Gå til innhold

Mannen gamer

Fremhevede innlegg

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, partner hadde tydeligvis behov for hjelp. Gaming virker å komme før både barn og husarbeid, og da er det forståelig at det reageres. 

Anonymkode: afae4...633

Men hvorfor måtte den hjelpen skje akkurat der og da? Hvorfor ikke om en time? Var det helt avgjørende for livskvaliteten at husarbeidet måtte foregå akkurat når hun ønsket?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er ferdig med puberteten uansett sett alder så får hveten et blikk for hva som bør gjøres og følger opp det ansvaret. Klinten derimot har ikke blikk for slik og prioriterer egne gleder foran forpliktelser og ansvar.

Her er en mann som har vunnet i livets lotto med jobb, kvinne og barn. En mann med karakter ved å forvalte situasjonen og yte service til familien han er en del av.

Det er greit å spille, men når alle forpliktelser er unnagjort.

Anonymkode: 6c946...b35

Det er ikke livets lotto å ende opp med en kjeftesmelle som klager så fort det står én kopp igjen på bordet etter middag. Sier ikke at ts er slik, men jeg vet mange sliter i slike forhold.

Er mannen lat og komplett udugelig og alt av forpliktelser forsømmes, så støtter jeg utblåsningen til ts 100%. Men jeg tror ikke så fryktelig mange menn er slik. Men ofte har kvinnen satt en standard på strøkenhet og når eksakt ting skal gjøres i huset, og samboer/ektemann har aldri fått et ord med i laget.

Fiora skrev (2 timer siden):

Hvis hobbyen hans var diktskriving, akvarellmaling eller puslespill, hadde du reagert på at han benytter muligheten til slappe av med hobbyen sin når dere først får hjelp da?

Hvorfor er nettopp det at han gamer et stort problem?

Tror ofte dette er problemet i mange forhold. Mangel på innsikt og forståelse for hva partneren trenger for å koble av til. Om det er Die Hard på dvd, Sopranos på netflix eller fisketur burde ikke spille noen rolle! Men for enkelte kvinner gjør det desverre det. Og når det er det "nerdete barnslige greiene der", så føles det nedverdigende at hun blir bortprioritert til dette.

Hippogriff skrev (2 timer siden):

Så problemet er at han tar seg en pause etter jobb før han begynner på husarbeidet?

Ærlig talt. Hadde noen lagt seg bort i om jeg tok en pause før husarbeidet i stedet for etter husarbeidet, hadde jeg bare sett rart på dem. 

Tenker det går helt fint at et voksent menneske selv bestemmer om pausen skal legges underveis eller etterpå 😉 

👏 Er helt enig i dette. Hvorfor skal hun bestemme at alt skal gjøres da og da? 

Skrevet

Har ikke noe imot at mannen har hobbyer som jeg ikke interesserer meg for. Problemet med gaming er avhengighetspotensialet det har. Det, kombinert med en mann som oppfører deg umodent når han har barn og syk partner… blir ikke kjipere enn det. 

Anonymkode: 51ae0...680

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke når man har familie og barn!

Anonymkode: 33713...090

Merkelig, men jeg har greid helt fint å bestemme helt selv om pausene mine skulle være underveis eller etterpå gjennom hele oppveksten til barna mine, jeg. Mulig jeg er et unikum ;) 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel, partner hadde tydeligvis behov for hjelp. Gaming virker å komme før både barn og husarbeid, og da er det forståelig at det reageres. 

Det er en relativt drøy påstand, på svært lite grunnlag.

Anonymkode: 0abe8...15c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis den ene i husholdningen er utslitt, og den andre gamer i stede for å bidra så tror jeg vi kan si det jo.

Har jeg forstått tråden rett legger du hele to feil premisser her. 

1) Hun er ikke utslitt fordi han sluntrer unna, men fordi hun er sykemeldt og i stedet for å hvile og bli frisk velger å ha barna kortere dager i barnehagen

2) Hun er ikke sur fordi mannen ikke bidrar, men fordi han ikke rydder på det tidspunktet hun har besluttet er riktig 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Foreslår at barna er lenger i barnehagen, og at du får deg mer hvile slik at mannen kan få respekten han fortjener.

Respekten 😂😂 Hvilket land kommer du fra da?

Anonymkode: 04601...475

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Respekten 😂😂 Hvilket land kommer du fra da?

Anonymkode: 04601...475

Født og oppvokst i Norge, med norske foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og øvrige forfedre. Hvordan det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og nå overøses han med takknemlighet, håper jeg?

Lurer på hvor mye ts overøses av takknemlighet av mannen når hun gjør dagligdagse ting og oppgaver🤔

Altså, helt alvorlig, fortjener en mann klapp og heder fordi han bidrar i familien? 

Anonymkode: 9c680...7ab

• Liker 3
Skrevet

Himmel, så glad jeg er for at jeg er i et forhold hvor gaming er akseptert når jeg leser en tråd som denne.

Hilsen kvinne i 40-årene i langvarig forhold som gamer.

Anonymkode: 3d8d0...b8c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spikeren på hodet! 

Anonymkode: 63316...15d

Feil. Gaming er for dem som vil game.

Hva med de på 40 som liker å spille? 50? De som liker å spille alene eller sammen med venner i samme alder. Er de tenåringer? Eller som spiller online med barnebarna? 

Hva med å si, de som er FORELDRE, har forpliktelser. Barnløse kan gjøre som de vil, når de vil. 

Det var sikkert det du mente. 

Skrevet

Mannen min er over 50 og «gamer» for å slappe av, jeg strikker og hører lydbok. Ser ikke hvorfor det ene skal være mer aktverdig enn det andre. Så lenge husarbeid og oppgaver med ungene er gjort så spiller det vel fuckall rolle hva man bruker fritiden sin på? 

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Jeg hadde foretrukket at husarbeidet hadde blitt gjort først for det kan lett bli glemt når man setter seg ned for å gjøre noe annet først. Sånn som i kveld så va jeg på vei i seng å kom plutselig på at jeg har en full maskin med klær som måtte henges opp først. Det er kjedelig når man er sliten etter en lang dag. For meg er det revnende likegyldig va slags hobby personer har. Jeg selv liker å se på serier eller spille sims4. Jeg er 36 år. 

Skrevet

Hvorfor henter du barnet tidlig, rydder og lager middag? Du bør jo HVILE om du er sykemeldt. Du må faktisk ta ansvar for deg selv. Forstår meg ikke på dette flink pike syndromet folk har når det kjører dem lenger ned i grøften. Sov eller se TV med beina på bordet - SLAPP AV og ikke tenk på huset i denne perioden. 

At samboer setter seg ned for å game på kvelden (går ut i fra at det er etter barnet er lagt) ser jeg ikke på som noe problem. Man kan fint game litt for avbrekk etter en lang dag, for å så gjøre "litt husarbeid" som du sier (hva er litt?) etterpå.

Jeg er en sånn person selv som trenger litt egentid på kvelden når ungen er lagt, før jeg ordner resten av husarbeid som må gjøres før seng. Og jeg er dame og gamer ikke. 

Hadde dette virkelig handlet om husarbeidet så hadde tittelen vært: "Mannen gjør ingenting i huset". Tror dette handler i bunn og grunn om hvilken uakseptert hobby han har

Anonymkode: ecb39...809

• Liker 2
Skrevet

Utenom det første innlegget mitt over, så må dere kommunisere sammen. Det er nøkkelen til alt. Fortell hvor dårlig du er og hva du forventer av han. Ikke hint til han og bli sur. Du må være tydelig på hva du vil og på en rolig, ikke angripende måte. 

Anonymkode: ecb39...809

• Liker 1
Skrevet

mannen min gamer også etter han har langt barnet i sengs. Jeg er hjemme og han er på jobb å game i noen få timer gjør meg ingenting såpass fortjener han :)

Anonymkode: 99799...a7f

• Liker 1
Skrevet

Du skriver jo at mannen din tar seg av barna når han kommer hjem fra jobb. At han setter seg ned på kvelden og gamer en stund ser jeg ikke noe problem med. Han kommer i tillegg fra jobb så enhver person trenger å koble av litt. Du burde kanskje selv la barna være i barnehagen dersom du er syk, og heller overlate middagen til mannen din dersom du føler det blir for mye. Det er uansett slitsomt å bli behandlet som et barn "så gjør oppgavene dine først nå får du setter deg ned, ok?". 

Gaming er forøvrig en helt fin hobby for voksne også. Tror nok det mange skap-gamere rundt omkring. Jeg er ikke så mye i skapet selv lengre, men mange har vært overrasket at jeg spiller (ja en voksen kvinne på 35 år).  Skjønner mange er redde for å dele hobbyen sin når det er så mange som dømmer deg.

Skrevet

Alt kommer an på tidsbruken. 5-6 timer i uka er innafor, 5-6 timer daglig er ikke.

Anonymkode: b3cb9...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...