Gå til innhold

Bryllupsfotograf eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var bare 25stk, men SÅ glad vi hadde fotograf. Ville ikke gjort det om. Han fulgte oss hele dagen, og vi har noen helt nydelige bilder fra dagen. Så nå i ettertid får vi oppleve dagen om og om igjen, hver gang vi ser på bildene. Alternativt ville jeg hatt fotograf bare til portretter, eller til portretter og vielse. Heller ned på kjolebudskjett enn fotografbudsjett. 

Anonymkode: da4a8...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestevenninnen min giftet seg nylig, og hun spurte sin svigerinne om hun kunne ta bilder. Hun er ikke utdannet fotograf, men har hatt fotografi som hobby siden barndommen og fotografert i bryllup før, da i sitt hjemland (USA). Det ble veldig fine bilder, og siden hun også var gjest blandet hun seg fint inn i festen og kunne ta fine og ganske så naturlige bilder både under vielse og under festen også. 
De tilbød henne å betale litt for det, men det ville hun ikke ta i mot. De betalte bare for minnekortet hun brukte. 

Jeg hadde spurt venninnen min jeg, går jo an å tilby henne en liten pris også. Kanskje hun bare synes det er koselig :) 

Anonymkode: 84854...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva bruker du andre bilder til? 

Anonymkode: 1845f...b37

I nyere tid: Instagram eller julekort. Gamle bilder støver ned i kjelleren.

Anonymkode: 56307...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2021 at 1:44 PM, AnonymBruker said:

Hvor er dere fra? 

Jeg har vært hobbyfotograf i 10 år nå og vil starte opp med bryllupsfotograf. Tenkte å ta de første oppdraga gratis. Slik at det er en trygghet for meg og de som skal bli tatt bilder av. Siden jeg ikke har tatt i bryllup før. Eneste er at jeg kan ta litt penger for selve bildene. Men selve oppdraget gjør jeg gratis. 
 

Anonymkode: 104aa...83c

Ja, det høres ut som en bra idé, øve på noe du ikke har gjort for, nemlig bryllup.  Du øver ikke på den mest viktig dagen i et brudeparets liv, som sagt, en dag som hvis du fucke den totalt opp, får ikke brudeparet noe minner i det hele tatt. Ærlig talt. 


TS- Ikke bruke en som skal 'øve' på ditt bryllup, gratis eller ei!  

Anonymkode: a4b81...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 16.29):

Ja, det høres ut som en bra idé, øve på noe du ikke har gjort for, nemlig bryllup.  Du øver ikke på den mest viktig dagen i et brudeparets liv, som sagt, en dag som hvis du fucke den totalt opp, får ikke brudeparet noe minner i det hele tatt. Ærlig talt. 


TS- Ikke bruke en som skal 'øve' på ditt bryllup, gratis eller ei!  

Anonymkode: a4b81...7cc

Jeg ville heller ikke valgt en uerfaren fotograf, men vær da grei - hvordan tror du alle bryllupsfotografer har begynt?? Umulig å bli god uten å øve seg.... Dessuten er det jo en del som gifter seg som bare har en bekjent som tar bilder, det ville jeg vært mer skeptisk til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...