Gå til innhold

Er det sært å lage bryllupsside/hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i juni neste sommer. Jeg tenker om det i den forbindelse er rart å lage en hjemmeside for bryllupet med praktisk informasjon, hvor man kan svare på invitasjonen, antrekk, oppfordring til å komme med taler/annen aktivitet, gaveliste mm? Jeg ønsker jo ikke å skrive en hel stil i den fysiske innbydelsen, men samtidig er det nok en del gjestene lurer på. Jeg føler kanskje det virker litt «stivt» å gjøre det, men samtidig veldig praktisk. Er ikke et ekstravagant bryllupet. Et helt vanlig bryllup.

Og når er det innfor å sende ut invitasjonene?

Anonymkode: 889b5...ddd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det. Eneste gjestene trenger av info er dato og klokkeslett for bryllupet. Alt det andre er bare moro for bruden, selv brudgommen synes sånt er kjedelig.

Anonymkode: e888f...8b4

• Liker 28
Skrevet

Invitasjon kan du sende ut 6 Mnd føt

bryllupet skal være.

Anonymkode: e888f...8b4

• Liker 1
Skrevet

Trenger bare tid og dato, så hjemmeside er bare tull.

Anonymkode: 0366c...baf

• Liker 5
Skrevet

Ei venninne hadde en app. Den var genial. Kunne jeg se hvor mange som kom, hvem som kom, ønskeliste, om noen hadde kjøpt det som sto på ønskelista, vi kunne legge ut bilder av dagen på den appen etc. Synes det var genialt.

Anonymkode: b23f6...e7c

• Liker 1
Skrevet

Hvordan informerer dere om at det blir et barnefritt bryllup, allergier ved mat, gaveønske, og at vi ikke ønsker at folk skal stå i veien for fotografen vi har leid i kirken?

TS.

• Liker 1
Skrevet

Rare svar her 🙄

Synes hjemmeside virker veldig fornuftig. Vi hadde lang invitasjon 😅 Men pass på at siden er anonymisert da, jeg ville ikke satt pris på at navnet mitt kom opp på internett som en gjest... 

Men ellers, veldig lurt! Jeg er en sånn som ønsker mest mulig informasjon. Noe så enkelt som hvor mange timer det er mellom kirke og middag, hvor mye snacks trenger jeg i veska 😉

I vår invitasjon hadde vi med tid og sted, tips for mulig transport, priser og rabatter for overnatting for de som ønsket det, hvor allergier skulle meldes, at vi ikke ønsket gaver og hvis noen absolutt ville gi noe måtte det sendes hjem til oss (bedre ordlyd altså 😅). Mye nyttig info altså, så hjemmesiden hadde vært lurere enn flere sider lang invitasjon 👌

• Liker 10
Skrevet

Vi har hjemmeside til vårt bryllup og tror alle jeg har vært i bryllup til siste års enten har hatt hjemmeside eller Facebook-side. :)

På invitasjonen står bare dato og klokkeslett.

På hjemmesiden er det et svarskjema (det de også kan gi beskjeder om allergier og matbehov), info om veibeskrivelse, hvor parkere osv, gaveønsker, og info som folk typiske etterlyser som antrekk, at det er barnefritt, kontaktinfo til toastmaster og tips om overnatting. 

Det som er praktisk med hjemmeside, bortsett fra at man slipper å ha alt klart når invitasjoner trykkes og sendes ut, er at den kan oppdateres ved endringer. Det har vært veldig praktisk nå i pandemien der vi har måttet endre på dato og diverse. 

VI brukte Wordpress til hjemmeside fordi jeg har erfaring med det fra før så det var lettest. 

Anonymkode: 35f1b...6d3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan informerer dere om at det blir et barnefritt bryllup, allergier ved mat, gaveønske, og at vi ikke ønsker at folk skal stå i veien for fotografen vi har leid i kirken?

TS.

Det tar du i invitasjonen :)

"Bryllupet blir barnefritt. Om dere ønsker å gi en oppmerksomhet har vi ønskeliste på zz og xx. Menyen blir tilpasset allergier så lenge vi får beskjed senest ved S.U om behov. Minner også om at vi har leid inn profesjonell fotograf, og ønsker at kun fotografen tar bilder i kirken".

Du gjør hva du vil, men jeg har aldri giddet å gå inn på en bryllupsnettside :P Det blir for spesielt interesserte, så pass på å få med det viktigste i invitasjonen :) 

Anonymkode: 27769...360

• Liker 13
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det tar du i invitasjonen :)

"Bryllupet blir barnefritt. Om dere ønsker å gi en oppmerksomhet har vi ønskeliste på zz og xx. Menyen blir tilpasset allergier så lenge vi får beskjed senest ved S.U om behov. Minner også om at vi har leid inn profesjonell fotograf, og ønsker at kun fotografen tar bilder i kirken".

Du gjør hva du vil, men jeg har aldri giddet å gå inn på en bryllupsnettside :P Det blir for spesielt interesserte, så pass på å få med det viktigste i invitasjonen :) 

Anonymkode: 27769...360

Mens jeg bare mister invitasjoner og vil heller ha ting digitalt og alltid tilgjengelig 😇Det er så mye lettere å bare putte sånne ting på et nettsted eller Facebookside, enn å skrive et langt brev med alle mulige beskjeder i invitasjonen. 

Anonymkode: 35f1b...6d3

• Liker 9
Skrevet

Lag en lukket gruppe på facebook fremfor en hjemmeside!

Anonymkode: 19ff4...af2

• Liker 7
Skrevet

Veldig sært, og gaveliste er bare kvalmt.

Anonymkode: 10b4e...9a6

• Liker 2
Skrevet

De som har allergier som det er viktig å ta hensyn til pleier å ta kontakt selv. 

Nettside er sært, hvor mange gidder egentlig å gå inn på den? Sannsynligvis bare de som selv planlegger bryllup. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS.

Det siste der.....hallo 😅

Resten står gjerne i innbydelsen, kanskje noe som et vedlegg? «Vi har lagt ut ønskeliste på blabla for de som ønsker dette». 

Jeg synes selv det er over the top med hjemmesider og apper (?!??) for et bryllup. Med mindre det er et kongelig et liksom. 

• Liker 11
Skrevet

Vi gifter oss i juni neste sommer. Jeg tenker om det i den forbindelse er rart å lage en hjemmeside for bryllupet med praktisk informasjon, hvor man kan svare på invitasjonen, antrekk, oppfordring til å komme med taler/annen aktivitet, gaveliste mm? Jeg ønsker jo ikke å skrive en hel stil i den fysiske innbydelsen, men samtidig er det nok en del gjestene lurer på. Jeg føler kanskje det virker litt «stivt» å gjøre det, men samtidig veldig praktisk. Er ikke et ekstravagant bryllupet. Et helt vanlig bryllup.

Og når er det innfor å sende ut invitasjonene?

Vi hadde hjemmeside til bryllupet vårt. Det var koselig både for oss og gjestene. Med litt info av diverse slag. Er 13 år siden nå. 

Anonymkode: 3e340...b84

Skrevet

Vi giftet oss utenlands og hadde en side pga. det.  Var kjekt ift flytider, hotell osv. Vi ønsket selvsagt ikke gaver så det var ikke et tema.  Info om antrekk, sted osv. sto på en egen innbydelse vi leverte personlig eller sendte i posten. 

Anonymkode: 18919...eaa

• Liker 3
Skrevet

TS.

På en trykket innbydelse.

Anonymkode: 18919...eaa

• Liker 2
Skrevet

Hvis bruden (pussig nok er sjelden brudgommen så opptatt av sånt) hadde funnet det nødvendig å opplyse på forhånd at vi måtte passe oss så vi ikke sto i veien for fotografen... :rolleyes: De er gjester ved en festlig anledning som forhåpentligvis betyr noe for dem også, ikke statister i et regissert event.

Tid, sted og kleskode oppgis i invitasjonen, at det er barnefritt bør være åpenbart så lenge man lar være å invitere barna. Andre ting etterspør/opplyse folk om ved behov. Skal feiringen være et obskurt og vanskelig tilgjengelig sted går det eventuelt an å legge ved noen praktiske opplysninger, men sånt finner de fleste ut av selv.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Veldig sært, og gaveliste er bare kvalmt.

Anonymkode: 10b4e...9a6

Enig - dropp ønskeliste. De som konkret spør om mønster på servise, sølvtøy etc kan dere lett svare. De fleste vet det kanskje fra før?

På forhånd be voksne folk om å ikke stå i veien for fotografen i kirken? Hører ingen plass hjemme… Forutsetter at gjestene er helt nedsnødd🙈.. Hvis noen ikke forstår det av seg selv, hjelper det neppe at det står skrevet på en bryllupsside på nett. 

Anonymkode: 2631f...97a

• Liker 5
Skrevet

Veldig sært. Takker nei til bryllup når brudeparet tror de er SÅ spesielle at oppmøte i bryllupet krever mengder av informasjon. 

Anonymkode: fbce8...583

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...