Gå til innhold

Lei av å date lave menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misforstå meg rett, jeg har datet mange lave menn tidligere i livet mitt. Har til og med fått barn med en. Problemet mitt er at jeg opplever å ha sett et kjent mønster hos disse mennene, og det er at de gjerne har en indre aggresjon som grenser til voldelig. Det gjelder sikkert ikke hos alle, men det har vært et kjent mønster hos de jeg har vært med.

Nå er jeg lei av at det virker som lave menn bevisst plukker meg ut på apper kun fordi de vet at jeg er lav. På bildene framstår de som normale i høyden, mens når jeg treffer dem er de på min egen høyde (jeg er 157 cm). Det er ikke bare at de er lave, men de er gjerne spe og feminin i ansikt og  kroppsbygging. Det irriterer meg grenseløst! Hadde ikke sagt noe om det bare skjedde en gang iblant, men når 9 av 10 menn jeg møter er små så er det bare å legge sammen to og to. 

Som sagt, jeg har allerede datet mange lave menn i livet mitt og har barn med en. Så er ikke overfladisk, vil bare ikke møte en mann med ubearbeidede indre konflikter igjen.

Flere lave kvinner som opplever det samme?

Anonymkode: 04101...e0c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er høy som har datet lave. Har akkurat samme erfaring med indre aggresjon som deg! Tenkte jeg bare hadde vært uheldig, men da er det visst en "greie" 

Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis er høyden, men typen menn du går for/tiltrekker deg.

Anonymkode: c32c2...60b

• Liker 28
Skrevet

Mann her. Tenker du fort kan gå på en smell, hvis du tror det holder å sortere på høyden.  Men å finne dem med ro i sjela, bør absolutt være et mål. 

Anonymkode: 04f6c...7a0

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Misforstå meg rett, jeg har datet mange lave menn tidligere i livet mitt. Har til og med fått barn med en. Problemet mitt er at jeg opplever å ha sett et kjent mønster hos disse mennene, og det er at de gjerne har en indre aggresjon som grenser til voldelig. Det gjelder sikkert ikke hos alle, men det har vært et kjent mønster hos de jeg har vært med.

Nå er jeg lei av at det virker som lave menn bevisst plukker meg ut på apper kun fordi de vet at jeg er lav. På bildene framstår de som normale i høyden, mens når jeg treffer dem er de på min egen høyde (jeg er 157 cm). Det er ikke bare at de er lave, men de er gjerne spe og feminin i ansikt og  kroppsbygging. Det irriterer meg grenseløst! Hadde ikke sagt noe om det bare skjedde en gang iblant, men når 9 av 10 menn jeg møter er små så er det bare å legge sammen to og to. 

Som sagt, jeg har allerede datet mange lave menn i livet mitt og har barn med en. Så er ikke overfladisk, vil bare ikke møte en mann med ubearbeidede indre konflikter igjen.

Fullt mulig at lave menn har høydebegrensninger på søket, men høye menn liker også damer på 157.

• Liker 1
Skrevet

jeg irriterer meg også, haha! det er jo litt fælt.. ikke helt det samme, men har truffet 4 stk fra datingapper som jeg ikke aner hvor høye de er. Så kommer de gående, og er like lave som meg.. (1,60).  vil ikke spørre om høyde, når de ikke sier det selv. Eksen min er lav, 1,64. ikke noe aggresjon der :) men jeg savnet hele tiden å bli holdt rundt ordentlig og se oppover når øynene møtes.. så kall meg gjerne overfladisk, men jeg føler meg mer feminin og vel rundt en som er høyere enn meg. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det nødvendigvis er høyden, men typen menn du går for/tiltrekker deg.

Jeg tror det har noe med at små menn har vært små hele livet og da har funnet ut at for å bli sett og hørt og respektert så må de være sinna, god til å sloss og høylydte. Og så har det bare satt seg. 

Skrevet

Napoleon-kompleks... 

Jeg data flere lave menn (jeg er 170) før det gikk opp for meg at de trolig var sinte fordi de var lavere. Enda det ikke plagde meg. Jeg gidder det rett og slett ikke mer. Nåværende kjæreste er 184.

Anonymkode: c3c1f...300

• Liker 8
Skrevet
Saph skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det har noe med at små menn har vært små hele livet og da har funnet ut at for å bli sett og hørt og respektert så må de være sinna, god til å sloss og høylydte. Og så har det bare satt seg. 

Ok, det er et godt poeng :) Men jeg har ikke møtt på noen som føler at de må overkompensere for høyden sin med en "stor personlighet" altså

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere lave menn som er kjempehyggelige, smarte og opppegående. Flere av dem er gift og har barn. 

Anonymkode: 826ce...3f2

• Liker 5
Skrevet

Hehe det er faktisk det samme med høye damer! Sinte og aggressive, ubehagelig å være sammen med. Man blir kanskje slik av å ha et utseende som ikke faller inn i skjønnhetsidealet

Anonymkode: bcfea...b52

• Liker 2
Skrevet

Mistenker at kvinner som ikke takler å være med en på sin egen høyde, har problemer med selvbildet og sin femininitet. Denne tråden bekrefter det også. Er kvinne selv, men har aldri hatt problemer med at en mann er like høy som meg, og har følt meg både pen, feminin og beskyttet av han. Trodde jeg var usikker på noen punkt, men det slår meg at jeg ikke er det... 

Anonymkode: 762d2...ce4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hehe det er faktisk det samme med høye damer! Sinte og aggressive, ubehagelig å være sammen med. Man blir kanskje slik av å ha et utseende som ikke faller inn i skjønnhetsidealet

Anonymkode: bcfea...b52

Utseendet faller absolutt inn i skjønnhetsidealet i dagens samfunn. Hvis en dame skal bli modell, må hun være høyere enn 175 cm (minstekravet til høyde). Modeller er jo vakre, så.. 

Anonymkode: c58db...3ba

• Liker 7
Gjest På druen
Skrevet

Ja, de fleste menn som er lave av vekst er sinte. Særlig hvis de er spinkle i tillegg. De som er veldig breiskuldra/kraftige blir sett på som maskuline uansett, så de får tydeligvis ikke like mye komplekser. Disse små og spinkle mennene kjefter på damer som er høyere enn dem. Noen må de jo la det gå utover, og andre menn tør de ikke å kjefte på. Når de merker at damer ikke blir redd dem, blir de bare enda sintere. Ganske komisk egentlig 😆

Skrevet

Jeg er ei veldig rolig dame på 178 cm som har vært sammen med et par "lave" menn. Noen har vært den aggressive typen, og noen har vært passiv-aggressive. Ingen har vært avbalanserte. Aldri datet en høy mann, så for meg kan det godt hende at alle menn er aggressive på sitt vis.

Anonymkode: d8331...0ad

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Utseendet faller absolutt inn i skjønnhetsidealet i dagens samfunn. Hvis en dame skal bli modell, må hun være høyere enn 175 cm (minstekravet til høyde). Modeller er jo vakre, så.. 

Anonymkode: c58db...3ba

Modeller skal se vakre ut for andre damer, ikke for menn. Det er viktig å skille der

Anonymkode: 8ae6d...a9b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje jeg skulle lage en ny tråd med tittelen "lei av å date overvektige jenter", og se hvordan det blir motatt her på KG🤔

Anonymkode: 88db7...261

• Liker 10
Skrevet

Heter ikke det Napoleon-kompleks a?

Anonymkode: eb09e...074

• Liker 3
Skrevet

Ts, det er ingenting galt å ha preferanser men hvorfor går du ikke bare etter de som er høye? Jeg er også 1,60m og har ikke hatt problemer med å tiltrekke meg høye menn. Nå skal det sies at det er mye rart blant de også, så det er ikke nødvendigvis gull alt som glimrer.. 

Anonymkode: 9389a...6a0

• Liker 1
Skrevet

Små menn, små hunder. De lider av det samme.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...