AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #21 Skrevet 1. september 2021 Haha, jeg hadde samme bekymring, og det eneste jeg sa var ‘Har jeg oppført meg?’ Det går nok helt fint, slett ikke sikkert du sier noe som helst! Anonymkode: 35368...491
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #22 Skrevet 1. september 2021 Hadde en seks timers operasjon for to år siden, vet ikke om jeg sa noe på oppvåkningen, trur ikke det siden jeg hadde så utrolig smerter, de hadde glemt å starte smertepumpa eller noe slikt men frykten er reel for meg selv om andre bagateliserer det. Ikke redd for selve operasjonen, har hatt flere de siste 8 årene men så ble jeg klar over at mange prater mye rart under oppvåkning og da begynte tvangstanker å gjøre seg gjeldende, hva om jeg plutselig sier jeg har drept noen, begått overgrep, ranet en bank eller en gammel dame. Hva om jeg plutselig begynner fortelle om sexlivet mitt eller påstår jeg er homofil, at jeg har lyst på sex med min mor eller hund? att jeg lusker rundt barnehager for å se på barn eller drømmer om å drepe Erna eller Kongen? Jeg har ikke noen rare lyster eller store hemeligheter men jeg har tvangstanker og en redsel for å si ting, jeg kan gå enkelte dager å si til meg selv at jeg har ikke lyst til å drepe noen, jeg har ikke lyst, jeg kommer ikke til å skyte noen så slapp av, jeg er ikke en som dreper og lignende, men er da livredd for at jeg plutselig sier høyt til noen jeg møter at jeg ikke har lyst til å drepe noen, jeg vil ikke voldta katten til naboen eller skyte Erna. Så ja, jeg er redd for narkose Anonymkode: 59349...61a 1
Leo Skrevet 1. september 2021 #23 Skrevet 1. september 2021 Jeg har vært med på en del "seanser" på sykehus hvor pasienten, altså meg, er ganske kraftig dopet. Bl.a. syntes jeg den lenge planlagte afrikaturen min var veldig viktig da jeg lå på operasjonsbordet på Riksen mens de prøvde å redde meg fra å dø av et massivt hjerteinfarkt Men hjertekirurgen skrev spesifikt i epikrisen at det var bare å reise til Afrika og at han til og med anbefalte det. For ikke å snakke om alt det tullet jeg har servert under andre typer behandling med gode doser Sobril og annet smått og godt levert rett i blodbanen. Men ingen bryr seg, så det er egentlig bare komisk og ingen grunn til å unngå verken operasjoner eller annen behandling.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #24 Skrevet 1. september 2021 Veldig mange prater litt tull akkurat når de våkner ( inne på operasjonsstua). Vi er vant til det. Men det hender vi må bite oss i leppa for ikke å le høyt. Har aldri opplevd at noen sier noe «farlig» hvis du forstår, eller røper noe ( sant eller usant). De aller fleste spør opp igjen og opp igjen om operasjonen gikk bra. Men 2 sek etterpå husker de det ikke og spør igjen. Ikke vær bekymret for dette. Dette er dagligdags for oss som jobber med det. Senk skuldrene og lykke til med operasjonen 😃 Anonymkode: 62424...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #25 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Veldig mange prater litt tull akkurat når de våkner ( inne på operasjonsstua). Vi er vant til det. Men det hender vi må bite oss i leppa for ikke å le høyt. Har aldri opplevd at noen sier noe «farlig» hvis du forstår, eller røper noe ( sant eller usant). De aller fleste spør opp igjen og opp igjen om operasjonen gikk bra. Men 2 sek etterpå husker de det ikke og spør igjen. Ikke vær bekymret for dette. Dette er dagligdags for oss som jobber med det. Senk skuldrene og lykke til med operasjonen 😃 Anonymkode: 62424...8dd 😍 Anonymkode: 59349...61a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #26 Skrevet 2. september 2021 Ikke glem det faktum at mye har endret seg innen medisin de siste årene. En narkoselege følger med på operasjon og justerer narkosen underveis så man kan unngå å bli altfor groggy, du blir sannsynligvis tatt veldig godt hånd om. Har selv hatt narkose ganske nylig, ikke blitt kvalm og ikke sagt veldig mye rart heller. Hvis du virkelig uroer deg for dette så ville jeg tatt en telefon til de som skal operere og få betryggelsen fra de, ikke fra alle her på kvinneguiden 🤗 Anonymkode: ddb7d...3f0
Blomsterpotta Skrevet 2. september 2021 #27 Skrevet 2. september 2021 Herlighet, ikke bry deg om det. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt narkose, men husker godt to av gangene jeg våknet opp. Første gang var jeg på vei ut av senga for å hjelpe personen i nabosenga. Personen gråt og jeg skulle bare bort for å trøste og sjekke om alt var greit med slanger og diverse. Har jo ikke greie på sånt i det hele tatt til vanlig 😂 Ble stoppet før jeg var ute av senga heldigvis. Andre gangen så var det sikkert 5-6 personer som sto rundt senga mi og skravlet om ett eller annet. Husker ikke noe sv samtalen, men husker jeg tok for meg en og en person og takket så høytidelig for hjelpen og skrøt de langt iver skyene. Husker jeg ble litt brydd av att ett par av de fniste litt og jeg skjønte ikke hvorfor. Jeg skjønner det jo nå da 😂
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #28 Skrevet 2. september 2021 Har vært i narkose hos tannlegen. Jeg bablet om alt mulig i ørska. Tannlegen og sekretæren vet ikke at jeg hørte de stod bak meg og kniste. Har aldri sagt noe til dem om det i ettertid. Å da jeg ble fulgt fra tannlegestolen og til venteværelset av sekretæren så hørte jeg tannlegen stod i bakgrunnen og lo. Tror de lo for at det var komisk ikke for å være slemme. Anonymkode: a2a00...a48
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #29 Skrevet 2. september 2021 Sorry men av alle ting jeg har lest på KG så må dette være en de dummeste. Anonymkode: d308c...c3a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #30 Skrevet 2. september 2021 Har forøvrig operert 3 ganger det siste året og alt jeg har snakket om har vært at de skulle sett mannen min for han er så sykt fin 🙃 Ingen statshemmeligheter det er verdt å dør for med andre ord. Anonymkode: d308c...c3a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #31 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke glem det faktum at mye har endret seg innen medisin de siste årene. En narkoselege følger med på operasjon og justerer narkosen underveis så man kan unngå å bli altfor groggy, du blir sannsynligvis tatt veldig godt hånd om. Har selv hatt narkose ganske nylig, ikke blitt kvalm og ikke sagt veldig mye rart heller. Hvis du virkelig uroer deg for dette så ville jeg tatt en telefon til de som skal operere og få betryggelsen fra de, ikke fra alle her på kvinneguiden 🤗 Anonymkode: ddb7d...3f0 De som opererer bryr seg nada, bare pasienten ligger stille. Og anestesilegen forsvinner ut av døra så fort du sover. Men en spesialspl sitter det hele tiden og passer på. Og man blir litt groggy uansett da man må få så mye anestesimidler at kirurgen får arbeidsro. Det er litt vanskelig hvis man får for lite og prøver å flytte på seg. Anonymkode: 62424...8dd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #32 Skrevet 2. september 2021 Jeg syns vistnok det var så fantastisk å få propofol for jeg følte meg sååå uthvilt når jeg våkna at jeg spurte om ikke dette kan gies på resept for å få sove. "Det funka særdeles dårlig for Michael Jackson da" var svaret, hvorpå jeg svarer tilbake "men sovna han...?!" Fikk det gjenfortalt av sykepleier (også venninne, var en akutt operasjon), men husker bare vagt. Så så veldig uthvilt kan jeg ikke ha vært🤭 Anonymkode: 90009...6aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå