Gjest Føsleguri Skrevet 3. september 2021 #21 Skrevet 3. september 2021 Jeg er ikke kresen på kaffe og syns de fleste kaffetyper unntatt Ali kaffe er gode. Pleier å kjøpe Friele bønner eller bønner fra Sognefjorden kaffebrenneri.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #22 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg fikk faktisk en pose med hele bønner som var kjøpt i London for mange år siden. Det var den eneste kaffen jeg klarte å like den gangen. Er ganske sikker på at det var Blå Java. Hvor kjøper dere det? Anonymkode: b9297...49c Google kaffebrenneri og byen du bor i. (eller nærmeste store by). Den beste kaffen er den som er nybrent. Butikkaffe som flere viser til kan ha ligget uker og måneder etter brenning, da er ikke smaken den samme. Anonymkode: cbb20...5db
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #23 Skrevet 4. september 2021 Jeg har drukket mye kaffe, både fancy baristakaffe, nespressokapsler, aeropress, kokekaffe på bål, you name it. Men når jeg skal ta min første kaffekopp på morgenen er det få ting som slår filterkaffe, type Evergood. Av «vanlig» kaffe er det ingen som slår den spør du meg (og alle kaffetørste jeg kjenner..) Anonymkode: 50526...e19
visp Skrevet 4. september 2021 #24 Skrevet 4. september 2021 Hverdagskaffen har stort sett vært Evergood, Ali og Friele. Noen ganger smaker jeg utrolig gode kaffemerker, men husker sjeldent hva det var i ettertid. Kjøper ferdig malt selvom det nok er best å kverne bønnene selv, men gidder ikke med tanke på hvor mye kaffe jeg drikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå