Gå til innhold

Noen erfarne strikkere som kan hjelpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

strikker en lue med et enkelt spiralmønster. Har nettopp avsluttet diagrammet A1 (bilde) etter 8 rader, for å begynne på fellingen. Det står i beskrivelsen: 

«Når arbeidet måler 18 cm - avpass at det avsluttes etter 4., 8., 12., eller 16. pinne i A1 - strikkes det frem til de første 2 maskene vrang på omgangen. Strikk deretter A1 rundt.

Det er det uthevede jeg ikke forstår - sitter nå på begynnelsen av omgangen med to vrange på begynnelsen av omgangen (ikke strikket). 
 

hva gjør jeg?😅

 

BDBC5DF4-572E-40AB-8AA5-9B2F18275E0B.jpeg

Anonymkode: 9b213...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager - glemte en setning: 

 

Når arbeidet  måler 18 cm - avpass at det avsluttes etter 4., 8., 12., eller 16. pinne i A1 - strikkes det frem til de første 2 maskene vrang på omgangen. Strikk 1 maske vrang og sett et merke her. Videre i arbeidet er dette starten på omgangen. Strikk deretter A1 rundt. 


lua er forrresten cannery row fra drops https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9513&cid=1

Anonymkode: 9b213...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du eventuelt bare fortsette med diagram A1 (rad for rad fra nederst på diagram A1)?

Anonymkode: f3d1f...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - A2 mente jeg…. Surrer fælt ! A2 er felle-diagrammet. Vil gjerne få det til ordentlig pga disse spiralene… tusen takk for svar. 

Anonymkode: 9b213...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår bare ikke hva det menes med strikke frem til de to første maskene vrang på omgangen 🤯

Anonymkode: 9b213...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du skriver jo i første innlegg at du er på starten, og de to neste maskene er vrange? Da er du på rett sted :) 

Anonymkode: 00ff8...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du eventuelt bare fortsette med diagram A1 (rad for rad fra nederst på diagram A1)?

Anonymkode: f3d1f...f3f

Nei. Det står jo A2!

"Når arbeidet måler 18-20 cm – avpass at det avsluttes etter 4., 8., 12.eller 16.pinne i A.1, strikkes det frem til de første 2 maskene vrang på omgangen. Strikk 1 maske vrang og sett et merke her. Videre i arbeidet er dette starten på omgangen. Strikk A.2 rundt."

Anonymkode: f3d1f...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider


ja; det med fortsette med A1 var bare en skrivefeil :) 

Ok! Så jeg skal bare strikke en maske vrang, og det blir merkemasken? Sorry, jeg er treig…. 🥺

Anonymkode: 9b213...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja - A2 mente jeg…. Surrer fælt ! A2 er felle-diagrammet. Vil gjerne få det til ordentlig pga disse spiralene… tusen takk for svar. 

Anonymkode: 9b213...848

Lykke til! 🥰

Anonymkode: f3d1f...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:


ja; det med fortsette med A1 var bare en skrivefeil :) 

Ok! Så jeg skal bare strikke en maske vrang, og det blir merkemasken? Sorry, jeg er treig…. 🥺

Anonymkode: 9b213...848

Det høres helt riktig ut :)

(Det du sier du skal gjøre altså, ikke at du er treig. Alt må læres;) )

Anonymkode: 00ff8...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres helt riktig ut :)

(Det du sier du skal gjøre altså, ikke at du er treig. Alt må læres;) )

Anonymkode: 00ff8...59a

Tusen takk, du er snill! 

Anonymkode: 9b213...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...