Gå til innhold

Gift i hemmelighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å «bare» gifte oss for skattefordelene. Jeg er student og vi har mine, dine og våre barn. Har funnet ut at det kan gi oss flere tusen kroner i skattefradrag. Pluss sikring til meg som student og en sikring om at vi kan beholde huset begge to om den andre faller bort. 
 

Vi har snakket i årevis om giftemål egentlig, men passer aldri helt å bruke så mange kroner på en fest. Samtidig er festen noe vi gjerne vil ha. Har sett for oss at det passer fint når jeg er ferdig som student. Men så var det disse skattekronene da. 
 

Vurderte da om vi skulle gifte oss på tinghuset (med ansatte der som forlovere(har sjekket, det er lov)) og bare ikke si det til noen😝 også ha navnebytte og hele kalaset seinere. Også kanskje avsløre da at vi har vært godt gift i mange år allerede? 
 

Noen som har gjort noe lignende eller har andre tanker vi ikke har tenkt på? Noen blir kanskje skuffet, men vet dere, det kan vi leve med.

Anonymkode: 09f5d...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et søsken som gifta seg et år før de hadde bryllupsfesten. De hadde filma vielsen, og starta festen med å vise filmen. Har ikke inntrykk av at noen ble fornærma/skuffet. Men det forutsetter at dere klarer å holde på hemmeligheten helt til dere skal ha selve feiringa.

Anonymkode: 4fd35...5cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det, det var helt nødvendig for oss å gjøre det kun for oss selv, ikke noe innblanding fra andre. Vi hadde fest etter ca 6 mnd da, for meg 2 av de fineste dagene i livet. 

Anonymkode: 6fa4b...baa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):