Gå til innhold

Konfirmasjon og ulikt antall gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kontakt med min familie. Det er kun eksens familie som kommer, pluss hans nye dame++. Han ville også leie lokale. 

Jeg har nok plass til alle gjestene, og ville ha det hjemme. I tillegg blir det kun meg selv og ett barn jeg synes jeg skal betale for. Eksen ble sur da jeg sa jeg ikke ville betale for hans familie. 

Er jeg smålig? Hadde det vært 50/50 gjester, så hadde jeg skjønt det. 

Anonymkode: a9f19...5f3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er rimelig at han betaler for sin familie og sine gjester alene. 

Anonymkode: 1d53b...813

• Liker 10
Skrevet

Du er smålig! Det er konfirmasjonen til barnet ditt og jeg regner med du inviterer til fest for barnet ditt sin skyld og ikke eksens. Da skal du jo være glad for at han har familie dere kan invitere slik at det kommer noen gjester👍 Konfirmasjon er konfirmasjon med de utgiftene det medfører uten at det bør regnes på «hvem sine gjester» det er. 

Anonymkode: ff7e3...68e

• Liker 29
Skrevet

Nå har det seg faktisk sånn at dette er felles barn da. "Nei beklager ungen min. Tante og onkel kommer ikke i konfirmasjon fordi jeg ikke ville betale for de". Synes ikke det har så mye å si hvor mange som kommer fra hver enkelt familie. En konfirmasjon synes jeg skal deles 50/50 på pris uansett. 

Anonymkode: dda13...c2f

• Liker 23
Skrevet

Det er jo komfirmantens gjester.

Synes dere skal betale halvparten hver.

Anonymkode: 4b8b9...484

• Liker 17
Skrevet

Som noen skrev over her; det er ikke dine og eksens gjester, men konfirmantens. Du hadde vel invitert sønnens familie dersom pappaen var død? 50/50 er naturlig

Anonymkode: 12e3b...0a6

• Liker 9
Skrevet

Du betaler ikke for hans familie, du betaler for gjestene i selskapet til ditt barns festdag - og alle gjestene er barnets familie. Med mindre det er store forskjeller i inntekt hos deg og barnefaren er det naturlig at dere betaler omtrent det samme.

• Liker 10
Skrevet

Om det var omvendt regner jeg med du ville at far skulle dekke halvparten uansett.  

Om du er såpass smålig håper jeg faren bestemmer at dere skal ha to konfirmasjoner, ser hvordan det blir for deg å feire dette med 3 personer.  Ikke rart det er krig i verden uff. 

Anonymkode: 856e5...c67

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som noen skrev over her; det er ikke dine og eksens gjester, men konfirmantens. Du hadde vel invitert sønnens familie dersom pappaen var død? 50/50 er naturlig

Joda, men da kunne hun hatt det hjemme hos seg selv og ikke leid lokale slik eksen nå trumfer gjennom. 

• Liker 4
Skrevet

Herregud…det er datteren din sin dag. At du ikke har kontakt med din familie er jo trist for datteren din på en sånn dag. Og fars familie blir enda viktigere. Selvsagt er du med og betaler..

La barnets konfirmasjonsdag være fri for uenighet. 

Anonymkode: 25e46...a9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men da kunne hun hatt det hjemme hos seg selv og ikke leid lokale slik eksen nå trumfer gjennom. 

Det går jo ikke an å trumfe noe gjennom om ikke den andre personen godtar det.

Anonymkode: dac41...571

• Liker 5
Skrevet

Og så tenker jeg at det kanskje er en grunn til at det bare er 3 gjester fra din side. Du virker vanskelig.

Anonymkode: 25e46...a9b

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke konfirmantens gjester. Det heter seg at det er foreldrene som innviterer til konfirmasjon. Vet det kanskje er en gammel greie som folk ikke vet lenger, men jeg synes det er logist. 

Anonymkode: d5905...aaf

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke kontakt med min familie. Det er kun eksens familie som kommer, pluss hans nye dame++. Han ville også leie lokale. 

Jeg har nok plass til alle gjestene, og ville ha det hjemme. I tillegg blir det kun meg selv og ett barn jeg synes jeg skal betale for. Eksen ble sur da jeg sa jeg ikke ville betale for hans familie. 

Er jeg smålig? Hadde det vært 50/50 gjester, så hadde jeg skjønt det. 

Ja du er smålig! Dette er ditt barns gjester, ikke dine! Dette er ditt barn sin store dag, ikke din! 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 1
Skrevet

Kostnader som går på mat, kaker, bordkort, lys, servietter osv synes jeg dere skal betale halve hver. Det er barnet deres sin dag, barnet sine gjester, 

Derimot så synes jeg at far skal dekke leie av lokale hvis han insisterer på å ha leid lokale når du har plass og har lyst til å holde selskapet hjemme.

• Liker 9
Skrevet

TS

Jeg ønsket å ha det hjemme hos meg selv, siden jeg har plass. Han presset gjennom og mente at summen ble lik. Jeg er ikke enig, selv om han argumenterte med at vi kom til dekka bord. 

Da jeg tok det opp nå igjen, med lokale og å ha det hjemme, ble han sur.  Slik jeg kjenner mitt barn, bryr deg seg katta om hvor det er. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det var omvendt regner jeg med du ville at far skulle dekke halvparten uansett.  

Om du er såpass smålig håper jeg faren bestemmer at dere skal ha to konfirmasjoner, ser hvordan det blir for deg å feire dette med 3 personer.  Ikke rart det er krig i verden uff. 

Anonymkode: 856e5...c67

Enig! TS kan droppe å komme i konfirmasjonen og heller betale for de tre familiemedlemmene hun er villig til å legge ut for! Fyfaen så lusent gjort! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke konfirmantens gjester. Det heter seg at det er foreldrene som innviterer til konfirmasjon. Vet det kanskje er en gammel greie som folk ikke vet lenger, men jeg synes det er logist. 

Det er fremdeles gjester til barnet ditt, selv om det er foreldrene som inviterer. 

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Har du i det hele tatt forsøkt på et kompromiss? 

"Jeg har ikke råd til all verdens og har plass til 20 gjester hjemme. Av disse har jeg allerede 5 gjester, så hvis vi trekker fra meg, deg og konfirmanten kan du invitere 12 til. Gjør vi det slik kan vi dele kostnadene likt og ta 50 % av dem hver. Dersom det derimot er helt nødvendig med lokale, må vi diskutere en annen fordeling fordi jeg ikke har så god råd".

Skrevet

Jeg synes man betaler for egen familie. Mannen her skal nå holde konfirmasjon for barnet han har med exen. Ingen fra hans side hadde anledning til å komme (bl.a. pga de bor i utlandet, og korona gjør det vanskelig å reise). Mens hun har innvitert rubbel og bit. Dette burde de selvsagt snakket om på forhånd, men samtidig har ikke hun klarert med ham hvor mange hun kommer til å be. Min mening er at det blir feil å betale like mye, så en symbolsk 40/60- fordeling synes jeg ihvertfall er rimelig. 

Og husk det, folkens; at de som har best råd, er nok de som ikke tenker over at det blir dyrt når de ber hele slekta. Og så skal plutselig regningen deles likt med en som ikke har så god råd, og som kanskje har innvitert færre pga det. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...