Gå til innhold

Mannen gamer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så oppgitt og sur akkurat nå. Er hjemme nå for tiden pga sykdom, leverer sent i barnehage og henter tidlig. Rydder og lager middag. Min mann komme hjem og tar over ansvaret for småen, om kvelden sitter han seg ned for å game. 

Har nå vært på legevakten, og fått streng beskjed om hvile pga hjertet. Foreldrene mine stepper inn, og passer nå småen noen timer. Og da setter faen med min mann seg ned og gamer. Prøver å si på en fin måte at det er jo litt husarbeid som burde vært gjort. Han blir sur og mener jeg er meget urimelig, "alle" andre gjør jo det samme som han (tviler jeg sterkt på). 

Forbanna tulling! 

Anonymkode: 655ea...9f1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han jobber åtte-ni timer, har ansvar for barnet deres på ettermiddagen, men får ikke lov til å spille et par timer for å slappe av etterpå?

Anonymkode: 1aa77...4c0

• Liker 47
Skrevet

Gaming er for ungdommer. Når en er far og i tillegg har ei syk dame bør han gjøre noe annet enn å game 

Anonymkode: 49071...c08

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han jobber åtte-ni timer, har ansvar for barnet deres på ettermiddagen, men får ikke lov til å spille et par timer for å slappe av etterpå?

Han trenger ikke sette seg inn å spille akkurat nå! At han spiller noen kvelder, er helt greit. 

Han har forresten sluttet nå, og går rundt og smårydder 🙈 Like greit, ellers hadde vel hjertet mitt eksplodert av sinne. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man setter seg ikke ned for å game hvis man har andre forpliktelser å ta seg av, den luksusen har man ikke når man har valgt å få barn. Nå er mor syk og har fått beskjed om å ta det med ro, hva er vitsen med et mannfolk i hus om han ikke kan stille opp når det trengs?

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gaming er for ungdommer. Når en er far og i tillegg har ei syk dame bør han gjøre noe annet enn å game 

Gaming har ingen øvre aldersgrense så om far vil koble av med gaming så er ikke det et problem så lenge han ivaretar barn og hjem først. 

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Spikeren på hodet! 

Anonymkode: 63316...15d

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Man setter seg ikke ned for å game hvis man har andre forpliktelser å ta seg av, den luksusen har man ikke når man har valgt å få barn. Nå er mor syk og har fått beskjed om å ta det med ro, hva er vitsen med et mannfolk i hus om han ikke kan stille opp når det trengs?

Enig der, men det ser ut som TS beskriver "smårydding" og "lett husarbeid", ikke et berg av oppvask og klesvask som sprenger kurva. Hadde kanskje vært bra om hun var litt mer konkret. Om eksploderer av raseri fordi han bare har støvsugd to ganger denne uka, det ligger en jakke på benken i gangen, og en lyspære på gjesterommet bør skiftes, blir det jo annerledes.

At hun trekker frem spill gjentatte ganger gir jo litt inntrykk av at hun tenker som ABen over her, og at gaming nesten per definisjon er et problem, ikke at han ikke har hengt opp den jakka. Ville hun laget en tråd med overskriften "Mannen leser bøker" eller "Mannen baker skillingsboller", om det var det han gjorde?

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For noe tull

Anonymkode: a8e55...353

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig der, men det ser ut som TS beskriver "smårydding" og "lett husarbeid", ikke et berg av oppvask og klesvask som sprenger kurva. Hadde kanskje vært bra om hun var litt mer konkret. Om eksploderer av raseri fordi han bare har støvsugd to ganger denne uka, det ligger en jakke på benken i gangen, og en lyspære på gjesterommet bør skiftes, blir det jo annerledes.

At hun trekker frem spill gjentatte ganger gir jo litt inntrykk av at hun tenker som ABen over her, og at gaming nesten per definisjon er et problem, ikke at han ikke har hengt opp den jakka. Ville hun laget en tråd med overskriften "Mannen leser bøker" eller "Mannen baker skillingsboller", om det var det han gjorde?

Enig med deg og 😄 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Han trenger ikke sette seg inn å spille akkurat nå! At han spiller noen kvelder, er helt greit. 

Han har forresten sluttet nå, og går rundt og smårydder 🙈 Like greit, ellers hadde vel hjertet mitt eksplodert av sinne. 

Og nå overøses han med takknemlighet, håper jeg?

Anonymkode: 0abe8...15c

• Liker 5
Skrevet

Foreslår at barna er lenger i barnehagen, og at du får deg mer hvile slik at mannen kan få respekten han fortjener.

• Liker 7
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det bare er for ungdommer håper jeg for all del du ikke har sex om du selv er voksen. Det er jo like "barnslig" – eller ikke. De fleste interessante spill har 18-årsgrense, og mange passer enda bedre for de som er eldre enn det igjen.

Anonymkode: 56fb0...f4b

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det bare er for ungdommer håper jeg for all del du ikke har sex om du selv er voksen. Det er jo like "barnslig" – eller ikke. De fleste interessante spill har 18-årsgrense, og mange passer enda bedre for de som er eldre enn det igjen.

Anonymkode: 56fb0...f4b

Når man er ferdig med puberteten uansett sett alder så får hveten et blikk for hva som bør gjøres og følger opp det ansvaret. Klinten derimot har ikke blikk for slik og prioriterer egne gleder foran forpliktelser og ansvar.

Her er en mann som har vunnet i livets lotto med jobb, kvinne og barn. En mann med karakter ved å forvalte situasjonen og yte service til familien han er en del av.

Det er greit å spille, men når alle forpliktelser er unnagjort.

Anonymkode: 6c946...b35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og nå overøses han med takknemlighet, håper jeg?

Haha, nei, på ingen måte. 

• Liker 1
Skrevet

Tro det eller ei, men gaming er en svært vanlig hobby, selv for oss som begynner å komme opp i alder. Litt som sladder, se&hør og skravling også kan være, selv om begge deler sikkert kan omtales som barnslig av enkelte.

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Haha, nei, på ingen måte. 

Hvis du har en ubrukelige latsabb så skjønner jeg jo greia, men hvis han gamer noen timer i ny og ne, og ellers bidrar, så synes jeg du har lite å være sint over.

• Liker 5
Skrevet

Hvis hobbyen hans var diktskriving, akvarellmaling eller puslespill, hadde du reagert på at han benytter muligheten til slappe av med hobbyen sin når dere først får hjelp da?

Hvorfor er nettopp det at han gamer et stort problem?

• Liker 10
Skrevet
Fiora skrev (1 minutt siden):

Hvis hobbyen hans var diktskriving, akvarellmaling eller puslespill, hadde du reagert på at han benytter muligheten til slappe av med hobbyen sin når dere først får hjelp da?

Hvorfor er nettopp det at han gamer et stort problem?

Hadde han satt seg ned med et puslespill, hadde jeg vært like irritert. Har ingenting imot gaming. Men i dag rant begeret over. Når jeg hele uken har løpt rundt, han kommer til ferdig middag og vasket hus, kunne han prioritert litt annerledes i dag. 

Men det ordnet seg fort, jeg trengte å blåse ut og det fikk jeg 😅

• Liker 7
Skrevet

Så problemet er at han tar seg en pause etter jobb før han begynner på husarbeidet?

Ærlig talt. Hadde noen lagt seg bort i om jeg tok en pause før husarbeidet i stedet for etter husarbeidet, hadde jeg bare sett rart på dem. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er greit å spille, men når alle forpliktelser er unnagjort.

Anonymkode: 6c946...b35

Tenker det går helt fint at et voksent menneske selv bestemmer om pausen skal legges underveis eller etterpå 😉 

• Liker 11
Skrevet

Ha egne ansvarsområder! Da blir det mye tydeligere når noe ikke er gjort, bedre enn å prøve så hardt på 50/50 på alt og ende opp med å bare gå å se surt på hverandre og håpe den andre tar tak snart. Erfart! Her i huset er mannens oppgaver søppel, klesvask/tørk, innkjøp (flink til å kjøpe det vi vil ha), reparasjoner, vedlikehold, bilene/garasjen/boden, løfting, bæring. Kanskje mannen da ikke gjør 50%, kanskje bare 30 eller 40, men det er likevel bedre. Anbefales.

Anonymkode: b3cb9...3ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...