (tenk om barna blir syk)?? Ta også inn kun pasienter som isolerer seg som ikke omgås andre mtp korona og karantene. 
Skrev også at jeg har skriv fra legen min ang karantene, og dokumentasjon fra sykehus om barnet mitt. Og at jeg kommer til å kontakte fastlegen og fortelle han om den elendige behandlingen av mennesker. 
Hun har prøvd ringe meg etter denne mailen, men jeg har ikke svart. Skal ta det med fastlegen og få en ny psykolog. Tilliten er allerede ødelagt så ingenting å bygge videre på hos henne. 

Se der! Ressursterk og bein i nesa. Good for you 👏

• Liker 27
Skrevet

Velkommen til helsenorge. Det er slik de behandler folk i psykiatrien.

Anonymkode: 94997...05e

• Liker 6
Skrevet

Om hun er på legelisten.no gir du henne en skikkelig dårlig karakter! Om du finner henne på google, så gjør det samme! En slik behandling av pasienter er jo fullstendig urimelig!

Anonymkode: e27a7...7bf

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke normalt! Ikke alle som jobber I psykiatrien behandler pasientene sine slik!

Anonymkode: e27a7...7bf

• Liker 6
Skrevet

For en fæl psykolog, jeg skjønner at avlyste timer er irriterende men det er en vesensforskjell mellom å skulke/ikke gidde og karantene/skadd barn på sykehus. Håper du får en mye bedre psykolog! Og sykt bra at du sa ifra, det er bra. Hvis du skriver en (saklig!) omtale av det som skjedde og hva vedkommende gjorde på legelisten.no kan vi andre styre unna dette mennesket. En sånn holdning til pasientene er ikke et godt utgangspunkt for å yte god helsehjelp. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.59):

Jeg føler med ts. Jeg blir så sint når jeg leser at folk ikke får den hjelpen de trenger. Når de blir kastet ut før de er klar. Når de får avslag. Når behandlere oppfører seg som rasshøl. Ts er ikke alene ❤️ 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet

Folk trenger ikke kaste seg over leselisten hver gang de pleie noe urettferdig. Hvis denne psykologen var offentlig, så er reglen at du blir pælma ut etter to avlysninger, grunn er irrelevant. Fuck the system. Psykologen er så presset på pasienter som venter og forventes avsluttet, at utslagene blir slik. 

Anonymkode: 55dd5...b57

• Liker 8
Skrevet

Psykologen har 30-35 pasienter på listen sin og klar beskjed fra ledelsen om å avslutte etter gitte kriterier som f.eks to ikke møtt.  Hva skal vedkommende gjøre, liksom? Det er jo ledelsen som kritikken må rettes mot, i stedet demoniserer folk her den enkelte psykologen og mener vedkommende er et ondt rasshøl. Jeez. 

Anonymkode: 458e2...bb4

• Liker 12
Skrevet

Jeg er ikke overrasket, dessverre.. Jeg fikk ikke fortsette hos DPS fordi jeg var borte tre ganger. Midt i korona, karantene og strenge regler om allmentilstand…

Anonymkode: 257bd...6c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Psykologen har 30-35 pasienter på listen sin og klar beskjed fra ledelsen om å avslutte etter gitte kriterier som f.eks to ikke møtt.  Hva skal vedkommende gjøre, liksom? Det er jo ledelsen som kritikken må rettes mot, i stedet demoniserer folk her den enkelte psykologen og mener vedkommende er et ondt rasshøl. Jeez. 

Anonymkode: 458e2...bb4

De fleste vet nok at det ikke er psykologen som avgjør dette, håper jeg. De har nok lange køer så skjønner det er vanskelig for dem, MEN dessverre faller det mange ut pga dett som egentlig trenger hjelp.

Anonymkode: 257bd...6c5

Skrevet

Klag til kommunen og etter to ukers sender du klagen til statsforvalter. 

Vær saklig i klagen. 

Dette er ikke psykologen din sin feil men systemet. Derfor er det veldig viktig å klage det inn til rett instans, og legelisten er ikke rett instans her. 

Anonymkode: 2631f...832

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Gjenferdet said:

Jepp. Jeg har selv mistet all tillit til helsevesenet. Det er kun én eneste helseperson igjen som jeg har tillit til. Det er så mange inkompetente, uoppmerksomme og direkte ondskapsfulle mennesker i helsevesenet. Jeg har klaget inn nesten en håndfull kritikkverdige hendelser selv. Alt fra feil diagnose, vitneobservasjoner av overgrep som ikke ble tatt tak i, for å ikke snakke om at jeg og fastlegen gjentatte ganger har sendt klager på avslag. Jeg har til og med (hatt) saker til norsk pasientskadeerstatning og statsforvalteren. Resultatet er broken tillit og null lyst til å ha noe som helst mer å gjøre med helsevesenet. Håpløst system. Det finnes noen gode i systemet også, men det er jammen mange i feil yrke også! Det er så mye kunnskapsmangel at jeg får helt fnatt.

Jeg føler med ts. Jeg blir så sint når jeg leser at folk ikke får den hjelpen de trenger. Når de blir kastet ut før de er klar. Når de får avslag. Når behandlere oppfører seg som rasshøl. Ts er ikke alene ❤️ 

Kan i bare skrive under på det du skriver. Etter en stund har jeg skjønt hvor ille det var fordi jeg har ressurser og ferdigheter nok til å lese fagbøker om tema de skulle kunnet noe om. Idioti, kjærringfaktor og latskap i skjønn forening er det som preger psykiatrien og mange har hatt det veldig ugreit som følge av den behandlingen. Jeg tilgir dem aldri og det går på hvordan de behandlet noen jeg kjente.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...