Gå til innhold

Konfirmasjon og ulikt antall gjester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere betaler for hver deres familie , lokale deles i to

Anonymkode: ac1fc...dab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er naturlig å leie et lokale når foreldrene ikke bor sammen. Om begge synes det er greit å være hos en er det selvsagt fint- men dersom en ønsker å leie lokale så gjør man det. Om jeg ikke hadde vært sammen med mannen min hadde jeg ikke ønsket at festen var hos han- da hadde jeg følt at jeg var på besøk- og ikke en arrangør. 
Synes også det er naturlig å dele 50/50 på kostnadene.

Anonymkode: da750...8a0

• Liker 4
Skrevet

TS

Jeg tror noe av utfordringen for ham, er at jeg har best råd… Og det er en av grunnene til at vi er skilt i dag, fordi han ikke takla det. Jeg er vant med å enten lage maten selv eller bestille i selskap.  Var veldig koselig i min egen konfirmasjon. 

Tror dette handler mer om å dele ting under lunsjen på jobb… Han trenger ikke gjøre noe, da jeg har nok bord og stoler fra før. 

Anonymkode: a9f19...5f3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS

Jeg tror noe av utfordringen for ham, er at jeg har best råd… Og det er en av grunnene til at vi er skilt i dag, fordi han ikke takla det. Jeg er vant med å enten lage maten selv eller bestille i selskap.  Var veldig koselig i min egen konfirmasjon. 

Tror dette handler mer om å dele ting under lunsjen på jobb… Han trenger ikke gjøre noe, da jeg har nok bord og stoler fra før. 

Faller det deg ikke inn at ikke alle har råd til ubegrensede budsjetter til alle livets begivenheter? Synes det blir veldig hardt å nedgradere noen pga dette. 

Anonymkode: d5905...aaf

TS skriver hun har best råd av de to!

Er Fortatt ikke villig til å betale for at hennes barn skal få gjester i konfirmasjonen sin!! 

Fyfaen det er faktisk hjerteskjærende.

Da skjønner man virkelig ikke verdien av familie ! 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

Jeg tror noe av utfordringen for ham, er at jeg har best råd… Anonymkode: a9f19...5f3

Utfordringen er at du ikke forstår at barnet ditt har godt av familiemedlemmer som stiller opp i konfirmasjonen, du er selvsentrert og ser bare deg selv ikke ditt barn.

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på hvor mange gjester det er snakk om… Er det de nærmeste som tanter, onkler, faddere og besteforeldre så syns jeg det er naturlig å dele kostnader på to. Er det derimot snakk om en stor gjeng på 50-60 stk  langt utover nærmeste familie, så syns jeg faktisk ikke ts skal finansiere dette. 

Anonymkode: e9d73...6f9

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg tenker det kommer litt an på hvor mange gjester det er snakk om… Er det de nærmeste som tanter, onkler, faddere og besteforeldre så syns jeg det er naturlig å dele kostnader på to. Er det derimot snakk om en stor gjeng på 50-60 stk  langt utover nærmeste familie, så syns jeg faktisk ikke ts skal finansiere dette. 

Anonymkode: e9d73...6f9

Helt uenig! TS beskriver at hun har best økonomi av de to, om hun hadde dårlig økonomi kan man argumentere for at man må begrense gjestelisten helt uavhengig av hvem som har flest familiemedlemmer på sin side!

Det her handler om at TS ikke vil betale for gjestene fordi hun ser ikke på dem som sin familie.

Men de er barnet sin familie!

Har barnet virkelig ingen familiemedlem det har kontakt med på mors side fordi mor har brutt kontakten med alle, burde hun gladelig bla opp pengene for de som er i kontakt med barnet og er barnets familie! 

TS ser på gjestelista utelukkende fra sitt perspektiv, ikke barnet. Dette er noe av det mest smålige jeg har lest på år og dag. Som sagt: å begrense gjesteliste pga økonomiske forhold er helt ok, men hvem som tilhører hvilke side av familie er irrelevant; de er alle barnets familie og dette er barnet sin dag!

Jeg håper for Guds skyld at barnet får vite dette når barnet blir større. Dette bør TS stå for: jeg synes hun skal si det direkte til barnet sitt selv når barnet er voksen: jeg ville ikke betale for dine gjester i din konfirmasjon fordi de var ikke min familie. Hvis mor står inne for denne type holdning bør barnet få vite. Fordi det sier mye om hva far og stemor må forholde seg til også.

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Og jeg som trodde dette var pga mors økonomi ... jaja ...

Men altså:

Hvis far ikke har råd til å invitere en skog av gjester med mindre han blir sponset av TS så er det jo også noe feil med far sin holdning.

Uansett: hvis jeg har råd til å være generøs, da er jeg generøs og tenker "å pytt, dette går til en flott dag for barnet mitt".

Skrevet

TS

Årsaken til brudd med min familie. Det handler om narsissisme og medavhengighet, og jeg ble det sinte, men utstøtte barnet. Har hatt kontakt og invitert, men siden jeg kommer fra en dysfunksjonell familie, kutta de meg ut og ikke omvendt. 

Dette handler om at far vil ha en fin fest, der jeg skal være med og betale. Fram til sønnens konfirmasjon, har samtlige bursdager og større feiringer vært hjemme. Dette tror jeg handler om at han tenker at jeg har god råd, og kan sponse en fin fest på nydama og hans/hennes familie. 

Det er null problem å ha feiring hos meg. Jeg har god kontakt med hans familie, og var i sønnens bursdag hos eksen, der han og nydama ordna alt. 

Vi kan godt ha to feiringer for min del. Jeg skal prate med konfirmanten selv. Med en mindre feiring, kan jeg gi ungdommen mer penger :). 

Skrevet (endret)

Eller så vil far gi barnet sitt det som tross alt er vanlig - en fin fest med hele familien i anledning en spesiell merkedag. Når det ikke er snakk om flere gjester enn at det er mulig å ha feiringen hjemme, kan det jo neppe være en urimelig mengde gjester uansett. Å i det hele tatt tenke på å foreslå for konfirmanten å splitte feiringen med alt det vil innebære av dårlig stemning og lokke med at hen da kan få mer penger i gave for at du skal slippe å betale for fars familie er ikke bare smålig, det er direkte smakløst og dårlig gjort mot barnet.

Endret av Daria
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke kontakt med min familie. Det er kun eksens familie som kommer, pluss hans nye dame++. Han ville også leie lokale. 

Jeg har nok plass til alle gjestene, og ville ha det hjemme. I tillegg blir det kun meg selv og ett barn jeg synes jeg skal betale for. Eksen ble sur da jeg sa jeg ikke ville betale for hans familie. 

Er jeg smålig? Hadde det vært 50/50 gjester, så hadde jeg skjønt det. 

Aldri hørt om en problemstilling hvor man fører regnskap på hvem gjestene tilhører. Må være det særeste jeg har hørt om😱

Anonymkode: d88eb...48a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det var omvendt regner jeg med du ville at far skulle dekke halvparten uansett.  

Om du er såpass smålig håper jeg faren bestemmer at dere skal ha to konfirmasjoner, ser hvordan det blir for deg å feire dette med 3 personer.  Ikke rart det er krig i verden uff. 

Anonymkode: 856e5...c67

Ikke rart det ble slutt si

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Lagde du mat i din egen konfirmasjon?🤔

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Helt uenig! TS beskriver at hun har best økonomi av de to, om hun hadde dårlig økonomi kan man argumentere for at man må begrense gjestelisten helt uavhengig av hvem som har flest familiemedlemmer på sin side!

Det her handler om at TS ikke vil betale for gjestene fordi hun ser ikke på dem som sin familie.

Men de er barnet sin familie!

Har barnet virkelig ingen familiemedlem det har kontakt med på mors side fordi mor har brutt kontakten med alle, burde hun gladelig bla opp pengene for de som er i kontakt med barnet og er barnets familie! 

TS ser på gjestelista utelukkende fra sitt perspektiv, ikke barnet. Dette er noe av det mest smålige jeg har lest på år og dag. Som sagt: å begrense gjesteliste pga økonomiske forhold er helt ok, men hvem som tilhører hvilke side av familie er irrelevant; de er alle barnets familie og dette er barnet sin dag!

Jeg håper for Guds skyld at barnet får vite dette når barnet blir større. Dette bør TS stå for: jeg synes hun skal si det direkte til barnet sitt selv når barnet er voksen: jeg ville ikke betale for dine gjester i din konfirmasjon fordi de var ikke min familie. Hvis mor står inne for denne type holdning bør barnet få vite. Fordi det sier mye om hva far og stemor må forholde seg til også!

Du trenger ikke utheve, i fet skrift med understrek og rope - det blir ikke noe mer sannhet av det. 

• Liker 5
Skrevet

Lagde du mat i din egen konfirmasjon?🤔

Skaper du deg eller er du faktisk så dum? 🤔

Anonymkode: c9bb5...699

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

TS

Årsaken til brudd med min familie. Det handler om narsissisme og medavhengighet, og jeg ble det sinte, men utstøtte barnet. Har hatt kontakt og invitert, men siden jeg kommer fra en dysfunksjonell familie, kutta de meg ut og ikke omvendt. 

Dette handler om at far vil ha en fin fest, der jeg skal være med og betale. Fram til sønnens konfirmasjon, har samtlige bursdager og større feiringer vært hjemme. Dette tror jeg handler om at han tenker at jeg har god råd, og kan sponse en fin fest på nydama og hans/hennes familie. 

Det er null problem å ha feiring hos meg. Jeg har god kontakt med hans familie, og var i sønnens bursdag hos eksen, der han og nydama ordna alt. 

Vi kan godt ha to feiringer for min del. Jeg skal prate med konfirmanten selv. Med en mindre feiring, kan jeg gi ungdommen mer penger :). 

Hvordan skal dere kunne ha to feiringer når det kun er deg og barnet som du har invitert? 

Skrevet

Skaper du deg eller er du faktisk så dum? 🤔

Anonymkode: c9bb5...699

Det var ironisk med tanke på formuleringen av setningen - men kan ikke regne med at folk på kg har så mye iq... så skaper du deg eller er du faktisk så dum?😑

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri hørt om en problemstilling hvor man fører regnskap på hvem gjestene tilhører. Må være det særeste jeg har hørt om😱

Det er ganske vanlig å dele opp kostnadene sånn 

Anonymkode: ac1fc...dab

• Liker 3
Skrevet

TS

Det var far og ikke meg som foreslo to ulike feiringer…. Da jeg sa at vi fikk snakke om det, la han bare på.

Skrevet

Hva vil skape den beste dagen og de beste minnene for konfirmanten? Tenker det bør være hovedfokus. 

Anonymkode: ce9b1...b04

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...