AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 Hei, Lurer på om noen her har erfaring med å ha fått «mensen» /blødning (til vanlig tid i syklusen) men likevel har vært gravid? Hvordan var denne «blødningen» sammenlignet med vanlig mens? Og hvor langt ut i svangerskapet blødde du? Om du blødde og trodde du hadde vanlig menstruasjon, hva gjorde at du da mistenkte graviditet? Ha en fin kveld😊 Anonymkode: fde30...066 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg hoppet over min første mens, men fikk min andre mens, trodde jeg. Men det var visst bare en blødning som lignet mens (2-3 dager med mye frisk blod), og baby var intakt og fin på ultralyd etterpå. Fikk beskjed om at det ikke er uvanlig, men vet ikke. Anonymkode: 5eabd...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hoppet over min første mens, men fikk min andre mens, trodde jeg. Men det var visst bare en blødning som lignet mens (2-3 dager med mye frisk blod), og baby var intakt og fin på ultralyd etterpå. Fikk beskjed om at det ikke er uvanlig, men vet ikke. Anonymkode: 5eabd...2fa Trodde jeg spontanaborterte, da også graviditetssymptomene lettet. Men etter et par dager ble jeg kjempe gravid-dårlig igjen, så da mistenkte jeg at jeg fortsatt var gravid, og det var jeg skjedde bare denne ene gangen, da. Anonymkode: 5eabd...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Del Skrevet 29. august 2021 Har vært gravid 3 ganger. Første gang: ingen blødning. Andre gang: graviditetssymptomene opphørte, og jeg begynte å blø etter noen uker ut i svangerskapet. Det endte i at embryoet var dødt, og missed abort. Tredje gang begynte jeg å blø på menstruasjonens dag, og jeg begynte å gråte fordi jeg var trist over å ikke ha blitt gravid igjen. Det var lett spotting, noe som jeg pleier å få i starten av en menstruasjon. Spottingen stoppet, og jeg følte at jeg kjente på et lite snev av symptomer som småkvalme og uggenhet, og tenkte at jeg måtte ta en graviditetstest. Den viste at jeg var gravid. Jeg begynte på nytt å spotte igjen, og spottet litt helt til uke 11. Trodde at det skulle gå galt, men det endte bra. Jeg fødte en velskapt gutt tilslutt. Anonymkode: aef82...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. august 2021 #5 Del Skrevet 29. august 2021 Ja, har opplevd dette èn gang. Skulle ta en g-test dagen før forventet mens, men mensen kom en dag for tidlig så det ble ikke noe test. Gikk rett i kjelleren av skuffelse. Tenkte ikke over at mensen kom èn dag for tidlig... det var akkurat like mye blod som vanlig. Byttet bind hyppig i 3 dager. I ettertid burde jeg også ha stusset over at mensen bare varte i 3 dager, og ikke 4 slik jeg var vant med. Men var som sagt veldig skuffet og langt nede etter atter en syklus uten graviditet. Fikk totalt sjokk to uker etterpå da jeg så smått skulle begynne å EL-teste. Begynte alltid en god del dager før forventet EL for å komme i gang (og med alltid håp om tidligere EL). Men EL-testen ble knall positiv før jeg fikk lagt den fra meg omtrent. Jeg ante straks ugler i mosen (selv om jeg ikke kunne forstå) og kastet meg over mange g-tester jeg hadde. Alle ble positive. Kom meg på UL så snart det lot seg gjøre og alt var fint med den lille spiren. Gynekologen hadde ingen svar på "mensen" jeg hadde hatt. Bare avfeide det raskt med tidlig svangerskapsblødning, som var helt normalt. Var vanskelig for meg å fatte at alt var bra med spiren - så mye som jeg hadde blødd i 3 dager. Men alt gikk altså fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå