AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #61 Del Skrevet 25. desember 2021 SoWhat? skrev (7 minutter siden): Skal forklare dere. Dansebandmusikk er ikke noe man hører på. Det er musikk man danser til og bruker til festligheter, som det heter. Det er ofte spilt på midtsommaraften i Sverige, eller VAR ofte spilt der på ulike arrangement. Det var dansegallaer osv. Folk som går dit, gjør det primært for å danse og ha det gøy. Det er ikke verre enn det. De som sammenlikner med country tar feil. Country er for folkemusikk å regne, og det er mye kvalitet og verdt å høre på. Det er som når folk ser på Credence som enkelt. Tekstene deres er ofte politiske. Enig der Hører kun på dansemusikk til dansing, funker ikke like bra danse swing til feks pop eller metall 😅 Anonymkode: 435e8...82e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 25. desember 2021 #62 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig der Hører kun på dansemusikk til dansing, funker ikke like bra danse swing til feks pop eller metall 😅 Anonymkode: 435e8...82e Riktig. Ser ut som folk ikke skjønner hva det handler om her 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #63 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tja - man kan bare kutte ut alt som heter alkohol på disse dansegallaene, og se i hvilken grad publikum fortsatt er med kun som følge av det musikalske innholdet ... Anonymkode: c1625...3cc Endel er der nok for dansens del, ganske vanlig at klubben leier inn ett eller annet danseband når vi har noe dansearrangement feks. Anonymkode: 435e8...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #64 Del Skrevet 25. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig der Hører kun på dansemusikk til dansing, funker ikke like bra danse swing til feks pop eller metall 😅 Anonymkode: 435e8...82e Så man kan ikke bruke gammel Mayhem med Dead ved mikrofonen som dansemusikk ...? Anonymkode: c1625...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #65 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så man kan ikke bruke gammel Mayhem med Dead ved mikrofonen som dansemusikk ...? Anonymkode: c1625...3cc Haha, alt går forsåvidt om en vil. Jeg har danset swing på et utested som kun spiller popmusikk type Britney Spears, Rihanna osv… men det er vel ikke akkurat helt den vanlige musikken vi pleier danse til 😂 Anonymkode: 435e8...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GiftM Skrevet 25. desember 2021 #66 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tja - man kan bare kutte ut alt som heter alkohol på disse dansegallaene, og se i hvilken grad publikum fortsatt er med kun som følge av det musikalske innholdet ... Anonymkode: c1625...3cc Er vel ikke mere drikking der enn på andre festivaler. Kanskje mindre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #67 Del Skrevet 25. desember 2021 7 minutter siden, GiftM said: Er vel ikke mere drikking der enn på andre festivaler. Kanskje mindre. Jo da, man skal ikke nekte for at både lovlige og mer eller mindre ulovlige rusmidler er en del av festivaler som Roskilde, men det som både kjennetegner konserter med kjente rocke- og popartister, er at det er musikken som står i sentrum, og dersom noen var dritings på en ABBA-konsert i 1970-årene uten å få med seg konserten, tror jeg vedkommende angrer dypt på det idag. Når det gjelder klassisk musikk, har man heller ikke for vane å drikke seg full før man lytter til Bach eller Beethoven. I dansebandmusikken er derimot alkoholen en del av den sosiale rammen og stemningen rundt; fjerner man den, står man igjen med fint lite. Anonymkode: c1625...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GiftM Skrevet 25. desember 2021 #68 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo da, man skal ikke nekte for at både lovlige og mer eller mindre ulovlige rusmidler er en del av festivaler som Roskilde, men det som både kjennetegner konserter med kjente rocke- og popartister, er at det er musikken som står i sentrum, og dersom noen var dritings på en ABBA-konsert i 1970-årene uten å få med seg konserten, tror jeg vedkommende angrer dypt på det idag. Når det gjelder klassisk musikk, har man heller ikke for vane å drikke seg full før man lytter til Bach eller Beethoven. I dansebandmusikken er derimot alkoholen en del av den sosiale rammen og stemningen rundt; fjerner man den, står man igjen med fint lite. Anonymkode: c1625...3cc Har vert på flere dansebandfestivaler og inntrykket mitt et at de fleste er der for å danse å høre på musikken. At de tar seg ei øl eller vinglass er helt normalt. Var for noen år siden på rockefestival på Nordfjordeid. Mener den hette Malacov( noe i den duren). Ca like mye folk der som på dansefestivalen på Sel. Mener det var ca 10-15 som ble tatt for narko. Har enda ikke hørt om noen som har blitt tatt med ulovlig rus på Sel. Vi må ikke glemme at de som drar på en dansefestivalen drar dit for å danse å kose seg. Og det er mere voksene mennesker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. desember 2021 #69 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jo da, man skal ikke nekte for at både lovlige og mer eller mindre ulovlige rusmidler er en del av festivaler som Roskilde, men det som både kjennetegner konserter med kjente rocke- og popartister, er at det er musikken som står i sentrum, og dersom noen var dritings på en ABBA-konsert i 1970-årene uten å få med seg konserten, tror jeg vedkommende angrer dypt på det idag. Når det gjelder klassisk musikk, har man heller ikke for vane å drikke seg full før man lytter til Bach eller Beethoven. I dansebandmusikken er derimot alkoholen en del av den sosiale rammen og stemningen rundt; fjerner man den, står man igjen med fint lite. Anonymkode: c1625...3cc Morsomt du nevner ABBA, en del av musikken deres er danseband. Spesielt Waterloo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #70 Del Skrevet 25. desember 2021 23 minutter siden, Entern said: Morsomt du nevner ABBA, en del av musikken deres er danseband. Spesielt Waterloo. ABBA hadde litt variert produksjon med tanke på for eksempel kvaliteten på sangtekster, men hva sangene angår, gjorde de sitt beste for å bli kvitt Melodi Grand Prix-stemplet og bli sett på som en seriøs gruppe selv om det var slik de begynte både i 1973 med Ring Ring og 1974 med Waterloo. For øvrig er Waterloo flere ganger blitt kåret til melodifestivalens beste sang gjennom tidene, så at sangen har andre kvaliteter enn andre vinnersanger, bør det neppe være tvil om; noen typisk danseband-sang vil jeg ikke påstå at den er selv om den er melodiøs nok. Dessuten er ingen perfekte - tar man for seg de tidligste Beatles-sangene, er det litt vel mye tenåringskjærlighet i tekstene her og der, uten at man av den grunn kan sette Beatles i samme bås som Donny Osmond eller New Kids On The Block; i samtiden så man riktignok ned på ABBA som "en av disse popgruppene", men ettertiden har vist at sangene deres er i en helt annen divisjon enn sangene til Baccara eller andre som herjet hitlistene i samme tidsperiode. Anonymkode: c1625...3cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #71 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg er under 30 og hører mest på svensk rap og røyker hasj. Jeg er den typen. Men noen ganger kan jeg høre på dansebandmusikk, men det er en guilty pleasure Jeg kjenner ingen som liker dansebandmusikk, i hvertfall ikke som jeg vet om. Jeg jobber på en bolig for psykisk utviklingshemmede, det er mange av de som liker dansebandmusikk. En kollega pleier å dra rundt på dansebandfestivaler. Anonymkode: 22471...a59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #72 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke så mange av de som skriver har vert på dansefestivaler. Drar dere til Malung, eller de største festivalene i Norge så et det utrolig myeeee folk. Har selv vert på flere og dansegalla' n på Sel så samles 1000 vis. Når Rune Rudberg, flamingokvintetten, lasse Stefanz, vigingarne osv spiller opp så blir det tettpakka med folk både på gulvet og fremfor sena. Og jeg kan si med 100% sikkerhet at de har ikke lavere IQ enn de som skriver her. Skjønner at en del kritiserer noe de ikke har vert på. Skal være enig at det er en " enkel musikk", men som ikke er så enkel å fremføre. Det er en musikk som alle forstår. Er litt som " mot i brøstet" alle så på det. For Nils, Karl og Henry hadde en enkel og god humor. Så tenk litt som REMA 1000 " enkle er det beste" Og når det gjelder alder så er det mellom 20 og 80. En annen ting. Det er alle yrkesgrupper som hører og drar på dansegalla. Så før dere er så bastante så ta dere en tur på Sel i sommer og hør på dansegalla. Opplev stemningen, ta dere en tur på festivalplassen. Da vil dere finne ut at IQ til de som er der er over 100😊😊😊😊😊😊 Anonymkode: 140f9...bfe Kvaliteten på musikk bør helst måles i hvor mange ører som er villig til å betale for å høre den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. desember 2021 #73 Del Skrevet 25. desember 2021 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Kvaliteten på musikk bør helst måles i hvor mange ører som er villig til å betale for å høre den. Der må jeg nok være totalt uenig, gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #74 Del Skrevet 25. desember 2021 Entern skrev (2 minutter siden): Der må jeg nok være totalt uenig, gitt. Det er selvsagt lov. Men hvorfor selger ikke "høykvalitetsmusikk" hvis den er så fantastisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. desember 2021 #75 Del Skrevet 25. desember 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Det er selvsagt lov. Men hvorfor selger ikke "høykvalitetsmusikk" hvis den er så fantastisk? Fordi den ikke appellerer til alle? Fordi den ikke pushes overalt? Fordi den er mer krevende? Fordi den ikke spilles på radio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #76 Del Skrevet 25. desember 2021 Entern skrev (4 minutter siden): Fordi den ikke appellerer til alle? Fordi den ikke pushes overalt? Fordi den er mer krevende? Fordi den ikke spilles på radio? Ingen musikk appellerer til alle, men den som appellerer til færre gjør det jo av en grunn: at den ikke holder god nok kvalitet, er for kjedelig etc. Det samme gjelder jo at at den ikke pushes overalt, eller spilles på radio. Hadde den vært god nok hadde den blitt det. God musikk har kommersiell suksess. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 25. desember 2021 #77 Del Skrevet 25. desember 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Ingen musikk appellerer til alle, men den som appellerer til færre gjør det jo av en grunn: at den ikke holder god nok kvalitet, er for kjedelig etc. Det samme gjelder jo at at den ikke pushes overalt, eller spilles på radio. Hadde den vært god nok hadde den blitt det. God musikk har kommersiell suksess. Bullshit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #78 Del Skrevet 25. desember 2021 Entern skrev (1 minutt siden): Bullshit. Er det nå egentlig det? Jeg liker selv endel musikk som ikke selger godt, men å påstå kvaliteten er god fordi jeg liker den er noe søkt for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #79 Del Skrevet 25. desember 2021 16 minutter siden, PetterKanin said: Kvaliteten på musikk bør helst måles i hvor mange ører som er villig til å betale for å høre den. Fortell det til alle som er blitt kjent med Velvet Underground lenge etter at gruppen ble oppløst. Eller dem som punger ut vanvittige beløp for maleriene til en maler ved navn van Gogh som hadde null kommersiell suksess mens han levde. At noe ikke selger der og da, er ikke synonymt med at dette ikke har kvalitet. Og omvendt - Donny Osmond solgte i bøtter og spann i begynnelsen av 1970-årene; hvem husker ham idag ...? Det samme gjelder en del andre grupper som har veggene fulle av platinaplater, men som de færreste husker nå. Anonymkode: c1625...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 25. desember 2021 #80 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fortell det til alle som er blitt kjent med Velvet Underground lenge etter at gruppen ble oppløst. Eller dem som punger ut vanvittige beløp for maleriene til en maler ved navn van Gogh som hadde null kommersiell suksess mens han levde. At noe ikke selger der og da, er ikke synonymt med at dette ikke har kvalitet. Og omvendt - Donny Osmond solgte i bøtter og spann i begynnelsen av 1970-årene; hvem husker ham idag ...? Det samme gjelder en del andre grupper som har veggene fulle av platinaplater, men som de færreste husker nå. Anonymkode: c1625...3cc Unntak fra regelen finnes alltid. Men de er nettopp unntak. Donny Osmond er et velkjent navn hos svært mange. Man må også huske på at endel unge i dag ikke engang vet hvem f.eks Dolly Parton er heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå