Gå til innhold

​ Garnbutikker og priser. Har dere også lagt merke til dette? 😃 ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Garnbutikker og priser. Har dere også lagt merke til dette? 😃

Strikkemekka kjører i dag tilbud på Dale alpakka, nedsatt til kr 41,-. Plutselig har Garnius tilbud på samme garn, men de legger seg 1 krone lavere i pris. Dette skjer så og si alltid de gangene Strikkemekka har satt ned prisen på et garn som også Garnius selger. Kanskje ikke Strikkemekka har lagt merke til dette? For jeg tenker at hvis de vet dette, hvorfor setter ikke de også ned prisen med en ekstra krone?

Anonymkode: 442e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vi har lagt merke til det absolutt hver eneste nettbutikk i hele verden gjør opp mot konkurrentene sine..?

Anonymkode: bb935...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om vi har lagt merke til det absolutt hver eneste nettbutikk i hele verden gjør opp mot konkurrentene sine..?

Anonymkode: bb935...5f2

Nei, jeg tenkte ikke på hver eneste garnbutikk i hele verden :) 

Anonymkode: 442e8...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om vi har lagt merke til det absolutt hver eneste nettbutikk i hele verden gjør opp mot konkurrentene sine..?

Anonymkode: bb935...5f2

Beklager at jeg misforsto :sjenert: Hvilke andre norske garnbutikker gjør slik som Garnius og legger seg litt lavere i pris? Det er veldig interessant å vite :jepp:

Anonymkode: 442e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg tenkte ikke på hver eneste garnbutikk i hele verden :) 

Anonymkode: 442e8...d88

Ikke garnbutikk. Absolutt hver eneste butikk i hele verden har alltid og vil alltid tilpasse seg konkurrentene. Du snakker som om du har oppfunnet hjulet.

Anonymkode: bb935...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om strikemekka jekker prisene ned en ekstra krone, så gjør vel bare garnius det samme? 😊 Normalt at butikkene konkurrerer med hverandre. 

Anonymkode: daf9a...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om strikemekka jekker prisene ned en ekstra krone, så gjør vel bare garnius det samme? 😊 Normalt at butikkene konkurrerer med hverandre. 

Anonymkode: daf9a...5d9

Jeg forstår. Men det er jo synd for Strikkemekka, hvis kundene løper  fra de og over til Garnius.

Anonymkode: 442e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Garnius og Strikkemekka som er de to største garn-nettbutikkene i Norge?

Anonymkode: 442e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Garnbutikker og priser. Har dere også lagt merke til dette? 😃

Strikkemekka kjører i dag tilbud på Dale alpakka, nedsatt til kr 41,-. Plutselig har Garnius tilbud på samme garn, men de legger seg 1 krone lavere i pris. Dette skjer så og si alltid de gangene Strikkemekka har satt ned prisen på et garn som også Garnius selger. Kanskje ikke Strikkemekka har lagt merke til dette? For jeg tenker at hvis de vet dette, hvorfor setter ikke de også ned prisen med en ekstra krone?

Anonymkode: 442e8...d88

Ja, selvfølgelig. Alle butikker, uansett bransje, konkurrerer i pris med sine konkurrenter innen samme bransje. Selger noen en bestemt vare til DEN faste lavprisen, vil konkurrentene ofte sette prisen på den samme varen ned, de også. 

Ta matvarebutikkene nå. For ikke lenge siden satte en av butikkene ned prisen på firepakning Pepsi Max fra 89,90 til plutselig 49,90. De andre matvarebutikkene kunne ikke prise seg selv ut av markedet, så de var nødt til å følge etter og sette samme pris på samme vare. 

Skjer overalt, hele tiden. Du har ikke oppdaget noe nytt. Det er gammelt nytt, og slik har det alltid vært. Konkurrenter følger stort sett samme priser på samme vare for å ikke miste for mye kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (8 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Alle butikker, uansett bransje, konkurrerer i pris med sine konkurrenter innen samme bransje. Selger noen en bestemt vare til DEN faste lavprisen, vil konkurrentene ofte sette prisen på den samme varen ned, de også. 

Ta matvarebutikkene nå. For ikke lenge siden satte en av butikkene ned prisen på firepakning Pepsi Max fra 89,90 til plutselig 49,90. De andre matvarebutikkene kunne ikke prise seg selv ut av markedet, så de var nødt til å følge etter og sette samme pris på samme vare. 

Skjer overalt, hele tiden. Du har ikke oppdaget noe nytt. Det er gammelt nytt, og slik har det alltid vært. Konkurrenter følger stort sett samme priser på samme vare for å ikke miste for mye kunder.

Jeg forstår og vet. Men jeg har ikke lagt merke til at Strikkemekka gjør slik som Garnius gjør (dvs jeg har ikke sett Strikkemekka sette ned prisen på et garn kort tid etter at Garnius har satt ned prisen).

Anonymkode: 442e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...