AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #41 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært i et bryllup som ikke har hatt en Facebookside eller en lukket hjemmeside tror jeg. Eller..var vel bitteliten i bryllupet til tante og onkel på 80 tallet, og de hadde nok ikke det. Men de 15 jeg har vært i siden 2013 har hatt det. Anonymkode: 9a2cf...5e4 Og jeg har aldri vært i et bryllup som har fb side eller hjemmeside har vært i mange både større og mindre bryllup de siste fem årene. All info har vært i invitasjon. Jeg syns man utelukker en del mennesker når man har mer info kun på nettet. Ikke alle beste/oldeforeldre har tilgang for eksempel, og ikke alle har facebook. Når jeg giftet meg skrev jeg dato, sted, tid, gi beskjed om matallergi og at dere kommer innen x dato. Tidspunkt for vielse og middag. Kleskode. Det var det hvis noen lurte på hva vi ønsket oss fikk vi en sms. Jeg syns nemlig det er frekt å inkludere det i invitasjonen så vi er bare ulike rett og slett. Anonymkode: 27769...360 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #42 Del Skrevet 29. august 2021 Vi giftet oss i 2009 og hadde en bryllupsside (nettside). Det var litt uvanlig da, men ikke veldig. Alle bryllup jeg har deltatt i siden da (og det begynner å bli mange) har enten hatt en bryllupsside eller Facebook-gruppe. Jeg synes personlig det er veldig praktisk, og bedre enn å ha ørten løse ark i tillegg til den vakre innbydelsen (som ofte er på tykt papir, med lekker font osv.). Det jeg synes er rarest er hvor sterke meninger man kan få seg til å ha om hvordan andre velger å lage innbydelsene sine. Anonymkode: 303a8...325 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #43 Del Skrevet 29. august 2021 De bryllupene jeg har vært i som har noe digitalt har hatt Facebook-gruppe, håpløst for meg som ikke bruker Facebook. Anonymkode: 641ca...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #44 Del Skrevet 29. august 2021 Nei, det er bare praktisk og ikke noe sært i det hele tatt. Jeg er en av dem som vil ha mest mulig info, så jeg syns det er helt fantastisk. Liker spesielt når det er linket til elektroniske gavelister slik at jeg vet hva brudeparet trenger, hvor jeg kan kjøpe det og gjerne krysse av det jeg har valgt slik at brudeparet unngår å få tjue av den samme tingen. Ved facebooksider har man også fordelen med å se hvem som kommer slik at man f. eks. kan finne noen å leie bil med hvis man ikke kjenner så mange andre. Bare pass på å få med den aller viktigste infoen i selve innbydelsen slik at de som ikke klikker seg inn på nettsiden får det med seg. Det med å be folk om å ikke ta egne bilder og stå i veien for fotografen er noe som bør informeres om rett før vielsen. Det er typisk gamle tanter eller onkler som blir litt overivrige og hopper opp og veiver med mobilen for å ta blurry bilder, og de trenger kanskje en påminnelse rett før. De er vel gjerne også typisk de som ikke går inn på nettsiden og leser. Har vært i bryllup der det stod i innbydelsen at det ikke var ønskelig at gjestene tok bilder, men jaggu gjorde folk det likevel. I de gangene det vigsler / forlover / brudgom har sagt ifra rett før har det aldri vært et problem. Hvis folk syns det er rart å si ifra om, så får de bare synes det. Jeg skjønner godt at brudeparet har lyst til å se fjesene til gjestene sine og ikke bare få masse uro og mobiler i trynet. Anonymkode: 5317c...74a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. august 2021 #45 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har vært i bryllup der det stod i innbydelsen at det ikke var ønskelig at gjestene tok bilder, men jaggu gjorde folk det likevel. Hadde jeg fått en sånn beskjed, tror jeg faktisk at jeg hadde ledd og spurt om de tullet. Man er brudepar og vertskap, ikke diktator, manusforfatter eller regissør; det er invitert til feiring og fest, ikke filminnspilling. De tilstedeværende er gjester og deltakere i feiringen, ikke innleide statister. Jeg skjønner jo hvorfor stadig flere er ambivalente til bryllupsinvitasjoner når jeg leser sånne ting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #46 Del Skrevet 29. august 2021 Vi hadde bryllupsfesten vår på et selskapslokale som lå litt ut i "gokk" og i tillegg var flertallet av gjestene tilreisende, både fra den enes hjemsted på en annen kant av Norge og fra utlandet da en av oss ikke er norsk. For å gjøre det enklest mulig for alle å finne informasjon om dagen laget vi en lukket hjemmeside. Til de få ikke-digitale gjestene sendte vi informasjon på papir, samt at vi allierte oss med andre gjester som sørget for at de fikk med seg nødvendig informasjon. På hjemmesiden hadde vi følgende informasjon: Tidsskjema for dagen Adresse til kirken Adresse til selskapslokalet Informasjon om overnattingsmuligheter, inkludert rabatt for gjestene på et hotell i nærmeste by Informasjon om transport vi arrangerte fra hotellet til kirken, videre til selskapslokalet etter vielsen og tilbake til hotellet på to klokkeslett på kvelden Kontaktinformasjon til toastmaster Informasjon om matserveringen (meny, mulighet for tilpassing etter allergier, vegetar etc. og frist for å si fra om dette) Vi la ikke ut noe ønskeliste. Siden de fleste gjestene måtte reise for å delta i bryllupet var det gave nok at folk kom. Det skrev vi på hjemmesiden. Anonymkode: 52247...ee2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #47 Del Skrevet 29. august 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Hadde jeg fått en sånn beskjed, tror jeg faktisk at jeg hadde ledd og spurt om de tullet. Man er brudepar og vertskap, ikke diktator, manusforfatter eller regissør; det er invitert til feiring og fest, ikke filminnspilling. De tilstedeværende er gjester og deltakere i feiringen, ikke innleide statister. Jeg skjønner jo hvorfor stadig flere er ambivalente til bryllupsinvitasjoner når jeg leser sånne ting. Da burde du lese denne artikkelen: https://www.today.com/style/photographer-hannah-stanley-shares-wedding-photo-ruined-phone-t158321 Det er ikke sært eller "diktator" å ønske at fotografen får tatt fine bilder på bryllupsdagen, og noen slike bilder får fotografen bare et sekund på seg til å ta - etter det er hendelsen over. F.eks. når bruden eller brudeparet kommer inn til vielsen, når bruden tar på ringen på brudgommen osv. Da er det kjipt med en iPhone som blokkerer veien. Anonymkode: 303a8...325 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #48 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi giftet oss i 2009 og hadde en bryllupsside (nettside). Det var litt uvanlig da, men ikke veldig. Alle bryllup jeg har deltatt i siden da (og det begynner å bli mange) har enten hatt en bryllupsside eller Facebook-gruppe. Jeg synes personlig det er veldig praktisk, og bedre enn å ha ørten løse ark i tillegg til den vakre innbydelsen (som ofte er på tykt papir, med lekker font osv.). Det jeg synes er rarest er hvor sterke meninger man kan få seg til å ha om hvordan andre velger å lage innbydelsene sine. Anonymkode: 303a8...325 Du har jo meninger om hvordan andre velger å lage innbydelsen sine du og da😉 (ørten løse ark i tillegg til den vakre innbydelsen på tykt papir og med lekker font, syns du ikke noe om). Min personlige mening er at det ikke finnes noen fasit, gjør som man føler for, og alt er helt greit. Anonymkode: df065...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #49 Del Skrevet 29. august 2021 Daria skrev (8 minutter siden): Hadde jeg fått en sånn beskjed, tror jeg faktisk at jeg hadde ledd og spurt om de tullet. Man er brudepar og vertskap, ikke diktator, manusforfatter eller regissør; det er invitert til feiring og fest, ikke filminnspilling. De tilstedeværende er gjester og deltakere i feiringen, ikke innleide statister. Jeg skjønner jo hvorfor stadig flere er ambivalente til bryllupsinvitasjoner når jeg leser sånne ting. Her snakker vi bridezilla. Anonymkode: df065...934 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #50 Del Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da burde du lese denne artikkelen: https://www.today.com/style/photographer-hannah-stanley-shares-wedding-photo-ruined-phone-t158321 Det er ikke sært eller "diktator" å ønske at fotografen får tatt fine bilder på bryllupsdagen, og noen slike bilder får fotografen bare et sekund på seg til å ta - etter det er hendelsen over. F.eks. når bruden eller brudeparet kommer inn til vielsen, når bruden tar på ringen på brudgommen osv. Da er det kjipt med en iPhone som blokkerer veien. Anonymkode: 303a8...325 Vi ga beskjed om at vi ikke ønsket at folk tok bilder i kirken og heldigvis respekterte folk det. Mannen min mente det var veldig bridezilla å gi den beskjeden, men etter å ha sett hvordan enkelte holdt på i bryllupet til ei venninne av meg noen uker tidligere følte jeg at det var det eneste rette. Der ble fotografen hindret i arbeidet sitt fordi overivrige familiemedlemmer og venner knipset bilder og i tillegg fortalte hun meg at hun syntes det var leit å se et hav av baksider på smarttelefoner fremfor ansiktene til folk da hun og mannen gikk ut av kirken. Anonymkode: 52247...ee2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #51 Del Skrevet 29. august 2021 Kan du ikke lage ett arrangement på fb? (Husk å gjør det privat) også invitere alle som skal i bryllupet dit. Så skriv i invitasjon «se fb side for praktisk info» Anonymkode: 37201...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #52 Del Skrevet 29. august 2021 2 hours ago, Daria said: Hadde jeg fått en sånn beskjed, tror jeg faktisk at jeg hadde ledd og spurt om de tullet. Man er brudepar og vertskap, ikke diktator, manusforfatter eller regissør; det er invitert til feiring og fest, ikke filminnspilling. De tilstedeværende er gjester og deltakere i feiringen, ikke innleide statister. Jeg skjønner jo hvorfor stadig flere er ambivalente til bryllupsinvitasjoner når jeg leser sånne ting. Jeg burde presisert at jeg mente at det er fornuftig å be folk pent om å la være å ta bilder under selve vielsen, men under resten av bryllupet må det så klart være lov. Hvis noen hadde hatt fotoforbud hele bryllupet, så hadde jeg også vært enig i at det hadde vært bridezilla. Anonymkode: 5317c...74a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #53 Del Skrevet 30. august 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Da burde du lese denne artikkelen: https://www.today.com/style/photographer-hannah-stanley-shares-wedding-photo-ruined-phone-t158321 Det er ikke sært eller "diktator" å ønske at fotografen får tatt fine bilder på bryllupsdagen, og noen slike bilder får fotografen bare et sekund på seg til å ta - etter det er hendelsen over. F.eks. når bruden eller brudeparet kommer inn til vielsen, når bruden tar på ringen på brudgommen osv. Da er det kjipt med en iPhone som blokkerer veien. Anonymkode: 303a8...325 Er bryllupsfotograf selv, og har ikke tall på hvor mange tanter og onkler jeg må be flytte seg når jeg skal ta familiebilder, for de må absolutt ha sin versjon av samme bilde i dårligere kvalitet. Og hvor mange ganger jeg nesten har gått glipp av viktige seremoni bilder fordi en venninne skal ta det perfekte kyssebildet som da blir uklart og mørkt på hennes fordi vi er i en kirke. Mange kritthvite bilder for onkel Jonny har blitz på sin splitter nye iPhone. Hva skal alle disse gjestene med disse bildene? Hva gjør de med de etter bryllupet er ferdig? Jeg har også jobbet i mange bryllup der noen sier på starten av seremonien at alle gjester kan ha mobilen i lomma eller veska fordi jeg er der, så trenger ikke ta med det i en webside eller i invitasjonen Anonymkode: 48a5d...a29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #54 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er bryllupsfotograf selv, og har ikke tall på hvor mange tanter og onkler jeg må be flytte seg når jeg skal ta familiebilder, for de må absolutt ha sin versjon av samme bilde i dårligere kvalitet. Og hvor mange ganger jeg nesten har gått glipp av viktige seremoni bilder fordi en venninne skal ta det perfekte kyssebildet som da blir uklart og mørkt på hennes fordi vi er i en kirke. Mange kritthvite bilder for onkel Jonny har blitz på sin splitter nye iPhone. Hva skal alle disse gjestene med disse bildene? Hva gjør de med de etter bryllupet er ferdig? Jeg har også jobbet i mange bryllup der noen sier på starten av seremonien at alle gjester kan ha mobilen i lomma eller veska fordi jeg er der, så trenger ikke ta med det i en webside eller i invitasjonen Anonymkode: 48a5d...a29 Hæ, dette var jo bare rart. Hva de skal med bildene i dårligere versjon? Ha dem vel, du som er fotograf bør da forstå hvorfor folk tar bilder. Du gir vel ikke dine bilder bort gratis, så er vel ikke så rart at folk tar sine egne. Noen har dem på mobilen, noen legger dem på pc, har digitale fotoalbum, lager fotobøker, ellerbare viser til venner, eller legger på fb… Anonymkode: 8e06b...15b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #55 Del Skrevet 30. august 2021 Jeg skjønner ikke behovet for så mye informasjon i de fleste bryllup. Har aldri fått noe mer enn invitasjon. Tid og sted for vielse og selskap, samt svar utbedes-dato. Hva mer trenger jeg å vite? »Kleskode»? Nei, jeg klarer å pynte meg i passe grad sjøl, er et voksent menneske. Ønskeliste? Hvis jeg ikke klarer å finne på noen gave, eller lurer på hva dere ønsker dere, så spør jeg. Det er som regel god tid fram til dagen når man får invitasjonen. Veibeskrivelse? Neppe, som oftest er det i et område man kjenner til, hvis ikke finnes google, eller jeg spør dere. Om jeg var allergisk mot noe i sånn grad at jeg trenger spesialmat, regner jeg med at jeg fortsatt var så oppegående at jeg forsto at jeg måtte si fra. Om jeg vil holde tale, sier jeg fra til toastmaster i bryllupet. Skal vel ikke lage agenda månedsvis i forveien? Anonymkode: 8e06b...15b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #56 Del Skrevet 30. august 2021 AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 22.46): (…) Hva skjer mellom vielse og middag? Er det fordrink og snacks slik at man drar rett til lokasjonen? Eller bør man dra innom bensinstasjonen og ta en pølse og brus? Slike ting skriver man jo ikke i innbydelsen. Anonymkode: 8df7c...f81 Synes dette høres helt snålt ut. Ville du skrive det på en hjemmeside? «Husk å legge inn matstopp på Shell!» Hvis vielsen er kl 11 og man blir invitert til selskap kl 16, må man vel sjøl finne ut om man skal dra hjem, dra på kafé i mellom, evt droppe vielsen og komme rett til selskapet. Det som ER spesielt er vel dette med at langveisfarende kan komme til selskapslokaler noen timer før det faktisk starter, og i så fall må de jo fores. Anonymkode: 8e06b...15b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #57 Del Skrevet 30. august 2021 Daria skrev (7 timer siden): Hadde jeg fått en sånn beskjed, tror jeg faktisk at jeg hadde ledd og spurt om de tullet. Man er brudepar og vertskap, ikke diktator, manusforfatter eller regissør; det er invitert til feiring og fest, ikke filminnspilling. De tilstedeværende er gjester og deltakere i feiringen, ikke innleide statister. Jeg skjønner jo hvorfor stadig flere er ambivalente til bryllupsinvitasjoner når jeg leser sånne ting. Det er helt normal folkeskikk å la være og ta bilder i kirken/under vielsen i et bryllup, da man faktisk ødelegger for fotografen. Har ingenting med statister, diktator, og alt det andre du snakker om å gjøre. Skulle tro mange her inne aldri har vært i bryllup før. Dessverre er det da mange som ikke forstår dette og gjør det likevel. Brudeparet har leid inn fotograf for en grunn, de vil ha gode og proffe bilder av et øyeblikk de aldri får tilbake. Da vil man ikke se på ryggen til tante eller hånden til onkel midt i bildet. Blitz fra andres kamera ødelegger også bilder til fotografen. Anonymkode: 3cb12...303 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #58 Del Skrevet 30. august 2021 Dette er 2021, selvsagt er det vanlig med nettside eller Facebook-side i forbindelse med bryllup. Ikke bry deg om alle disse sære svarene, TS. Vet ikke hva slags bryllup de har vært i, men det høres ut som om det er av den enkle sorten. Vi har vært i mange bryllup, både i utlandet, men også mange bryllup her hjemme som skjer over en hel helg. Altså fest både fredag og lørdag. Samtlige av disse har hatt nettsider eller facebooksider, og ser på det som helt naturlig. Har ingenting med bridezilla å gjøre, men heller at vi faktisk lever i en moderne, digital verden. Om du ikke vil bruke nettsider er det selvsagt helt i orden. Men å synes at bruk av nettsider/facebook-sider er sært, DET er sært.. 😆 Anonymkode: 3cb12...303 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #59 Del Skrevet 30. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hæ, dette var jo bare rart. Hva de skal med bildene i dårligere versjon? Ha dem vel, du som er fotograf bør da forstå hvorfor folk tar bilder. Du gir vel ikke dine bilder bort gratis, så er vel ikke så rart at folk tar sine egne. Noen har dem på mobilen, noen legger dem på pc, har digitale fotoalbum, lager fotobøker, ellerbare viser til venner, eller legger på fb… Anonymkode: 8e06b...15b Du tror bruden som har betalt for fotograf vil printe og hente opp bilde av seg selv med en telefon som dekker hele brudekjolen? At det er viktigere for en gjest å ha første kysset til en venninne med sin nye mann i en fotobok av sine mobilbilder? Nei jeg gir ikke bort mine bilder gratis, men brudeparet får de, og om de vil dele de kan de gjøre det. Jeg vet også hvordan man tar bilder i lite lys, motlys osv. Det kan ikke de fleste av gjestene. Mange bruder betaler flere tusen for en fotograf, og de vil ikke ha masse mobiler på bildene i stedet for bilder av seg selv og glade gjester. Jeg har aldri møtt noen som henger mobilbilder fra venners bryllup på veggen. Men kanskje du er en av de, så da får du vel ha det gøy med det da. Anonymkode: 48a5d...a29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 30. august 2021 #60 Del Skrevet 30. august 2021 Nei, det er ikke sært. Det er praktisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå