Gå til innhold

Flere kjemiske graviditeter. Hva kan være årsaken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noen spesielle årsaker til flere kjemiske graviditeter? Kan det tyde på feil hos kvinnen?😔

Anonymkode: f0750...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men har hørt om at årsaken ligger i blodet, enten for tykt blod, for høyt kolesterol , dårlig blodomløp. Noen får blodfortynnende for at egget lettere skal feste seg og bli der. Ikke godt å si. Høydose e vitamin gjør blodet mindre tykt og er også bra både for egg og sperm, et tips man kan prøve selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe sånt som 50% av alle befruktede egg som ikke blir til et barn. Flesteparten av disse går til grunne etter noen dager; jo lengre man kommer jo større er sjansen for at det går bra. Med mindre man tester før uteblitt mens, ville man aldri visst om at det var et befruktet egg der i det hele tatt. Så jeg vil mest sannsynlig tro at det er tilfeldig, akkurat som med de fleste andre spontanaborter. 

Anonymkode: b5e9e...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-27 den 11.22):

Finnes det noen spesielle årsaker til flere kjemiske graviditeter? Kan det tyde på feil hos kvinnen?😔

Anonymkode: f0750...542

Hvor gammel er du? Man kan ikke øke eggkvaliteten, men mannen kan forbedre spermkvaliteten, se linken over :)

Anonymkode: 5f4a5...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som alder spiller inn.Det har jeg konkludert med selv etter å ha lest på forum i flere år. Økt alder fører til dårligere kvalitet. Det er mye du kan gjøre for å øke eggkvalitet. 
Hvetegress (pulver får du kjøpt i helsekostbutikker), Q10 uniqinol (ikke uniqinon) mellom 300-600gr om dagen- bestill 100mg piller på apotek på nett, E-vitamin. Hvis du søker på nett finner du sikkert flere ting.

Det tar 2-3 måneder før eggene blir bedre. 

Anonymkode: ce05e...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker som alder spiller inn.Det har jeg konkludert med selv etter å ha lest på forum i flere år. Økt alder fører til dårligere kvalitet. Det er mye du kan gjøre for å øke eggkvalitet. 
Hvetegress (pulver får du kjøpt i helsekostbutikker), Q10 uniqinol (ikke uniqinon) mellom 300-600gr om dagen- bestill 100mg piller på apotek på nett, E-vitamin. Hvis du søker på nett finner du sikkert flere ting.

Det tar 2-3 måneder før eggene blir bedre. 

Anonymkode: ce05e...b8d

Det er middelhavsmat som har vist seg å kunne øke fruktbarheten.

Anonymkode: 5f4a5...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...