Gå til innhold

Hvordan taklet forholdet deres barnløsheten/ problemer å få barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en barnløs mann. Jeg har barn fra før av. Vi har ikke lykkes med å få barn sammen ennå. Jeg er jo redd for at det er noe galt med meg som gjør det. De har ikke funnet noe galt med meg. Alt virker helt perfekt. Men jeg tenker jo tanken på om jeg ødelegger mulighetene hans. Har sagt at han kan gå og finne en annen om det er meg det står på. Men han elsker meg, og vil ikke det. Det er godt å tenke på. 

Hva med dere? Noen i slike situasjoner eller andre situasjoner om dette som sliter med å få til å bli gravid? Hvordan taklet dere dette sammen? 

Anonymkode: bad68...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en barnløs mann. Jeg har barn fra før av. Vi har ikke lykkes med å få barn sammen ennå. Jeg er jo redd for at det er noe galt med meg som gjør det. De har ikke funnet noe galt med meg. Alt virker helt perfekt. Men jeg tenker jo tanken på om jeg ødelegger mulighetene hans. Har sagt at han kan gå og finne en annen om det er meg det står på. Men han elsker meg, og vil ikke det. Det er godt å tenke på. 

Hva med dere? Noen i slike situasjoner eller andre situasjoner om dette som sliter med å få til å bli gravid? Hvordan taklet dere dette sammen? 

Du skriver de ikke har funnet noe feil med deg og alt er perfekt, hvorfor skulle det være din feil alene at du ikke blir gravid da? Har han testet seg også og har heller ingen feil?

Vi har slitt med å bli gravide en stund nå, men det er egentlig ikke så lang tid. Ingenting er feil med noen av oss. Mannen er litt utålmodig og sier det kanskje ikke er meningen vi skal få barn, jeg prøver roe han ned og si det er vanlig at det kan ta tid. Tror han er mer skuffa fordi han trodde det skulle være mer enkelt. Men det går bra med oss, jeg prøver å motivere han. 

Anonymkode: 2a5bb...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alt ser perfekt ut. Ingen feil med meg er funnet. Ingen feil med han er funnet. Så jeg tenker allikevel at det mulig er min feil. Har født barn før og lurer på om jeg har en usynlig fødselsskade i livmoren som gjør at embryo ikke fester seg. Men legen sier at det ikke er tilfelle og at alt ser bra ut der. Men kan man ikke få barn så er det ikke et valg heller. 

Jeg er litt skuffet fordi jeg trodde dette var enklere men han snakker ikke om skuffelsen.  Men regner med at han er skuffet han og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ganske raskt enige før utredelsene at vi ikke skal lete etter feil og hvem som er problemet. Vi står i situasjonen sammen, vi elsker hverandre, og har det ganske flott sammen - at vi ikke må få barn, om det ikke går veien. Det er ikke det som kommer til og skille oss. Vi bestemte oss for og prøve og gjøre det lille ekstra etter og ha vært prøvere i over ett år, for det hadde vært en berikelse i livet, og vi har lyst og leve livet sammen. Men det ultimate målet er ikke og få et barn med hvilken som helst mann eller kvinne, men og skape en familie sammen. Og det klarer vi uansett om vi får egne barn eller ikke :)  

Anonymkode: 8e786...ac7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/29/2021 at 8:50 PM, AnonymBruker said:

Vi ble ganske raskt enige før utredelsene at vi ikke skal lete etter feil og hvem som er problemet. Vi står i situasjonen sammen, vi elsker hverandre, og har det ganske flott sammen - at vi ikke må få barn, om det ikke går veien. Det er ikke det som kommer til og skille oss. Vi bestemte oss for og prøve og gjøre det lille ekstra etter og ha vært prøvere i over ett år, for det hadde vært en berikelse i livet, og vi har lyst og leve livet sammen. Men det ultimate målet er ikke og få et barn med hvilken som helst mann eller kvinne, men og skape en familie sammen. Og det klarer vi uansett om vi får egne barn eller ikke :)  

Anonymkode: 8e786...ac7

Fint skrevet. 

Ja det viktige er å tenke at man står i en slik situasjon sammen. Det er uansett ingen sin skyld. Og man ønsker jo et barn sammen. Man vet aldri hva man får dersom man går it av forholdet pga barn mangler. Jeg kan frykte at han vil forlate meg pga det. Men han sier jo at han ikke vil. 

Jeg har gått igjennom ivf og gjør det igjen. Og jeg er jo med på å forsøke å få det til. Hadde vært noe annet om vi hadde to ulike ønsker  

Er kjærligheten sterk nok så klarer man å takle situasjonen sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av forholdet skulle det stå i forrige innlegg. Ikke it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...