Gå til innhold

Vannkaraffel


Huldra:)

Anbefalte innlegg

Hei!! Jeg har en Eva Trio vannkaraffel. Bruker den kun til vann - og av og til saft. Problemet er at den ser så skitten ut i bunne selv om jeg vasker den opp. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få den krystallren igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Sun ultra, oppvaskmaskinvask...? Det pleier å ta det meste.. la det stå i en stund,med litt vann...

Anbefales til det meste!

Oppvaskmaskinpulver er mitt aller beste triks for å løse opp matrester, belegg i termoser/karafler/flasker, fastbrent mat i kjeler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bakepulver og litt vann, og lar det stå en stund. Gir skinnende rene termokanner og blomstervaser, og sikkert karafler også.

SUN bruker jeg til å fjerne fastbrente matrester i kaseroller, men er litt mer forsiktig med å bruke det til alt mulig, rett og slett fordi det er såpe/vaskemiddel og jeg er litt miljøbevisst. Vil ikke pøse for mye kjemikalier ut i avløpet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg putter den i oppvaskmaskinen (gjør det med vaser også) og de kommer rene ut igjen. Vasker vanligvis ikke vaser i oppvaskmaskin, men innimellom blir det umulig å få bort "grumset" ved håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krystallsoda gjør alle karafler og blomstervaser etc. skinnende blanke igjen. Hell oppi litt pulver, fyll på med varmt vann, la det stå litt og skyll godt.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...