Gå til innhold

Mannen gamer

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde han satt seg ned med et puslespill, hadde jeg vært like irritert. Har ingenting imot gaming. Men i dag rant begeret over. Når jeg hele uken har løpt rundt, han kommer til ferdig middag og vasket hus, kunne han prioritert litt annerledes i dag. 

Men det ordnet seg fort, jeg trengte å blåse ut og det fikk jeg 😅

Anonymkode: 655ea...9f1

Men hvorfor lage middag og sørge for ferdig vasket hus, samtidig som ungene er kortere tid i barnehagen, når du er såpass dårlig? Det høres ut som du bør tenke litt på deg selv, men på andre måter enn å blåse det ut på mannen.

Anonymkode: 0abe8...15c

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gaming er for ungdommer. Når en er far og i tillegg har ei syk dame bør han gjøre noe annet enn å game 

Anonymkode: 49071...c08

Hvem har bestemt at gaming er for ungdommer???? Bare fordi DU ikke spiller?? Kjenner vannvittig mange menn og kvinner fra 40-årene og nedover som gamer! Er tennis også for ungdommer? Er quis også for ungdommer?? Spill er spill, enten det er med kortstokk eller en skjerm..... 

Men litt enig med det andre, han må først og fremst hjelpe syk kone og være far. Utenom det, bør han kunne få spille litt. Han må hvile litt han også, ellers ender han også opp sykmeld ;)

Anonymkode: 63b15...9e0

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gaming er for ungdommer. Når en er far og i tillegg har ei syk dame bør han gjøre noe annet enn å game 

Alle ønsker trenger vel avkobling i blant. Hva den består i, om det er gaming, tur i skogen eller timesvis av tv-slabbedaskeri med sinnasnekkeren og real housewives of beverly hills trenger vel ikke andre legge seg opp i.

Anonymkode: b3cb9...3ad

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor lage middag og sørge for ferdig vasket hus, samtidig som ungene er kortere tid i barnehagen, når du er såpass dårlig? Det høres ut som du bør tenke litt på deg selv, men på andre måter enn å blåse det ut på mannen.

Vet, prøver å jobbe med det og akseptere sykdom, men det er lettere sagt enn gjort. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vet, prøver å jobbe med det og akseptere sykdom, men det er lettere sagt enn gjort. 

Ville du akseptert det om mannen eksploderte/blåste ut fordi du ikke evner å ta vare på deg selv? Det virker som om du kanskje har mest å jobbe med her.

• Liker 7
Skrevet

Så lenge husarbeidet blir gjort, så spiller det vel ingen rolle om det er kl 17.30 eller kl 19.30?

Men hvorfor må foreldrene dine passe barnet hvis mannen din er der? Kan han ikke passe fordi han gamer, eller kommer han sent hjem fra jobb?

Anonymkode: eaa83...b87

• Liker 4
Skrevet

Så oppgitt og sur akkurat nå. Er hjemme nå for tiden pga sykdom, leverer sent i barnehage og henter tidlig. Rydder og lager middag. Min mann komme hjem og tar over ansvaret for småen, om kvelden sitter han seg ned for å game. 

Har nå vært på legevakten, og fått streng beskjed om hvile pga hjertet. Foreldrene mine stepper inn, og passer nå småen noen timer. Og da setter faen med min mann seg ned og gamer. Prøver å si på en fin måte at det er jo litt husarbeid som burde vært gjort. Han blir sur og mener jeg er meget urimelig, "alle" andre gjør jo det samme som han (tviler jeg sterkt på). 

Forbanna tulling! 

Folk over 25 som gamer er noen tapere av dimensjoner. Dropp fyren.

Anonymkode: 31397...73c

• Liker 3
Skrevet

Så hvis han leste avisen og røkte pipe i finstuen, så var det ok? Evt glante på tv?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ville du akseptert det om mannen eksploderte/blåste ut fordi du ikke evner å ta vare på deg selv? Det virker som om du kanskje har mest å jobbe med her.

Og som sagt, så jobber jeg med det. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så lenge husarbeidet blir gjort, så spiller det vel ingen rolle om det er kl 17.30 eller kl 19.30?

Men hvorfor må foreldrene dine passe barnet hvis mannen din er der? Kan han ikke passe fordi han gamer, eller kommer han sent hjem fra jobb?

Anonymkode: eaa83...b87

De stilte opp for å avlaste. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk over 25 som gamer er noen tapere av dimensjoner. Dropp fyren.

Anonymkode: 31397...73c

Da har du nettopp dømt enormt mange oppegående mennesker som tapere. Her i huset gamer vi i stede for å se på glanekassa på kveldene. Vi bruker hodet, tenker strategi og har det gøy med venner og kjente. Hvorfor er vi mer tapere enn de som ser på frustrerte fruer eller strikker?

Vi er godt opp i 30-årene forresten.

• Liker 17
Skrevet

Spikeren på hodet! 

Anonymkode: 63316...15d

At gaming er for ungdommer? 

Anonymkode: 76eeb...9b9

Skrevet

Om det bare er for ungdommer håper jeg for all del du ikke har sex om du selv er voksen. Det er jo like "barnslig" – eller ikke. De fleste interessante spill har 18-årsgrense, og mange passer enda bedre for de som er eldre enn det igjen.

Anonymkode: 56fb0...f4b

Ja, for det er sammenlignbart🙄

Anonymkode: 82ce7...9f2

• Liker 1
Skrevet
Fiora skrev (38 minutter siden):

Da har du nettopp dømt enormt mange oppegående mennesker som tapere. Her i huset gamer vi i stede for å se på glanekassa på kveldene. Vi bruker hodet, tenker strategi og har det gøy med venner og kjente. Hvorfor er vi mer tapere enn de som ser på frustrerte fruer eller strikker?

Vi er godt opp i 30-årene forresten.

Men altså… Stor forskjell på gaming når barna er våkne og husarbeid må gjøres, kontra gaming på kvelden når andre viktigere ting er gjort🙄

Anonymkode: afae4...633

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men altså… Stor forskjell på gaming når barna er våkne og husarbeid må gjøres, kontra gaming på kvelden når andre viktigere ting er gjort🙄

Dog vi vet relativt lite om hva som er gjort av husarbeid, behovet for å slappe av etter en potensielt slitsom arbeidsdag, hvor viktig de andre tingene sånn egentlig er (mange anser støvsuging tre ganger i uken som viktig, andre er særdeles uenige). Osv. osv. Kan ikke dømme "gaming" nedom og hjem på et så tynt grunnlag.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dog vi vet relativt lite om hva som er gjort av husarbeid, behovet for å slappe av etter en potensielt slitsom arbeidsdag, hvor viktig de andre tingene sånn egentlig er (mange anser støvsuging tre ganger i uken som viktig, andre er særdeles uenige). Osv. osv. Kan ikke dømme "gaming" nedom og hjem på et så tynt grunnlag.

Hvis den ene i husholdningen er utslitt, og den andre gamer i stede for å bidra så tror jeg vi kan si det jo.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg svarte bare på påstanden om at alle gamere er tapere. Når gamingen gjøres er vel opp til hver enkelt. Men tenker jo at så lenge barnet er ivaretatt er det ikke verdens undergang om oppvasken må vente en time fordi man trenger å koble av litt. Mange tar vel gjerne en time foran tv’en før de gyver løs på husarbeidet også :vetikke: 

• Liker 5
Skrevet
Fiora skrev (2 minutter siden):

Jeg svarte bare på påstanden om at alle gamere er tapere. Når gamingen gjøres er vel opp til hver enkelt. Men tenker jo at så lenge barnet er ivaretatt er det ikke verdens undergang om oppvasken må vente en time fordi man trenger å koble av litt. Mange tar vel gjerne en time foran tv’en før de gyver løs på husarbeidet også :vetikke: 

Vel, partner hadde tydeligvis behov for hjelp. Gaming virker å komme før både barn og husarbeid, og da er det forståelig at det reageres. 

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men å gå i garasjen å skru bil er greit?

Eller stikke på jakt?

• Liker 4
Skrevet
Hippogriff skrev (2 timer siden):

Tenker det går helt fint at et voksent menneske selv bestemmer om pausen skal legges underveis eller etterpå 😉 

Ikke når man har familie og barn!

Anonymkode: 33713...090

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker det kan værer han sin måte å takle en stressende hverdag på. Kanskje det er der han får mest mestringsfølelse. Du kan prøve å introdusere han for andre aktiviteter når du har overskudd igjen. Forskjell på det og bruke spill som selvmedisinering. Er en del som gjør det og som burde hatt adhd diagnoser el, men som ikke har fått det. Helt greit med en utblåsing :) Syne sansvarsfordelign var en god ide. 

Endret av Majer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...