AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #1 Skrevet 30. august 2021 Er alene hele tide . Hver dag,dag inn og dag ut,uke inn og ule ut,måned inn og måned ut. Det er nesten aldri inntak. Har ikke bil så er fanget og kommer meg ingen plass uten å måtte være avhengig av familie. Har angst på grunn av denne ensomheten. Prøver å utfordre den hver dag men har knapt venner. De er opptatt med sitt og bryr ikke seg så veldig. Nærmeste familie kjefter på en om man klager om tilværelsen. Du har valgt det selv,etc. I dag våknet jeg med vondt i brøstet som er angst. Dagene er lite meningsfulle. Aldri noe å se frem til,aldri noe kjekt som skjer. Har meldt meg inn i Røde Kors men har ikke startet enda. Det er grusomt å være konstant alene,vi er liksom flokkdyr. Aldri noen som inviterer til noe. Jeg var tidligere en veldig sosial person. Tror enkelte hadde fått sjokk om de visste hvor mye man er alene. Det er ikke sunt. Er det slik man kan dø tidligere om man er veldig mye alene ? Anonymkode: b8dc2...2db 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. august 2021 #2 Skrevet 30. august 2021 Ja, det er skadelig. Når man er ensom, produserer hjernen stresshormoner som for eksempel kortisol, som kan føre til depresjon, man spiser også mer usunt når man er ensom.
Marai Skrevet 30. august 2021 #3 Skrevet 30. august 2021 Jeg kan anbefale deg å prøve deg støttekontakt, da slipper du å være alene hele tiden og kan hjelpe deg med å få kontakt med andre:) 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #4 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er alene hele tide . Hver dag,dag inn og dag ut,uke inn og ule ut,måned inn og måned ut. Det er nesten aldri inntak. Har ikke bil så er fanget og kommer meg ingen plass uten å måtte være avhengig av familie. Har angst på grunn av denne ensomheten. Prøver å utfordre den hver dag men har knapt venner. De er opptatt med sitt og bryr ikke seg så veldig. Nærmeste familie kjefter på en om man klager om tilværelsen. Du har valgt det selv,etc. I dag våknet jeg med vondt i brøstet som er angst. Dagene er lite meningsfulle. Aldri noe å se frem til,aldri noe kjekt som skjer. Har meldt meg inn i Røde Kors men har ikke startet enda. Det er grusomt å være konstant alene,vi er liksom flokkdyr. Aldri noen som inviterer til noe. Jeg var tidligere en veldig sosial person. Tror enkelte hadde fått sjokk om de visste hvor mye man er alene. Det er ikke sunt. Er det slik man kan dø tidligere om man er veldig mye alene ? Anonymkode: b8dc2...2db Er du uten for arbeidslivet? Anonymkode: 662dd...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 *Utenfor. Hva gjorde du tidligere i forhold til jobb/ studier? Hvorfor jobber du ikke nå? (om du vil svare). Anonymkode: 662dd...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #6 Skrevet 30. august 2021 Hvor bor du da? kanskje noen her vil bli vennen din ❤️ Anonymkode: 86405...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 Marai skrev (13 minutter siden): Jeg kan anbefale deg å prøve deg støttekontakt, da slipper du å være alene hele tiden og kan hjelpe deg med å få kontakt med andre:) Helt uaktuelt. Takk for svar uansett. Anonymkode: b8dc2...2db
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #8 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): *Utenfor. Hva gjorde du tidligere i forhold til jobb/ studier? Hvorfor jobber du ikke nå? (om du vil svare). Anonymkode: 662dd...0e0 Utenfor arbeidslivet dessverre. Pga angst har jeg ikke jobbet på en god stund. Ønsker å komme ut i jobb igjen. Anonymkode: b8dc2...2db 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #9 Skrevet 30. august 2021 Det høres ut som du burde komme deg til en psykolog eller noe. Folk inviterer ikke om du ikke selv inviterer - kan du ikke prøve å invitere noen du kjenner? Og jo, ensomhet er skadelig. Iaf om man ikke trives med det. Anonymkode: 5ddb0...5db 1
Frk Midnattsol Skrevet 30. august 2021 #10 Skrevet 30. august 2021 Vel, her er det nok bare du selv som kan endre noe..... Du må rett og slett oppsøke arenaer for sosial kontakt, for det kommer ingen å "ringer på døren din" helt ut av det blå. Det er en side som heter "Frivillig.no". Der kan du lete igjennom å se om det er noe frivillig arbeid du kunne tenkt deg å drive på med. Der treffer du folk, både de du hjelper, men også de andre som jobber frivillig eller ansatte. Du kan også melde deg inn i Turistforeningen. De arrangerer ikke bare lange fjellturer, men mange avdelinger arrangerer kort turer i nærmiljøet. Du kan jo også se om det er noen kurs eller annet aktivitet i ditt nærmiljø osv. Poenget er at det nok er du selv som må være den aktive her, og det betyr at du nok må utfordre din angst en del, men på den andre siden, så er du med aktivitet, med på å bremse opp en eskalering av angst når du begynner å være mer sosial. En ting kan jeg dessverre love deg, og det er at det kommer til å bli verre etterhvert hvis du ikke gjør noe aktivt snart. Som nevnt over her, så produserer kroppen kortisol i din situasjon, og det er ikke bra over tid. Du er ikke lovet morgendagen, så vær så snill å prøv å gjør noe ut av den når du først får den. Du kommer til å oppleve mye mestring i prosessen, men mest sannsynlig kommer du også til å oppleve ting som blir vanskelig, men alt må læres kjære du, så anbefaler det å bestemme deg for en endring. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #11 Skrevet 30. august 2021 Det høres ut som du burde komme deg til en psykolog eller noe. Folk inviterer ikke om du ikke selv inviterer - kan du ikke prøve å invitere noen du kjenner? Og jo, ensomhet er skadelig. Iaf om man ikke trives med det. Anonymkode: 5ddb0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #12 Skrevet 30. august 2021 Ja regner med du har store psykiske problemer siden du er så isolert. Anonymkode: 232ac...16b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #13 Skrevet 30. august 2021 Frk Midnattsol skrev (39 minutter siden): Vel, her er det nok bare du selv som kan endre noe..... Du må rett og slett oppsøke arenaer for sosial kontakt, for det kommer ingen å "ringer på døren din" helt ut av det blå. Det er en side som heter "Frivillig.no". Der kan du lete igjennom å se om det er noe frivillig arbeid du kunne tenkt deg å drive på med. Der treffer du folk, både de du hjelper, men også de andre som jobber frivillig eller ansatte. Du kan også melde deg inn i Turistforeningen. De arrangerer ikke bare lange fjellturer, men mange avdelinger arrangerer kort turer i nærmiljøet. Du kan jo også se om det er noen kurs eller annet aktivitet i ditt nærmiljø osv. Poenget er at det nok er du selv som må være den aktive her, og det betyr at du nok må utfordre din angst en del, men på den andre siden, så er du med aktivitet, med på å bremse opp en eskalering av angst når du begynner å være mer sosial. En ting kan jeg dessverre love deg, og det er at det kommer til å bli verre etterhvert hvis du ikke gjør noe aktivt snart. Som nevnt over her, så produserer kroppen kortisol i din situasjon, og det er ikke bra over tid. Du er ikke lovet morgendagen, så vær så snill å prøv å gjør noe ut av den når du først får den. Du kommer til å oppleve mye mestring i prosessen, men mest sannsynlig kommer du også til å oppleve ting som blir vanskelig, men alt må læres kjære du, så anbefaler det å bestemme deg for en endring. Takk for svaret ditt. Har som sagt nylig meldt meg inn i røde kors lokalt. Har ikke startet opp med noe enda. Må ta førstehjelpskurs og en prøve for å være med på aksjoner og slikt har jeg fått beskjed om. Og ønsker heller det enn å stå på kafé. Ellers har jeg invitert en venninne,og hun og ene barnet ville besøke meg. Hører bare aldri noe. De er alltid opptatt med et eller annet som er naturlig. Er så hjelpesløs uten bil(har lappen)også og gidder ikke være avhengig av foreldrene mine når jeg er godt voksen. Men da blir jeg også stuck og blir smårar av å ikke komme meg rundt. Anonymkode: b8dc2...2db 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja regner med du har store psykiske problemer siden du er så isolert. Anonymkode: 232ac...16b Angst over år. Ikke noe annet. Anonymkode: b8dc2...2db 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #15 Skrevet 30. august 2021 Du får ikke mindre angst av å bare sitte hjemme. Kanskje dra på NAV å si at du ønsker arbeidstrening? Anonymkode: 4d5e2...abb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #16 Skrevet 30. august 2021 Farligere enn røyk. Du får skylde på foreldrene dine. Finnes ingen andre årsaker. Anonymkode: c652b...7c4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #17 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Takk for svaret ditt. Har som sagt nylig meldt meg inn i røde kors lokalt. Har ikke startet opp med noe enda. Må ta førstehjelpskurs og en prøve for å være med på aksjoner og slikt har jeg fått beskjed om. Og ønsker heller det enn å stå på kafé. Ellers har jeg invitert en venninne,og hun og ene barnet ville besøke meg. Hører bare aldri noe. De er alltid opptatt med et eller annet som er naturlig. Er så hjelpesløs uten bil(har lappen)også og gidder ikke være avhengig av foreldrene mine når jeg er godt voksen. Men da blir jeg også stuck og blir smårar av å ikke komme meg rundt. Anonymkode: b8dc2...2db Høres ut som om frivillig arbeid er noe du kan dra god nytte av for å få sosial trening. Det viktigste er å komme seg ut og få dannet nye bekjentskaper og ta det derfra. Det er som sagt ingen som kommer ringene på døra for å være vennen din med mindre det er en støttekontakt. Vennskap er gi og ta. Jeg var ensom i rundt 6-7 år uten særlig kontakt med andre en psykologen min, men nå har jeg klart å ta steget ut og har fått noen få nære venner gjennom frivillig arbeid Jeg har heller ikke lappen, men benytter med av kollektivtransport. Er så heldig at jeg bor i Oslo. Anonymkode: 9b7c8...ba2 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #18 Skrevet 30. august 2021 Vel det er dessverre helsefarlig for oss som er ensomme. Jeg er ensom også og har ikke mange venner, har ingen familie, bare sønnen min som er autist. Jeg går ukentlig til sykepleier å snakke med og en gang i måneden til fastlegen å snakker med. Ja noe skal en nå dø av og tenker det er bedre å dø ung av ensomhet enn gammel tenker jeg. Håper ikke jeg har så mange år igjen å leve for å være helt ærlig. Få som bryr seg om meg, jeg er ikke mye verdt. Anonymkode: 2ff37...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja noe skal en nå dø av og tenker det er bedre å dø ung av ensomhet enn gammel tenker jeg. Håper ikke jeg har så mange år igjen å leve for å være helt ærlig. Få som bryr seg om meg, jeg er ikke mye verdt. Anonymkode: 2ff37...ec9 Nei,dette mener du ikke. Du absolutt verdt mye!!!❤️❤️ Ts Anonymkode: b8dc2...2db 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #20 Skrevet 30. august 2021 Athena79 skrev (6 timer siden): Ja, det er skadelig. Når man er ensom, produserer hjernen stresshormoner som for eksempel kortisol, som kan føre til depresjon, man spiser også mer usunt når man er ensom. Jeg ble psylotisk av det Anonymkode: afd25...dd6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå