AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #1 Del Skrevet 29. august 2021 Og hvem som ikke kan komme? Anonymkode: 13427...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Del Skrevet 29. august 2021 Ikke til begravelsen om den er annonsert, men minnesamværet etterpå kan en invitere de en vil. Kirken eller hvor dere skal ha det er åpen for alle. Noen velger også med å annonsere dødsfallet til etter bisettelsen, da kommer kun de som vet om dødsfallet. Anonymkode: e6e36...99c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Del Skrevet 29. august 2021 Min stemor gjorde det da hun nektet meg å komme i begravelsen til pappa. (Jeg unnlot å gå fordi jeg ikke ville at begravelsen skulle bli ødelagt fordi jeg var der) Men i utgangspunktet er kirken åpen for alle, og kongen kan nektes. Anonymkode: e828d...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): kongen kan nektes. Anonymkode: e828d...2cb * ingen kan nektes Anonymkode: e828d...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min stemor gjorde det da hun nektet meg å komme i begravelsen til pappa. (Jeg unnlot å gå fordi jeg ikke ville at begravelsen skulle bli ødelagt fordi jeg var der) Men i utgangspunktet er kirken åpen for alle, og kongen kan nektes. Anonymkode: e828d...2cb Dagens autokorrekt (håper jeg) 😂 Anonymkode: 5a908...826 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dagens autokorrekt (håper jeg) 😂 Anonymkode: 5a908...826 Det var dessverre det. Anonymkode: e828d...2cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Del Skrevet 29. august 2021 Gravferdloven sier. I følge gravferdloven er det den avdødes nærmeste etterlatte over 18 år, som har rett til å besørge gravferden og bestemme i begravelsen, i følgende rekkefølgen: ektefelle, barn, foreldre, barnebarn, besteforeldre, søsken, søskens barn og foreldres søsken. https://www.densistereisen.no/2016/01/24/begravelsen-hvem-bestemmer/ Anonymkode: d1778...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gravferdloven sier. I følge gravferdloven er det den avdødes nærmeste etterlatte over 18 år, som har rett til å besørge gravferden og bestemme i begravelsen, i følgende rekkefølgen: ektefelle, barn, foreldre, barnebarn, besteforeldre, søsken, søskens barn og foreldres søsken. https://www.densistereisen.no/2016/01/24/begravelsen-hvem-bestemmer/ Anonymkode: d1778...0cb Besørge og bestemme over hva som skal skje under seremonien ja, men ikke bestemme hvem som kan være tilstede i kirken. Anonymkode: e828d...2cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min stemor gjorde det da hun nektet meg å komme i begravelsen til pappa. (Jeg unnlot å gå fordi jeg ikke ville at begravelsen skulle bli ødelagt fordi jeg var der) Men i utgangspunktet er kirken åpen for alle, og kongen kan nektes. Anonymkode: e828d...2cb Kongen kan nektes😂 Huff, tragisk innlegg i utgangspunktet, men morsom avslutning. Sykt dårlig gjort av stemor å nekte deg å komme, for et drittmenneske. Hun har jo selvsagt ikke lov til det, men skjønner avgjørelsen din. Håper du har god slekt på morssiden i det minste❤️ Anonymkode: f3aa0...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #10 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min stemor gjorde det da hun nektet meg å komme i begravelsen til pappa. (Jeg unnlot å gå fordi jeg ikke ville at begravelsen skulle bli ødelagt fordi jeg var der) Men i utgangspunktet er kirken åpen for alle, og kongen kan nektes. Anonymkode: e828d...2cb Fy fader, så slemt gjort! Din STEmor hold deg ute av din egen FARS begravelse??? Shit..! Anonymkode: 4fd7d...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 29. august 2021 #11 Del Skrevet 29. august 2021 Om familien velger at begravelsen skal foregå i stillhet, så kan de velge hvem de vil invitere. Om den annonseres som åpen, kan alle som vil komme til kirken. Nå under korona så har det jo vært begrenset med plasser, og da har det ofte vært skrevet I annonsene at kun inviterte kan komme. Det er alltid ekstra tungt og trist når det er så store uenigheter/konflikter i nærmeste familie at ikke alle kan få lov til å komme i kirken for å ta farvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå