Gå til innhold

Influensa symptomer 70% av tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har slitt de siste årene med at jeg har influensa lignende symptomer og andre fysiske plager ukentlig.

Føler aldri jeg er helt frisk. Har på det beste 2-3 dager i uken der jeg er helt frisk. Resten er plaget med feks: Migrene, feber/svetting fordi jeg er så varm i fjeset og kroppen, ekstremt vondt i halsen, rennende nese og kvalme. Er det noen andre som også har det sånn?

Og er det noen som vet hva dette kan skyldes? 

Anonymkode: e10a8...ccc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gå til legen i stedet for å spørre her?

Anonymkode: 0836a...9eb

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å gå til legen i stedet for å spørre her?

Anonymkode: 0836a...9eb

Ts her. Tror du ikke jeg har gjort det? Får ingen hjelp og har ikke råd til å ta det privat. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. Tror du ikke jeg har gjort det? Får ingen hjelp og har ikke råd til å ta det privat. 

Har det blitt tatt blodprøver av deg? Hva er gjort?

Du bør begynne og spare opp noen kroner så du kan gå til privatklinikk og bli undersøkt skikkelig, hvis ikke fastlegen vil. Kan fastlegen ev henvise deg til en infeksjonsklinikk, der de kan sjekke grundig om det faktisk er en infeksjon du har?

• Liker 4
Skrevet

Har det slik og har helårsallergi, fibromyalgi og migrene. 

Anonymkode: 73d00...914

• Liker 3
Skrevet

Overgangsalder? Sesongallergi? Long-Covid? Dette kan være alt mulig. 

Kan du si noe om hva fastlegen har gjort?

Anonymkode: b8f5e...64c

• Liker 2
Skrevet

Allergi.

Jeg blir slik av blant annet pollen, men det slår ikke ut på tester.

Anonymkode: b5c7d...6e1

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange ganger har du vært der?

Anonymkode: 9dd37...9df

• Liker 2
Skrevet

Fastleger gjør ikke alltid som man selv vil nei..

Anonymkode: d51ea...264

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, jeg har slitt de siste årene med at jeg har influensa lignende symptomer og andre fysiske plager ukentlig.

Føler aldri jeg er helt frisk. Har på det beste 2-3 dager i uken der jeg er helt frisk. Resten er plaget med feks: Migrene, feber/svetting fordi jeg er så varm i fjeset og kroppen, ekstremt vondt i halsen, rennende nese og kvalme. Er det noen andre som også har det sånn?

Og er det noen som vet hva dette kan skyldes? 

Hvor gammel er du og har du noen diagnoser fra før? 

Skrevet

Jeg har PMDD. Alvorlig pms. Kroppen regarer med å bli forkjøla, feber, vondt i kroppen, diare, og konstant hes. Sånn er det 3 uker i slengen. Har en god uke.

Jeg et undersøkt i hue og ræva. Nå går jeg på antidepressiva, vanndrivende  vitaminer, nattlysolje og p-piller for å få dette under kontroll. 

Jeg har itillegg helårs allergi som jeg også bruker medisin mot.

Anonymkode: d8e12...866

• Liker 1
Skrevet

Har ME og Fibromyalgi. Har det som deg nesten hele tiden, føler meg syk og svak.

Anonymkode: 65923...260

• Liker 1
Skrevet

ts her. Har i nærmere 10 år nå mistenkt ME. Moren min fikk ME diagnose for ca 5 år siden. Men etter å ha gått med det så lenge uten hjelp så mistenker jeg at det har eskalert til at jeg har fibromyalgi også nå. Ett år slet jeg med ekstreme smerter hver dag. Føltes som jeg hadde enten blitt banket ihjel. Så forsvant de, men er ofte øm og sår fortsatt. Så ble det byttet mot at jeg spydde nesten daglig og bare var utrolig kvalm konstant. Etter lang ventetid ble jeg henvist til overlegen på sykehuset, så forklarte jeg hvordan jeg hadde det. Etter fem minutter sa hun bare at dette måtte jeg finne ut av selv. Pga disse plagene og at ingen tar meg seriøst så har jeg også blitt deprimert. Og det er det fastlegen mener dette er følger av. Så jeg blir ikke henvist eller får noe videre hjelp fordi hun er fast bestemt på at dette er psykisk. 

Skrevet

Jeg har autoimmun hypothyreose, og går ofte med influensasymptomer. De bryter gjerne ut i forbindelse med stress eller økt aktivitetsnivå. Det er ofte en utfordring å vurdere om jeg faktisk er syk (dvs noe smittsomt) eller om det bare er "det vanlige".    Det er verre i perioder der medisinen trenger å justeres, men er aldri helt bra.

Anonymkode: 7715a...4cd

• Liker 2
Skrevet

ME!! Har det likt som deg og utredes nå for det.

Skrevet

Jeg gikk privat. Fastlegen tar bare vanlige blodprøver. Men privatlegen tar flere og andre typer blodprøver. I mitt tilfelle så hadde jeg  både lavt vitamin d, vitamin B, påvist at jeg har hatt kyssesyken osv

Brukt de siste dagen for å lese meg opp og begynt så smått å lagt om kostholdet. Jeg har det mye likt som deg, men ikke så ekstremt. Men kjenner på den sykdomsfølelsen (spesielt etter mye og hard trening).

Fant ett program som faktisk Olympiatoppen har lagt ut. Det er ett treningsopplegg etter kyssesyken. Jeg var veldig slått ut da jeg var syk og tok ikke hensyn den gang, og mistenker at det er det som har gjort at jeg føler utmattelse nå i voksen alder

Anonymkode: 90c3c...3c7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har autoimmun hypothyreose, og går ofte med influensasymptomer. De bryter gjerne ut i forbindelse med stress eller økt aktivitetsnivå. Det er ofte en utfordring å vurdere om jeg faktisk er syk (dvs noe smittsomt) eller om det bare er "det vanlige".    Det er verre i perioder der medisinen trenger å justeres, men er aldri helt bra.

Anonymkode: 7715a...4cd

Akkurat det jeg og synes er vanskelig. Spesielt nå mtp korona situasjonen. Har jo mange av symptomene ukentlig, men man kan jo ikke teste seg hver uke heller. Har testet meg fire ganger for å være på den sikre siden, men har aldri fått positiv test. Har vært sammen med kjæresten i over 2 år. Og jeg har sikkert vært "syk" over 300 ganger. Og han kysser og er rundt meg. Han har aldri blitt smittet.. 

• Liker 1
Skrevet

En venninne hadde det sånn. De trodde hun både hadde ME og depresjon. Viste seg å være lavt stoffskifte, samt hashimoto. Sistnevnte er kronisk betennelse i skjoldbruskkjertelen, så hun hadde jo da et så og si ikke eksisterende immunforsvar. Tok lang tid å få diagnostisert det blant annet fordi man ved lavt stoffskifte må se flere prøver opp mot hverandre for tydeligere indikasjon. Ofte får legen bare svarene tilbake og ser at hvert enkelt nivå er innenfor referanseområde. Man burde derfor se de selv eller reise til en spesialist på området. Vet hun fikk mye faglig hjelp på en Facebook gruppe. 

Kvinnehelse blir ofte bagatellisert og nedprioritert. Stå på krava og ta en haug med prøver og ikke gi deg før diagnose er stilt!

Anonymkode: d10d2...6fe

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 21.05):

En venninne hadde det sånn. De trodde hun både hadde ME og depresjon. Viste seg å være lavt stoffskifte, samt hashimoto. Sistnevnte er kronisk betennelse i skjoldbruskkjertelen, så hun hadde jo da et så og si ikke eksisterende immunforsvar. Tok lang tid å få diagnostisert det blant annet fordi man ved lavt stoffskifte må se flere prøver opp mot hverandre for tydeligere indikasjon. Ofte får legen bare svarene tilbake og ser at hvert enkelt nivå er innenfor referanseområde. Man burde derfor se de selv eller reise til en spesialist på området. Vet hun fikk mye faglig hjelp på en Facebook gruppe. 

Kvinnehelse blir ofte bagatellisert og nedprioritert. Stå på krava og ta en haug med prøver og ikke gi deg før diagnose er stilt!

Anonymkode: d10d2...6fe

Erfart mye av det samme av det du skriver her. Men samtidig reagerte jeg litt på dette. Immunforsvaret er vel likevel fungerende? Eller er jeg helt på bærtur? 

Anonymkode: b62a6...c22

Skrevet

Allergi. Feks på husstander, husmødre, pollen, mat osv..

Og ja, du kan ha vært frisk som en fisk og plutselig få allergi selv om du aldri har hatt det før. 

Anonymkode: 7bbd7...96e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...