Gå til innhold

Mette ask


Adriana74

Anbefalte innlegg

Aricia skrev (Akkurat nå):

Vi er flere som har erfart at å poste med feks AB og som innlogget i samme tråd fører til sanksjoner umiddelbart og uten advarsel, selv uten at de to brukerne har vært i nærheten av å diskutere med hverandre.

Hvis dette tilfellet der en influencer opererer på Rampelyset med en ren trollebruker over lang tid, etter hvert supplert med antivaksine-innlegg, får passere uten videre synes jeg det er temmelig oppsiktsvekkende, for å si det forsiktig. Særlig sett i lys av hva som skjer med moderering av koronaforumet akkurat nå. Litt av noen prioriteringer, KG.

Jepp. Og det er også flere tilfeller der de har mistenkt at du opererer med flere brukere, hvor du blir kastet på hue og ræv ut. Uten å få vite hvorfor. Så dette må jeg si er spennende! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi på Rampelyset har ingenting med moderering i koronarommet eller ellers i forumet å gjøre. Og vi kommer ikke til å kommentere brukersaker på Rampelys utad selv om dere etterspør informasjon om dette. 

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det ikke engang lov å nevne i tråden at Mette SELV i dag har innrømmet at hun har hatt en bruker der i lang tid? Det ryddes som «avsporing»?

Edit: Det er vel en ganske relevant opplysning for de som har fulgt debatten en tid, men ikke fikk med seg det som skjedde tidligere i dag.

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (20 minutter siden):

Vi på Rampelyset har ingenting med moderering i koronarommet eller ellers i forumet å gjøre. Og vi kommer ikke til å kommentere brukersaker på Rampelys utad selv om dere etterspør informasjon om dette. 

Sol, admin.

For å gjøre det helt klart: Jeg har da slett ikke etterspurt informasjon om brukersaker. Jeg har derimot sagt min klare mening om sanksjoner og (eventuell) manglende gjennomført praksis på KG.

Vi vet selvsagt etter noen år her at dere admins på Rampelyset ikke har noe å gjøre med moderering på forumet ellers. Ikke snakk ned til oss er du grei. Men i denne tråden har vi det siste døgnet sett et slående eksempel på at en tråd sklir totalt ut i retning en debatt som hører hjemme i et annet forumsrom, og som (etter mitt syn i hvert fall) inneholdt mange brudd på KGs regler for antivaksine-debatt. Mener du å si at disse reglene ikke gjelder på Rampelyset? Uansett, KG må jo ha en strategi for hva som skjer med moderering i slike tilfeller, uansett hvor vanntette skott dere mener det skal være mellom Rampelyset og resten av forumet. 

Endret av Aricia
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg oppfatter at @Aricia påpeker inkonsekvens og manglende oppfølging av regler. Noe av det samme etterspør jeg i et annet innlegg på R&R der man plutselig tillater at en ny tråd startes når den forrige er midlertidig stengt. Det påstås da at ryddemeldingen gikk på at tråden var stengt, noe den beviselig ikke er da den lever i «verste» velgående. 

Altså: Man må forvente konsekvent moderering og at reglene håndheves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hva som slettes i tråden så forstår man hvem som har rapportert hva. Kan se ut som at Mette har en fordel hos de som modererer...? 

Dette har jeg undret på lenge, nå ble det veldig synlig.

Endret av Visvas
La til en setning
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det finnes et par graverende eksempler på hva som skjer med brukere der admin på egen hånd selv har blandet sammen flere ulike brukere som én og utestengt samtlige uten grunn over lang tid, mens det nå åpenbart er fullstendig greit for én bruker å benytte flere nick i samme tråd for å understøtte seg selv over lang tid, og å snakke ned bransjekollegaer i andre tråder - og det både ferskes og innrømmes av brukeren selv.

Legg merke til at jeg ikke ba om informasjon vedrørende brukersaker. Det er høyst unødvendig.

Endret av Revenge o'Cavatina
endret moderator til admin
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene av, av de vi vet om, brukerne som Mette Ask har, er fortsatt aktiv siden hun svarer i tråden om seg selv nå, og er det innafor?

Endret av Skrottefar
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Ask har altså fått beholdt brukeren Trude4 videre? Etter å ha diskutert med minst to brukere i samme tråd? 😳 Når ble det lov? 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Mette Ask har altså fått beholdt brukeren Trude4 videre? Etter å ha diskutert med minst to brukere i samme tråd? 😳 Når ble det lov? 

Hun har begge fortsatt. Ikke kastet ut. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (2 minutter siden):

Hun har begge fortsatt. Ikke kastet ut. 

Dobbel 😳

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Dobbel 😳

Lurer på hva som skal til for slik spesialbehandling her inne. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Mette Ask har altså fått beholdt brukeren Trude4 videre? Etter å ha diskutert med minst to brukere i samme tråd? 😳 Når ble det lov? 

Det er vel i alle fall klart regelbrudd å diskutere med seg selv. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fabienne skrev (6 minutter siden):

Det er vel i alle fall klart regelbrudd å diskutere med seg selv. 

 

Ikke lov å utgi seg for å være flere personer heller, som i tillegg til seg selv være feks fullvaksinert Trude som gleder seg til å besøke familie i Spania.

 

Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

Endret av hufsaaaaa
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (4 minutter siden):

Lurer på hva som skal til for slik spesialbehandling her inne. 

Sannsynligvis fordi MA trekker en del trafikk til forumet. Og ikke minst engasjement. Forumet, eller eierene av forumet, er avhengig av trafikk og engasjement.

Å da kvitte seg med en av de større bidragsytere til trafikk og engasjement er jo dårlig business.

Bare en mistanke jeg har.

Samtidig så viser dette, etter min mening, hvor vanskelig det er for moderatorene her å ha kontrollen. Det er lov å ha flere aktive brukere her inne. Så lenge en da ikke diskuterer med seg selv er det lov.

Men når noen begynner å stille spørsmål rundt det, så er det brukerdebatt og ikke lov. Og da slettes innlegg over en lav sko. Og hvem straffes? Ikke den med flest brukere…

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hufsaaaaa skrev (1 minutt siden):

Ikke lov å utgi seg for å være flere personer heller, som i tillegg til seg selv være feks fullvaksinert Trude som gleder seg til å besøke familie i Spania.

 

Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

Nettopp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo et så tydelig regelbrudd at jeg synes det er snodig at det ikke kommer en slags form for uttalelse fra moderatorer som går på denne saken spesifikt. Hvordan stiller rampelysets moderatorer seg til at Trude-Mette altså har deltatt i en tråd om seg selv, under et annet navn, og til dels holdt liv i tråden? Hvilke konsekvenser får dette, og endrer dette på måten dere forholder dere til at brukere noen ganger bruker både brukernavn og anonym i samme tråd? Og i såfall hvordan? Som andre har nevnt her har jo enkelte brukere rapportert om konsekvenser ved å bli mistenkt for å bruke mer en enn konto i diskusjoner.

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leselusa skrev (9 timer siden):

Dette er jo et så tydelig regelbrudd at jeg synes det er snodig at det ikke kommer en slags form for uttalelse fra moderatorer som går på denne saken spesifikt. Hvordan stiller rampelysets moderatorer seg til at Trude-Mette altså har deltatt i en tråd om seg selv, under et annet navn, og til dels holdt liv i tråden? Hvilke konsekvenser får dette, og endrer dette på måten dere forholder dere til at brukere noen ganger bruker både brukernavn og anonym i samme tråd? Og i såfall hvordan? Som andre har nevnt her har jo enkelte brukere rapportert om konsekvenser ved å bli mistenkt for å bruke mer en enn konto i diskusjoner.

 

Og da Kari Marita (?) for noen år siden gjorde det samme som Mette Ask har gjort nå, så ble hun utestengt, tråder om henne ble stengt fortløpende  og det ble ikke lenger tillatt å opprette nye tråder om henne. Hvorfor denne forskjellsbehandlingen tro? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (1 time siden):

Og da Kari Marita (?) for noen år siden gjorde det samme som Mette Ask har gjort nå, så ble hun utestengt, tråder om henne ble stengt fortløpende  og det ble ikke lenger tillatt å opprette nye tråder om henne. Hvorfor denne forskjellsbehandlingen tro? 

Se innlegget til @nomore82

Forumet, akkurat som influencere, har omsetning av (vår) aktivitet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt krise. 

Ja, jeg VET dere ikke diskuterer enkeltbrukere her, men det er altså avslørt at Mette Ask har en bruker hun har konstruert en debatt med - ingen mindre enn den fullvaksinerte og rettskivningsutfordrede Trude4. Hun prøver å påvirke debatten om seg selv ved å diskuere med seg selv - og attpåtil kommer hun med antwax-uttalelser som ikke er lov i korona-delen av forumet. Betry det at anti-waxerne bare kan diskutere/propagandere i vei i andre deler av forumet?

For å klargjøre - mine spørsmål som jeg ønsker svar på, er altså:

1) Gjelder regler i koronaforumet også andre deler av forumet?

2) Er det nå lov å diskutere med seg selv med ulike brukere i forumet?

 

Takk! 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...