AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #21 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Må du ha alkohol hver dag, hver helg, eller hvor ofte? Hvor mye alkohol må du ha hver gang? Det er lettere å svare deg når vi vet litt mer om hva du legger i begrepet avhengig. Anonymkode: 68e91...5de Jeg liker å tro at jeg ikke må, men når jeg kjenner hjertebank og stress på ettermiddagen og når jeg tar meg en øl så blir jeg roligere med en gang. Vil tro jeg da ikke har et sunt forhold til alkohol 😞 Anonymkode: 221ae...e42 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #22 Skrevet 31. august 2021 Natta1980 skrev (10 timer siden): Jeg drakk cirka 30 øl i uka i noen år men har nå slutta. Det som hjalp meg var at jeg var dritlei av å bruke penger og redd for helsen min. Men samtidig også lei av å se meg selv ruset. Likte ikke den personen jeg var som full. Gjorde mye dumt, sa mye dumt. For ikke å snakke om hangovers i dagesvis. Så det må bare komme til et punkt hvor du innser dette. Du må ville det. Å kutte ut alkoholen har gått helt fint for meg. Man tror det skal bli så vanskelig, men ikke for meg. Trenger ingen erstatter heller. Bare koser meg med kaffe og en god film. Sover bedre. Kjenner meg mer happy på en naturlig måte. Savner ikke alkoholen. Er bare å stålsette seg, ts, du klarer det bedre enn du tror. Jeg har også ligget tett opp mot det forbruket du beskriver og er nå på tiende dagen som edru. Synes det er veldig deilig faktisk! Jeg har bestemt meg for en periode uten alkohol nå, men er åpen for sosialt inntak av alkohol. Det jeg derimot har bestemt meg for er aldri å drikke øl alene noe mer. Det var der det gikk ad undas forrige gang. Jeg drakk hver eneste dag, og jeg drakk alene. Det finnes egentlig intet påskudd for å drikke en hel sixpack i eget selskap. Det er bare reinspikka alkoholisme i mine øyne. Uten alkohol blir man opplagt, smartere og mindre deprimert. Det å vite at jeg aldri skal drikke i eget selskap igjen er en fin ting. Pils gir jo mye glede også dersom den inntas i fellesskap med andre og i riktig ramme. Årsaken til at jeg unngår absolutisme er at jeg ønsker varige endringer i mitt forhold til alkohol. Evig edruskap vil garantert mislykkes og lede til grøftefyll dersom jeg kjører den linja helt ut. Anonymkode: 59c32...ac3 2
Natta1980 Skrevet 31. august 2021 #23 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også ligget tett opp mot det forbruket du beskriver og er nå på tiende dagen som edru. Synes det er veldig deilig faktisk! Jeg har bestemt meg for en periode uten alkohol nå, men er åpen for sosialt inntak av alkohol. Det jeg derimot har bestemt meg for er aldri å drikke øl alene noe mer. Det var der det gikk ad undas forrige gang. Jeg drakk hver eneste dag, og jeg drakk alene. Det finnes egentlig intet påskudd for å drikke en hel sixpack i eget selskap. Det er bare reinspikka alkoholisme i mine øyne. Uten alkohol blir man opplagt, smartere og mindre deprimert. Det å vite at jeg aldri skal drikke i eget selskap igjen er en fin ting. Pils gir jo mye glede også dersom den inntas i fellesskap med andre og i riktig ramme. Årsaken til at jeg unngår absolutisme er at jeg ønsker varige endringer i mitt forhold til alkohol. Evig edruskap vil garantert mislykkes og lede til grøftefyll dersom jeg kjører den linja helt ut. Anonymkode: 59c32...ac3 Ja, du har nok rett der. Men det er dette med når man får tenning. "Beer leads to more beer" Høres kanskje ekstremt ut, men det er helt greit for meg å drikke brus, farris, i selskap resten av livet. Iskald cola er nydelig. Det har noe med å innse at alkoholrusen ikke gjør godt. Fint at du kjenner deg bedre
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #24 Skrevet 31. august 2021 Natta1980 skrev (11 minutter siden): Ja, du har nok rett der. Men det er dette med når man får tenning. "Beer leads to more beer" Høres kanskje ekstremt ut, men det er helt greit for meg å drikke brus, farris, i selskap resten av livet. Iskald cola er nydelig. Det har noe med å innse at alkoholrusen ikke gjør godt. Fint at du kjenner deg bedre Tja, jeg har nok det til felles med deg at planer om to pils raskt skrotes til fordel for "resten av kjøleskapet". Er på mange måter alkoholiker og treningen kommer ila andre pilsen. Likevel er ikke 6 eller 8 pils noe problem dersom det kun foregår i sosialt lag. Det er back-to-back fyll hjemme i leiligheten som sender meg i en tidlig grav. Av den grunn retter jeg hovedfokus på det aspektet ved drikkingen min. Dersom jeg sklir ut igjen får jeg heller begynne i AA og forbanne kong alkohol en gang for alle. Anonymkode: 59c32...ac3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå