Gå til innhold

Stoffbutikk med godt utvalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter stoffbutikker på nett med godt utvalg i motivstoffer. Jeg skal sy mapper til en gjeng, og ville prøve å finne stoff som passer den enkelte ut fra f.eks hobbyer/interesser, og regner med å måtte handle litt her og der. Jeg ville derfor høre om noen her har favorittbutikker å dele, så jeg har mest mulig å velge fra.  😃

En av mine favoritter for å kikke på stoffer er Stoffdronning, men siden minsteklipp der er 50cm blir jeg sittende med mye til overs dersom jeg skal bestille flere veldig spesifikke stoff til bare  disse prosjektene. 😅

Anonymkode: c2fc9...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stofflykke! :) Ellers er også Stoff og stil en super butikk, Rainbow har rent over bra utvalg, men lite med den type mønster og mener de også krever minst 50 cm.

Anonymkode: 2e288...6bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Det ble et par biter fra stofflykke, og så måtte jeg innom ebay og finne noe der (bra jeg er tidlig ute med planlegginga...)  Det er visst  ikke så lett når man vil finne noe som ikke er koselig, søtt, blomstrete osv.  😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takker for tips. Det ble et par biter fra stofflykke, og så måtte jeg innom ebay og finne noe der (bra jeg er tidlig ute med planlegginga...)  Det er visst  ikke så lett når man vil finne noe som ikke er koselig, søtt, blomstrete osv.  😅

Kanskje du finner billige plagg med ønskede mønstre på en bruktbutikk, og du kan bruke stoffene fra plaggene i ditt syprosjekt?

Hvilken type mønster er du ute etter? Er blomstrete ok?

Anonymkode: 46743...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei jeg er ute etter motiver som kan kobles opp mot alt fra biler, musikk, treningsfriker, uteliv osv, og uten denne "søte" vrien som man ofte får. 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stofflykke.no, Abbystekstiler.no, stoffdronning.no klarferdigsy.no og tonje.no

Anonymkode: f4e4b...dfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (13 timer siden):

Spoonflower.com har alt muligrart 😊

Jeg har bestilt litt stoff fra dem en gang før, men ble skuffet over kvalitetet. Trykkene hadde en uklarhet som minnet om en veldig svak "blur"-effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minerva har pleid å ha masse forskjellige mønstre i forskjellige kvaliteter (vet ikke om du skal ha vevde stoff eller jersey),

men det er ikke like enkelt med toll og moms der som på ebay.

F.eks poplin Poplin Fabrics | Minerva

Anonymkode: aed5e...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 2.16):

Stofflykke! :) Ellers er også Stoff og stil en super butikk, Rainbow har rent over bra utvalg, men lite med den type mønster og mener de også krever minst 50 cm.

Anonymkode: 2e288...6bc

Jeg elsker min lokale Stoff og stil-butikk, men har begynt å handle andre steder på grunn av en ansatt som ofte står bak kassa der.

Hun er ekstremt passivt aggressiv, og gjør det utrivelig å handle der. Himler med øynene og svarer surt på spørsmål, har en «dette bør du da vite selv»-holdning og en underlig væremåte. Da jeg var der på en mandag og handlet flere ting som var merket med en tilbudspris, sa hun nesten triumferende: «Denne kampanjen gikk ut på søndag, så jeg slår inn alt til fullpris. Det var dumt av deg å ikke være tidligere ute!». Enhver annen butikkansatt ville sikkert forklart situasjonen på en hyggelig måte, og sagt at de beklageligvis ikke hadde hatt tid til å fjerne tilbudsprisen fra prislappene i butikken enda.

Har selv jobbet med kundeservice og i butikk, og synes ofte at folk har ganske slemme karakteristikker av butikkansatte på dette forumet. Man kan ha en dårlig dag, etc. Men denne personen har hatt samme negative, kjipe og passivt-aggressive holdning overfor kunder i årevis. Vet om flere som har begynt å unngå denne filialen av Stoff og stil pga. samme ansatt, og det er dumt fordi de har godt utvalg og de øvrige ansatte er kjempehyggelige.

Jeg bor rett i nærheten av den butikken, men nå reiser jeg heller ganske langt for å handle et annet sted. Og følger denne tråden for tips om gode stoffbutikker i Oslo-området! 

Anonymkode: 60a5e...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har bestilt litt stoff fra dem en gang før, men ble skuffet over kvalitetet. Trykkene hadde en uklarhet som minnet om en veldig svak "blur"-effekt.

Ååå, det er kjipt, har hørt mye bra om de så må blei jeg litt usikker på om jeg vil bestille derifra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (24 minutter siden):

Ååå, det er kjipt, har hørt mye bra om de så må blei jeg litt usikker på om jeg vil bestille derifra 😅

Kan jo ha vært jeg som var uheldig med trykken akkurat da, men jeg ville kanskje ikke gjort det helt store innkjøpet for første gangs kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kan jo ha vært jeg som var uheldig med trykken akkurat da, men jeg ville kanskje ikke gjort det helt store innkjøpet for første gangs kjøp.

Nei, det er jo fornuftig. Tror nok jeg må prøve engang uansett men da er jeg litt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...