Gå til innhold

Har du tatt sobril ved vaksinering?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tatt sobril ved vaksinering med pfizer? Er det farlig (interaksjoner?)? Hvordan følte du deg og hvordan gikk det da? 

Anonymkode: 3fbe3...fb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert mange som bruker det og vaksinert seg :) Tror du hadde hørt om det om det var sånn, men flere corona nettsted har chat, kanskje en tlf til legekontoret er lurt, da har du svaret på sekunder :) 

Anonymkode: 9593c...b91

Skrevet

Jeg tok stesolid og det gikk helt fint :)

Anonymkode: 32122...0d5

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Stikket varer bare i et par sekunder.

Anonymkode: 7f842...d0d

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt unødvendig, du kjenner ingenting av stikket :)

Skrevet
Athena79 skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert hun engster seg for sprøytestikket, da. Det kan være daglig angst for alt mulig, og så er det tilfeldigvis time for vaksinering en slik angstfyllt dag. Da tar hun kanskje Sobril for det, og så drar på timen.

Anonymkode: 2a8b8...fb7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke sikkert hun engster seg for sprøytestikket, da. Det kan være daglig angst for alt mulig, og så er det tilfeldigvis time for vaksinering en slik angstfyllt dag. Da tar hun kanskje Sobril for det, og så drar på timen.

Anonymkode: 2a8b8...fb7

Nettopp.  Det kan jo være greit å klare og forholde seg rimelig rolig under de 20/30/whatever minuttene man må vente etter satt vaksine.  En diger idrettshall eller liknende sammen med kanskje 100 andre er ikke stedet for et alvorlig panikkanfall.

Anonymkode: 7bd01...c7c

• Liker 1
Skrevet (endret)

2767C012-07EA-47C7-B083-5BA0839C8AAB.png

Snakk med legen din, men det er ikke registrert kjente interaksjoner mellom disse nei :) 

Endret av boblevann
  • Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 8.58):

Noen som har tatt sobril ved vaksinering med pfizer? Er det farlig (interaksjoner?)? Hvordan følte du deg og hvordan gikk det da? 

Anonymkode: 3fbe3...fb7

Ja, ved begge stikk.

Gikk helt fint - fikk ikke bivirkninger av noe. Tok det pga ekstrem svimmelhet, så jeg burde kjent noe om det var noe. 

Anonymkode: ff3d9...322

Delryddet for medisindosering.

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Skrevet

Sprøytestikket var omtrent like vondt som å pusse tennene eller klippe neglene. Altså ikke vondt. Jeg kunne tenkt meg å kjent litt mer så jeg var sikker på at jeg faktisk fikk sprøyten.

Anonymkode: 640a7...37c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sprøytestikket var omtrent like vondt som å pusse tennene eller klippe neglene. Altså ikke vondt. Jeg kunne tenkt meg å kjent litt mer så jeg var sikker på at jeg faktisk fikk sprøyten.

Hva har det med saken å gjøre? Dette er helt irrelevant for en person med sprøyteskrekk eller annen angst. 

Anonymkode: ddd37...45b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Herregud. Følg med litt a.. 🤦‍♂️

Anonymkode: f753a...865

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? Dette er helt irrelevant for en person med sprøyteskrekk eller annen angst. 

Anonymkode: ddd37...45b

Ta må man ta seg sammen. Det er mye vi ikke har lyst til, men må gjøre det allikevel. Et sprøytestikk er ingenting å grue seg til

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor voksne folk er så pysete.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta må man ta seg sammen. Det er mye vi ikke har lyst til, men må gjøre det allikevel. Et sprøytestikk er ingenting å grue seg til

Da, skulle det være.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aahhh så bra du må ha det med deg selv

Anonymkode: 9a69b...6d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, hvorfor skulle jeg det? Stikket varer bare i et par sekunder.

Athena79 skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Snakk om manglende kunnskap og dømmende holdninger 

Anonymkode: 32122...0d5

• Liker 5
Skrevet

Folk flest skulle bare visst hvordan det er å ha sprøyteskrekk eller å ha opplevd seriøs angst for andre ting. Å kalle det for «å være pysete» vitner om klar ignoranse. Mest sannsynligvis er det mennesker som selv aldri har opplevd frykt eller sterk redsel. 

Ang beroligende finnes det (så vidt jeg vet) ingen kjente interaksjoner med vaksine for covid. Da kvinneguiden for det meste utdeler autorisasjon i å være mest mulig ufin, arrogant og sarkastisk (på et meget lavt nivå), då hadde jeg definitivt spurt autorisert helsepersonell for å være på den sikre siden. 

Anonymkode: a36fc...a77

• Liker 3
Skrevet

så*

Anonymkode: a36fc...a77

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hjelper ikke mot sprøyteskrekk, sprøyteskrekk er sprøyteskrekk uavhengig av fakta. Det er greia med fobier, det er en ekstrem angst knyttet til noe helt irrasjonelt. Da hjelper det ikke at fremmede sitter slik du gjør, du får bare personen til å føle seg verre. Jeg er hysterisk livredd edderkopper, selv om jeg er 100% klar over at de ikke er farlige i Norge. Det hjelper ikke det spøtt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg sliter med angst, ikke sprøyte angst, men bla panikkangst og sosial angst. Jeg var ekstra stresset for vaksinen fordi jeg skulle møte opp der alene med så mye ukjente mennesker rundt meg og alt det der. Dere som forstår, forstår.. Jeg tok tre stk sobril før vaksineringen (dose er ikke lov å skrive), men jeg står fast på sobril og kan ta 1-3 stk per dag. 

Snakk med legen din :)

Anonymkode: 8e27b...173

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...