Gå til innhold

Å lage smykker med perler


monja

Anbefalte innlegg

Så på Lørdagsrevyen i går at det er blitt mer eller mindre en farsott å lage sine egne smykker - av perler. Er det noen her som driver med det?

Jeg har iallefall ikke fulgt med noe særlig skjønner jeg :sjenert:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om ikke de som var med i reportasjen hadde vært i Kina for å kjøpe perler jeg :klø: Eller iallefall bestilt fra Kina. Høres dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er maaaange av oss som driver med det. Hvor kostbart det er aner jeg ikke, vet bare at jeg bruker sinnsykt mye penger på hobbyting, så jeg har sluttet å regne på det.

Lagde mine egne smykker til bryllupet (+ hårpynt og smykker til brudepikene) og har trædd og strikket mange smykker. Kjempe gøy!

Kjør på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle denne farsotten så ny lenger. Husker jeg og noen venniner var veldig ivrig på dette for to år sida. Da åpnet det også en egen perlebutikk her i Oslo. Men det tar selvsagt tid før slike farsotter brer om seg. Og ja, det koster gjerne litt med hobbyer, men det gir jo også noe mer tilbake enn det materielle, synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager også smykker og armbånd. Gleder meg sånn til vinteren setter inn nå så blir det nok mange kopper te/kaffe og mange perler. Jeg vil heller ikke si at denne farsotten er så ny..... Men det er stadig nye idèer og trender innenfor perler som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det har blitt en trend ja. Fikk gavekort på perlekurs til bursdagen og på Perlehuset hadde de ikke plass på kurs før om lenge - så det er tydeligvis mange som driver med det ja.

Gleder meg til å komme igang jeg. Har laget litt smykker før men gikk litt tom for ideer, så skal bli kjekt med ny inspirasjon på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, det er det nyeste nye. Etter at jeg var innom hobbyhuset i byen virka det som om alle lagde perlekjdere. Jeg kunne ikke dy meg og har kastet meg på bølgen. Men fytti så dyrt det var med perler. Jeg kjøpte noen dyre fine, også spedde jeg på med et gammelt perlekjede jeg (klippet det av og satte i gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...