AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Bare en liten bønn hjelp. Jeg har kommer til et punkt hvor jeg innser at jeg er avhengig av alkohol, avhengig av rusen. Og det er så utrolig fælt for jeg har tidligere aldri vært spesielt glad i alkohol. Er det noen som har erfaring eller noen tips til hvordan jeg skal komme meg ut av denne onde sirkelen? Anonymkode: 221ae...e42
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Det er kjempeflott at du har kommet dit at du ser det selv, bare det er et enormt stort steg i riktig retning. Neste steg er å gå til fastlegen og fortelle dette for å få hjelp videre i systemet. Anonymkode: 2c3be...068 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er kjempeflott at du har kommet dit at du ser det selv, bare det er et enormt stort steg i riktig retning. Neste steg er å gå til fastlegen og fortelle dette for å få hjelp videre i systemet. Anonymkode: 2c3be...068 Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 221ae...e42 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 Oi så bra! Misforstå meg rett, jeg syns det er trist du er i en slik situasjon, men siden du innser det er det håp om å bli bra! Dette klarer du ❤️ Anonymkode: 32062...cbe 3
Miranda Bailey Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 Det første steget er å innse at du har et problem, så dette er kjempepositivt! Jeg har selv alkoholavhengighet og får god hjelp av en ruskonsulent i kommunen. Vil anbefale deg å bestille legetime slik at dere kan snakke om hvilke alternativer det finnes. 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi så bra! Misforstå meg rett, jeg syns det er trist du er i en slik situasjon, men siden du innser det er det håp om å bli bra! Dette klarer du ❤️ Anonymkode: 32062...cbe Tusen takk❤️ Jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av dette.. Hva skjedde på veien, jeg var en gang en super aktiv og glad jente. Jeg vet jeg kan klare det, jeg må bare kontrollere avhengigheten av denne alkoholen😞 Anonymkode: 221ae...e42
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Miranda Bailey skrev (1 minutt siden): Det første steget er å innse at du har et problem, så dette er kjempepositivt! Jeg har selv alkoholavhengighet og får god hjelp av en ruskonsulent i kommunen. Vil anbefale deg å bestille legetime slik at dere kan snakke om hvilke alternativer det finnes. Tusen takk for at du er ærlig om dette, det er «godt» å vite at en ikke er alene❤️ Jeg skal snakke med lege, er bare så redd for konsekvensene 😞 Anonymkode: 221ae...e42
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for at du er ærlig om dette, det er «godt» å vite at en ikke er alene❤️ Jeg skal snakke med lege, er bare så redd for konsekvensene 😞 Anonymkode: 221ae...e42 Hvis du gjør ting du er redd for er du modig. Sterk. Virkelig. Og at du nå har innsett problemet og vil gjøre noe med det er beundringsverdig. Kjempebra! Anonymkode: 32062...cbe 1
Miranda Bailey Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk for at du er ærlig om dette, det er «godt» å vite at en ikke er alene❤️ Jeg skal snakke med lege, er bare så redd for konsekvensene 😞 Anonymkode: 221ae...e42 Du er absolutt ikke alene! Jeg husker jeg synes det var veldig skummelt og kjipt å "komme ut", men konsekvensene av å leve med alkoholavhengighet er mye verre. Dessuten er det mye lettere å komme seg over det om du får hjelp tidlig, fremfor å vente i flere år. Dette klarer du. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du gjør ting du er redd for er du modig. Sterk. Virkelig. Og at du nå har innsett problemet og vil gjøre noe med det er beundringsverdig. Kjempebra! Anonymkode: 32062...cbe Uendelig takknemlig ❤️❤️ Anonymkode: 221ae...e42
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Miranda Bailey skrev (2 minutter siden): Du er absolutt ikke alene! Jeg husker jeg synes det var veldig skummelt og kjipt å "komme ut", men konsekvensene av å leve med alkoholavhengighet er mye verre. Dessuten er det mye lettere å komme seg over det om du får hjelp tidlig, fremfor å vente i flere år. Dette klarer du. ❤️ Det er så sant! Igjen, tusen takk for at du svarer ❤️ Anonymkode: 221ae...e42
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Heads up - legen vil gjøre deg til fortjener ø fotgjenger... Anonymkode: 59c32...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 Heads up - legen vil gjøre deg til forgjenger... Anonymkode: 59c32...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Må du ha alkohol hver dag, hver helg, eller hvor ofte? Hvor mye alkohol må du ha hver gang? Det er lettere å svare deg når vi vet litt mer om hva du legger i begrepet avhengig. Anonymkode: 68e91...5de 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Bli gjerne med i skravletråden for likesinnede: Anonymkode: 26840...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Du har kommet langt allerede. Hva som definerer en alkoholiker vet en bare selv. Ingen sier A-ordet om Ronny i P3 selv om han drikker 30 halvlitere i uka. Jeg hadde definert meg selv som alkoholiker-light bare ved 2 halvlitere om dagen. (Jeg får rus av det) Prøv å tenk tilbake hva du gjorde da du var aktiv og glad jente, er det noe i veien for at du ikke kan gå tilbake dit? Har du mulighet til å bytte ut alkoholen med noe? Anonymkode: a612b...98c 1
Natta1980 Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 Jeg drakk cirka 30 øl i uka i noen år men har nå slutta. Det som hjalp meg var at jeg var dritlei av å bruke penger og redd for helsen min. Men samtidig også lei av å se meg selv ruset. Likte ikke den personen jeg var som full. Gjorde mye dumt, sa mye dumt. For ikke å snakke om hangovers i dagesvis. Så det må bare komme til et punkt hvor du innser dette. Du må ville det. Å kutte ut alkoholen har gått helt fint for meg. Man tror det skal bli så vanskelig, men ikke for meg. Trenger ingen erstatter heller. Bare koser meg med kaffe og en god film. Sover bedre. Kjenner meg mer happy på en naturlig måte. Savner ikke alkoholen. Er bare å stålsette seg, ts, du klarer det bedre enn du tror. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Synes synd på deg. Veldig bra du er kommet dit du i bare at dette er et problem, da er halve jobben gjort. Snakk med noen som kan hjelpe deg. Fastlegen eller ring en hjelpetelefon som kan sette deg i kontakt med riktig hjelp om du trenger det. Oppfordrer deg til å trene, det vil de deg mestring. heier på deg Anonymkode: 15a89...af8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 Natta1980 skrev (8 timer siden): Jeg drakk cirka 30 øl i uka i noen år men har nå slutta. Det som hjalp meg var at jeg var dritlei av å bruke penger og redd for helsen min. Men samtidig også lei av å se meg selv ruset. Likte ikke den personen jeg var som full. Gjorde mye dumt, sa mye dumt. For ikke å snakke om hangovers i dagesvis. Så det må bare komme til et punkt hvor du innser dette. Du må ville det. Å kutte ut alkoholen har gått helt fint for meg. Man tror det skal bli så vanskelig, men ikke for meg. Trenger ingen erstatter heller. Bare koser meg med kaffe og en god film. Sover bedre. Kjenner meg mer happy på en naturlig måte. Savner ikke alkoholen. Er bare å stålsette seg, ts, du klarer det bedre enn du tror. Å! Jeg vil komme dit du er, kjenner meg veldig igjen😏 Anonymkode: 221ae...e42 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes synd på deg. Veldig bra du er kommet dit du i bare at dette er et problem, da er halve jobben gjort. Snakk med noen som kan hjelpe deg. Fastlegen eller ring en hjelpetelefon som kan sette deg i kontakt med riktig hjelp om du trenger det. Oppfordrer deg til å trene, det vil de deg mestring. heier på deg Anonymkode: 15a89...af8 Takk, jeg er i kontakt med fastlege❤️ Anonymkode: 221ae...e42 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå