Gå til innhold

Frøken Valmue venter nummer to 🌸

Frøken Valmue

Anbefalte innlegg

Bare kjapt innom for å ønske deg masse lykke til med alt som skal skje fremover :klemmer: Skjønner det er mange ekstra tanker når det blir sånn som dette med flytting og alt. Men ta èn ting om gangen, så går nok alt kjempefint.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (9 timer siden):

Bare kjapt innom for å ønske deg masse lykke til med alt som skal skje fremover :klemmer: Skjønner det er mange ekstra tanker når det blir sånn som dette med flytting og alt. Men ta èn ting om gangen, så går nok alt kjempefint.

Takk for det Amatariel 🥰 Ja, vi må bare ta en ting om gangen, også må del vel ordne seg til slutt ☺️🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet nå litt gjennom dagboka di! masse lykke til med alt!

Jeg er enda I første trimester, så har ikke vært så mye på graviditetsdagbøkene. 

Fikk bare behov for å skrive at jeg forstår deg godt i forhold til Svigermor. Tøft gjort av deg, og høres forferdelig ut. 

Har selv problemer med mine foreldre - og god forståelse for at en ikke skal godta og akseptere alt bare fordi det er foreldrene til den ene. Noen valg må tas for å prioritere (og beskytte) seg selv og egen familie. 

Vlle egentlig bare (prøve) å vise litt støtte og "klapp på skulderen". 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (19 timer siden):

Tittet nå litt gjennom dagboka di! masse lykke til med alt!

Jeg er enda I første trimester, så har ikke vært så mye på graviditetsdagbøkene. 

Fikk bare behov for å skrive at jeg forstår deg godt i forhold til Svigermor. Tøft gjort av deg, og høres forferdelig ut. 

Har selv problemer med mine foreldre - og god forståelse for at en ikke skal godta og akseptere alt bare fordi det er foreldrene til den ene. Noen valg må tas for å prioritere (og beskytte) seg selv og egen familie. 

Vlle egentlig bare (prøve) å vise litt støtte og "klapp på skulderen". 😊

Hei og velkommen!
Så koselig at du titter innom! 🥰 

Jeg har ikke oppdatert så ofte, men skal prøve få til litt mer fremover ☺️ Tusen takk for det! Det hjelper. Selvom det «bare er via internett» på et forum, så føler man seg plutselig ikke så alene liksom 😊

Gratulerer så mye med svangerskapet og første trimester 🤩 Har du en graviditetsdagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+5

Hei igjen 🙋🏻‍♀️

Tenker jeg må bli litt flinkere å oppdatere. 
Så da tenke jeg å kjapt skrive litt om utstyret vi har kjøpt til lillebror. Det er jo 8 år siden sist, så det meste har vi solgt siden da. Og ellers en del rosa, hehe. 

Barnevogn: Her landet vi på å kjøpe en Britax Smile 3. Kjøpte da et «sett» med barnevognen (bagdel + sportsvogn), bilstol og base. Vet at man kan kjøpe brukt, men følte at det ble mye lik pris som å kjøpe nytt (på tilbud) fordi vognen i seg selv/modellen er såpass ny. Vi prøvde et par ulike på butikken, men følte at denne passet våre krav. Veldig deilig med en så praktisk, lett og smidig vogn. Vi hadde jo en «tung» emmaljunga mondial duo for 8 år siden. Som å manøvrere et skip 🥲 Så syns jo denne virker nydelig i forhold. Vi gikk for en svart med brune lærdetaljer på håndtak m.m. Vi kjøpte hele settet på black friday og fikk ytterligere rabatt oppå der igjen. Så for vogn, bilstol og base ble det 11500,- 🙏🏻

Bilstol: Her ønsket vi å kjøpe ny, sånn ift. sikkerhet. Sjekket en del tester for å se hvilken som kom bra ut. Ville også helst ha samme merke som vognen, altså britax. Så det ble en Britax Baby-Safe 3 i-size ( og base!). Veldig greit å bare bestille et sett hvor man fikk alt med 😅 Den er installert i bilen. Selvom vi bor 500 m fra sykehuset og nok kommer til å gå hjem med vogn eller bæresjal. 

Elektrisk Vippestol: Beemoo Rocker vippestol. Dette hadde vi sist med jenta vår og syns det var nydelig! Dette er altså en som vugger forsiktig frem og tilbake (sidelengs liksom), elektrisk. Og følger med fjernkontroll + kan aktivere sånn at den stopper etter en viss tid og begynner å vugge igjen når baby beveger seg. Ulike hastigheter og er også musikk på og noe leke/en uro. 

Babynest: Her har vi kjøpt et fra Liewood. Brukt på Finn.no for 400,- eller noe. Veldig kjekt at det er «hardt» i bunnen, med madrass oppå da. Og stabile håndtak. Hadde babynest sist, men da som jeg hadde sydd selv. Orket ikke det nå. Så der har vi vasket trekket og den ligger klar til lillegull 🥰 

Babygym: Her har vi kjøpt et brukt på Finn.no, husker ikke prisen, men tror det var under 500,- hvert fall. Bright stars Cozy spot heter den. Syns den er veldig fin. 

Matstol: Her kjøpte vi en brukt stokkestol til herlige 400,- 😍 i fargen «whitewash», helt sånn lys lys eik. Veldig fin og til en så hyggelig pris. Lite slitasje også. Kjøpte også et sånn «newborn set» til å ha på den, den kjøpte vi for 200 eller noe på Finn 😄 

Seng: Babydan bedside crib. Brukt på Finn.no for 1000,-. Vi skal uuuuten tvil samsove! Syns det er nydelig og kan ikke skjønne at andre ikke gjør det. Husker vi kjøpte sprinkelseng til forrige barn, men den ble aldri brukt. Føltes helt feil å ha henne der. Ville jo ha henne inntill meg. De har jo lagt trygt i magen i 9 mnd også plutselig skal de ligge alene i en sprinkelseng 🥲 Til og med ingen dyr gjør det. De samsover 😍 Uansett - Vi sov hele natten og hadde en utrolig rolig og fin babytid forrige gang, mye pga dette. Ammet hun liggende og bare sov videre sammen med henne. Det var nydelig. 

Men siden vi nå har en 8 åring som kan finne på å komme inn til oss feks om hun får mareritt eller noe (veldig sjelden hun kommer inn, men mer i tilfelle), så syns jeg det er fint med en sånn bedside crib. Det blir jo samsoving men bare en ekstra forlengelse av sengen liksom. Også kan hun ligge mellom meg og pappaen, 8 åringen altså, om hun kommer innom. Så er likevel babyen trygg. 😊 Husker sist at jeg hadde en stor gulpeklut (disse 70x70 i flanell. Kalles vel flanellsbleier😂.. men er bare en stor tykk «klut»), da hadde vi en sånn under baby og kunne bare dra hun til oss eller fra oss uten å vekke henne, vist hun liksom lå oppå den. Så det er nok kjekt å ha i senga😊

Stellebord: Her hadde vi det gamle fortsatt. Vanlig hvitt fra ikea med 3 «etasjer». Kjøpte også en stellematte i beige, helt enkel fra Jysk. Sånn som tåler vann og er lett å vaske. 

Bæresjal og bæresele: Aldoria bambus bæresjal i fargen blågrå har vi kjøpt. Mykt elastisk sjal. ELSKET å bære i sjal sist gang og anbefaler virkelig en hver mamma å gi dette et forsøk!! Det er virkelig nydelig 🥰 Vi likte godt å ha begge deler sist gang(sjal og sele), så da hadde vi en ergobaby bæresele, men vi solgte jo den etter hvert så måtte få tak i ny nå. Og den fikk vi til jul. Det falt på Ergobaby Omni 360 i svart 🙏🏻 Syns de er fin til hver sitt bruk. Sjal er mest komfortabelt, mest «nærhet» og koselig. Men akkurat til feks lengre turer, fjellturer og slikt så likte vi best å bruke selen, den er jo mer robust og slipper knyte «midt oppå fjellet». Den er også enklest for mannen å bruke, selvom han også liker sjal 😊

Stelleveske: Gikk for en veldig fin og klassisk svart fra petite cherie. Passer fint til vognen. Kjøpte forresten også en sånn «Organizer» fra Britax til å ha på vognen, så kan man ha en kaffe/termos oppi og nøkler/mobil osv. 

Tja, det var kanskje det meste av disse store tingene? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+0

Tenker jeg burde oppdatert litt på formen. Er så lett å glemme i tiden etterpå 😅 

Har jo utrolig mye kynnere, hele tiden 😓 Hadde dette sist også. De tok jeg greit opp i styrke etter uke 33/34 en gang og er tidvis litt vonde. Ikke sånn direkte vondt, men likevel mer intens enn før. Og de kommer av alt og ingenting. Men det går bra. 

I dag oppdaget jeg litt grønn-gult og tykt utflod i truseinnlegget. Prøvde og Google det og det står at det kan være en infeksjon. Men har ikke noe unormalt vondt. Tenker jeg hører med jordmor på onsdag om det er noe jeg bør tenke på. Hun sjekker jo da urinen også. 

Bekkenet er vondt, men det har jeg vel nevnt i tidligere innlegg. Alt egentlig, bare å reise seg opp fra sofa osv. Og alt annet. Så prøver unngå f.eks gå å handle på butikken og slikt om jeg ikke må. Samtidig er jeg IKKE skapt for å bare være inne og være så mye i ro. Så blir jo passelig rastløs av dette prosjektet her 😅 

Ryggen er enda vond. Ikke like mye av denne strålingen og «hekseskudd/plutselige skarpe smerter» inn i setet og nedover foten. Men mer sånn at korsryggen hele tiden verker, sånn av ekstra vekt/magen/belastning. 

Vekten har jeg jo følt en del på ila. graviditeten. Syns det har vært vanskelig. Jeg gikk relativt fort opp i vekt. Mye pga hadde gått på diett rett før jeg ble gravid, så spiste lite. Og når man da plutselig begynner å spise normalt igjen (hadde en veldig matlyst!), og veide 58/60 kg. Og har etter hvert ut i svangerskapet vært veeeeldig inaktiv pga bekkenet. Resultert at jeg har gått fra 60-80 kg (og det var i uke 34+4 så veier sikkert enda mer nå). Jeg har alltid tenkt at «hvordan er det fysisk mulig å gå opp sååå mye når man er gravid, typ 20-30 kg». Men ser jo at det jammen ikke er så vanskelig 🥲 .. sist gikk jeg opp fra 60-75, altså 15 kg. Så har en del mer å jobbe med denne gangen. 

Prøver å tenke positivt og være avslappet til det. At sånn er det bare og at jeg har vært gravid. Jeg var jo veldig tynn før graviditeten, så jeg føler nok at overgangen er veldig stor. Men men. Fokus på sunt, normalt kosthold og rolige gåturer nå i starten, når bekken er ok igjen - så skal det vel gå seg til … 😅 men jeg har aldri veid så mye i hele mitt liv som nå. Så det er litt uvant. Alltid lagt på 58-68kg. Jaja 😊

Tenker også en del på corona. Som de fleste gravide så et jeg jo ekstra bekymret for å få det. Hittill har ingen av oss hatt det ila. pandemien. Vi er heller ikke vaksinert 😊 Men satser på det går fint og at jeg ikke får det før fødsel. 

Ang. alt styret med svigermor, så skal min samboer ned å prate med henne nå til uken. Så veldig spent på hvordan hun reagerer når hun får vite at vi skal flytte og også da selge huset, ergo.. hun må også flytte. Tror det blir mange tøffe uker og mnd foran oss. En lang og vanskelig prosess, midt i nyfødt-tiden. Håper det vil gå greit. Hun er typen som kan lage et «skikkelig helvete» fordi vi skal flytte. Hun er skikkelig ustabil. Og når min samboer heller ikke klarer å snakke til henne eller å sette henne på plass, så gjør det jo ikke ting lettere. Føler jeg må stå opp for alle. For meg selv, barna og han. Klarer ikke helt se for meg hvordan vi praktisk skal løse ting de neste mnd. Men håper vi finner en løsning. Vi er vel litt deprimert begge to dessverre, pga alt vi har stått oppi nå. Håper det går seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Valmue skrev (På 3.2.2022 den 16.53):

Hei og velkommen!
Så koselig at du titter innom! 🥰 

Jeg har ikke oppdatert så ofte, men skal prøve få til litt mer fremover ☺️ Tusen takk for det! Det hjelper. Selvom det «bare er via internett» på et forum, så føler man seg plutselig ikke så alene liksom 😊

Gratulerer så mye med svangerskapet og første trimester 🤩 Har du en graviditetsdagbok? 

Fint å lese litt om den siste tiden :)

Jeg har ikke dagbok. Er mest inne i terminklubben nå :)

Jeg er 8 uker så relativt nygravid.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (På 5.2.2022 den 19.04):

Fint å lese litt om den siste tiden :)

Jeg har ikke dagbok. Er mest inne i terminklubben nå :)

Jeg er 8 uker så relativt nygravid.

Husker så godt den helt første tiden som du er i nå. Nervepirrende disse første 12 ukene. Men også så spennende og fint. Nyt det ❤️ Håper virkelig alt går bra med deg og den lille spiren i magen 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese de siste oppdateringene her inne ❤️ Så langt du har kommet nå, herlighet! Og masse fine innkjøp - det er så gøy å lese om:nordvesta: Vi har valgt samme babynest - såå fornøyd med det! Eller altså, i den grad man kan være fornøyd med noe man ikke har tatt i bruk enda:fnise:

Uff, kjedelig å lese om formen om dagen 😕 Heldigvis er det virkelig ikke lenge igjen for deg nå, selv om det sikkert føles som en liten trøst! Virker som om det skjer masse i livene deres om dagen, med flytting og en lite forståelsesfull svigermor... Håper likevel du klarer å lade opp batteriene den siste tiden frem til den lille kommer, og at det snart går bedre med formen din!🌸

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

39+2 

En liten oppdatering fra meg! Kanskje den siste med bebis i magen? 🤞🏻

Litt spesielt i dag å være 39+2, siden det var da min datter ble født for 8 år siden. Hun kom 11 mars og termin nå er 8 mars, så temmelig nærmt i dato disse to. 

Jeg har liksom vært bombesikker på at jeg skulle føde en god stund før termin. Typ uke 36. 37, 38 osv. Siden jeg var innlagt med premature rier sist og hadde 3 runder med skikkelige rier, åpning osv ( men rier som dabbet av) Meeeen det har altså ikke skjedd. Skal sies at vi hadde sex de tre gangene også, for å fremprovosere. Det gikk jo uten tvil, ble jo innlagt og hadde utrolig vonde rier, men nei. Men så kom hun i uke 39 da, og da gikk det jo så fort. 

Denne gangen har vi ikke forsøkt å fremskynde noe/ha sex. Mest fordi det har vært så mye kjipt siste tiden (Ref.svigermor ++), så har bare ikke vært klar.. og føler meg på en måte ikke skikkelig klar nå heller. Har vel aldri fått den «nesting» og koselige tiden disse ukene før, som jeg burde. Forbanna svigermor. Hun har ødelagt så mye for oss. Mye turbulent og ingen «ro» å få. 

Men nå føler jeg meg mer klar og min mor har kommet ned for å passe vår datter når fødselen starter. Alt er VIRKELIG klart mtp. utstyr, fødebag ++. 

Så planen er å ha sex i morgen tidlig (første gang på gud vet hvor mange mnd… sikkert 3-4?). Vi har ikke ville hatt det før, da det var dette som gjorde at jeg ble innlagt med premature rier sist, så ble frarådet det :( 

Men blir spennende nå da! Gruer meg på en måte også. For vet jo hvor vondt det er med rier og ja, alt. Liksom rart å skulle gjøre noe som man vet fører til smerter 🙃

Men men. Håper at jeg ikke tror det er fødsel også blir man lurt og må hjem igjen. Håper alt bare starter, går fort for seg. At jeg får føde i badekar og at alt går bra 😬🙏🏻 … 

Sånn angående formen, modning m.m. Sp har jeg jo som jeg har hatt lenge - MYE kynnere. De har tatt seg ekstra opp i intensitet, men egentlig ikke mer nå i uke 39 enn i uke 36 f.eks. Har også tidvis en del sånn stikking i tissen. Tror det kalles lightning crotch? Veldig ubehagelig i hvert fall. Må liksom lage en grimase når de kommer. Syns det hjelper å legge seg ned. Akkurat som at han da får mer plass å sparke ifra seg på. 

Beveger seg masse. Ikke fult så behagelig nå lenger. Merker det er liten plass inni der. Spent på om han blir større en lillesøster. Hun var 3830 gram og kom jo i uke 39. Så hadde vært fint om han kom nå, vist han skal bli like stor eller større 🙈 … Jordmor på 3D-UL i uke 26 estimerte han til ca 3600 gram ved termin. Så vi får se! 

Bekken og rygg er forsåvidt det samme. Merker kanskje at bekken er nooooe bedre nå siste uken. Kanskje fordi hodet til baby stabiliserer litt. Men så har jeg gått så mye i tung snø i helgen og nå er det vondt igjen. Jaja 😅

Også har jeg en gul-grønn utflod. Litt slimete. Den har jeg hatt i sikkert 4 uker nå. Men hører vist at flere har det. Og har jo ingen infeksjonstegn, så får satse på det går fint. 

Ikke fått noen nye strekkmerker forresten. Så vidt jeg kan se. Men så er magen min deeeekket fra sist gang da, haha. Så hadde gjort meg fint lite med et par ekstra😂

Ingen ødemer hittill. Kanskje litt vann i fingrene av og til men ikke noe å nevne liksom. 

Hadde et lite håp om februar baby, sånn at de fikk ulike bursdagsmåneder, meeen ser ut som det blir enda en mars-bebis❤️

Ingen her hjemme har hatt covid enda forresten. Syns alle har hatt det nå, både familiemedlemmer, kollegaer, venner i klassen til vår datter osv. Men vi har ikke hatt det enda, så litt redd for å få det midt ifbm fødsel 🥺 

Spennende dager nå.
Plutselig har vi lillebror i armene🤎

Endret av Frøken Valmue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så spennende! Nå er det ikke lenge igjen! Kanskje du ikke når 40 uker? :duskedame:

Masse lykke til med innspurten!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

Åå så spennende! Nå er det ikke lenge igjen! Kanskje du ikke når 40 uker? :duskedame:

Masse lykke til med innspurten!

Ja, det er spennende tider! Nå bytter jeg til uke 40 allerede på lørdag, så godt mulig det blir uke 40 likevel … så spennende!🙈 

Takk 🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39+5

og kun 5 dager til termin.. 😅

Føler meg egentlig på overtid, siden storesøster som nevnt kom 39+2. For åtte år siden. Men men, kommer vel når han er klar 😅

Vi forsøkte å ha sex i forgårs, for erfaring fra sist var jo at dette gav meg mye modningsrier, som jeg tenker bare er positivt (kanskje forkorter lengden på fødselen) og at det ev. gjør at man går rett i fødsel. Vist man er moden i utgangspunktet. 

Og det stemte det. At jeg fikk modningsrier 😅.. nøyaktig 1 time etterpå begynte der så smått. Kjente det egentlig som kynnere, men med mye mer tak i ryggen. Tok seg opp i intensitet, og varte gjerne 60 sek, men veldig uregelmessig. Alt fra 1-2 min mellom hver rie, til 10 min. Men kom hyppig. Likevel var jeg ikke redd for at det var fødsel på gang (der og da hvert fall) fordi de var såpass overkommelig og uregelmessig. Men noen måtte jeg puste meg igjennom og var greit vonde. Varte ca 6 timer totalt, aaaakkurat slik det var for 8 år siden da jeg var gravid. Da også etter sex, var det 6 timer med modningsrier før det dabbet av😅 

Så… ingen fødsel da. Men uten tvil noe som skjedde. Hadde skikkelig nedpress hele den dagen og dagen etterpå. Nå i dag er jeg helt vanlig igjen. Planen er likevel sex igjen i morgen. Da skal mini på overnatting og da er det liksom helt greit at jeg kan ligge å ha litt vondt, liksom uten å måtte tenke på henne oppi alt. Og for ikke å snakke om at det er koselig å ha litt alenetid, være litt intim sammen. Har jo vært lite av det pga alt som har skjedd siste tiden. Så vi trenger dette ❤️ 

Så kan jeg jo håpe på at runde nr 2 vil ende i fødsel, men er også forberedt på at det blir enda 6 nye timer med modningsrier som etter hvert dabber av. Men, det skader jo ingen - og det er jo bra for fødselen sin del. Da er det liksom mer modent … i guess😊

—-

Kjenner det skal bli godt med litt fri-helg i hvert fall. Min mor har jo vært her nede to uker nå for å være klar ift barnepass. Men planen var at hun skulle bo 30 min unna hos et familiemedlem også komme hit NÅR det skjedde noe. Men nå har hun vært her hos oss i to uker… og jeg er så lei. Eller vi. Hun er så mye på en måte. Prater i ett sett (og om særs uviktige ting). Vi er veldig forskjellig. Og jeg som bare vil ha fred nå. Men hun skal prate om corona, vaksine, Putin og 3.verdenskrig. Jeg orker ikke høre på alt sånn nå, jeg skal jo snart føde! Bare vil ha ro og fred, og at hun kan komme hit NÅR fødsel starter. 

Hun ble litt fornærmet ista når jeg hintet frempå at kanskje hun skulle dra ut litt til dette familiemedlemmet. Det var jo planen fra start av! Og de hadde til og med planlagt at hun skulle dit for å hjelpe med noe FØR jeg i det hele tatt spurte mamma om dette med barnepass. Vår datter skal uansett på overnatting i helgen osv (så trenger jo ikke barnepass da om det hadde skjedd noe akkurat når hun var på overnatting). Også er jo mamma bare 30 min unna vist hun er hos dette familiemedlemmet. Ser bare ikke problemet. 

Så nå har hun gått å furtet og demonstrert hele formiddagen. Er det ikke svigermor, så er det mamma liksom 🙃 … ikke lett å forstå at andre trenger privatliv og fred. Hmmm.. blir spennende etter fødsel, skjønner vel ikke at vi vil ha fred da heller. Altså, hun skal jo få hilse på lillebror, men orker ikke ha hun her i en uke liksom. Den første tiden er liksom så dyrebar. Vil at meg, mannen, 8 åringen og lillebror skal ha noen dager (de første) kun oss sammen 🤎 

Jaja.. 😅

Men. Håper vi får litt fri i helgen. Bare kan slappe av. Samtidig vil jeg gjerne fødsel skal skje da også 🙈😅

Endret av Frøken Valmue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 39+5 😬 … 

og der var slimproppen gått! Det var virkelig så tydelig også. Har hørt det kan være vanskelig å se hos enkelte fordi den kommer mer over dager, og som i økt utflod. Slimproppen gikk sist gang også når jeg var gravid men husker ikke hvor tydelig det var. 

(for de som lurer🙈) så var det ingen tvil. Skulle tørke meg og var liksom noe som ikke ville gå vekk når jeg tørket, merker at noe hang igjen (fra skjeden), så måtte til slutt ta med hånden og dra (😅) det vekk og da var det tydelig en kjempeklump, typ 2 cm rund klump/ball/propp med slim. Ikke blodtilblandet. Litt små gul/grønn aktig men helt «ren». Ja, dette var info for de spesielt intr 😂 

Uansett, da er der jo lov å håpe på at noe skjer snart? 🙏🏻 Sist gang gikk den typ 10-12 dager før, men nå er jeg så nærmt termin at jeg føler på meg at dette kanskje er starten på noe, enten i kveld eller ila helgen. Godt mulig runden med sex i forgårs gjorde sitt 😄

Endret av Frøken Valmue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mange tegn du har! Så fascinerende! Jeg har aldri fått noe tegn i forkant, har feks aldri sett noe slimpropp i forkant av mine fire fødsler. Så gøy å høre om andre syns jeg 🤩 

Høres i alle fall ut som det ikke er lenge før du har babyen din hos deg! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40+0

Hehe.. hadde aldri trodd jeg skulle komme hit. Men nå er det jammen kun tre dager til termin 🙈 … jeg som har vært inne til x antall kontroller for å forhindre fortidlig fødsel 😬 ..

Merker jeg er veeeeldig lei nå. Har mye vondter og er generelt utrolig sliten. Og bare det å «gjøre alt klart» til fødsel hver dag, også skjer det ikke noe. Feks klargjøre sekken til eldste, klargjøre ditt og datt, sånn i tilfelle ting skjer plutselig. Så håper det skjer snart. 

I dag er eldste på overnatting hos venninne, så planen er en rolig kveld med tapas og en serie med mannen. Vi tenker også nå først å ha sex … 🙈 av erfaring modnes jeg jo veldig av det, og best å gjøre det nå og ikke sent i kveld da jeg fint har 5-6 timer med vonde modningsrier etterpå. Håpet er jo at jeg skal gå i fødsel. Hadde passet bra nå i helgen 😂 .. men om jeg hvert fall kan ha litt modningsrier så er jo det bedre enn ingenting 😅 

Samtidig gruer jeg meg sånn til fødsel. Hadde virkelig en rask og fin fødsel sist, men det ER jo vondt, man kommer ikke unna det😭 .. har lest den «positiv fødsel» boken og den fokuserer jo veldig på hvordan man tenker om fødselen, visualisering underveis, bruk av pusten, positive tanker osv. Syns boken var veldig fin, selv for meg som har født før OG hadde en fin opplevelse. Det føles kanskje bare litt nytt igjen, siden det er 8 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 3.3.2022 den 22.22):

Oi så mange tegn du har! Så fascinerende! Jeg har aldri fått noe tegn i forkant, har feks aldri sett noe slimpropp i forkant av mine fire fødsler. Så gøy å høre om andre syns jeg 🤩 

Høres i alle fall ut som det ikke er lenge før du har babyen din hos deg! 

Ja, det har vært mange tegn siste tiden! Men her er jeg enda, i 40+0 😅🙈 … 

Spennende hvordan svangerskap og fødsler egentlig utarter seg så veldig forskjellig fra person til person! Kvinnekroppen er fantastisk 🙏🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om noe har skjedd hos deg i natt! Min fødsel startet jo nå sist når barna var på overnatting hos andre. Akkurat som babyen skjønte at passet det bra å komme ut :fnise:
For ja, skjønner at du er lei. Prøver virkelig å tenke på det i disse dager når jeg savner gravidmagen og er litt trist for at jeg aldri skal være det igjen. Tenker da på de siste dagene og hvor utroolig kjedelig og plagsomt vondt det var siste tiden (og som du skriver, gjøre ting klart uten at noe skjer - frustrerende!) Jeg kom meg til uke 41, håper du slipper det 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Spent på om noe har skjedd hos deg i natt! Min fødsel startet jo nå sist når barna var på overnatting hos andre. Akkurat som babyen skjønte at passet det bra å komme ut :fnise:
For ja, skjønner at du er lei. Prøver virkelig å tenke på det i disse dager når jeg savner gravidmagen og er litt trist for at jeg aldri skal være det igjen. Tenker da på de siste dagene og hvor utroolig kjedelig og plagsomt vondt det var siste tiden (og som du skriver, gjøre ting klart uten at noe skjer - frustrerende!) Jeg kom meg til uke 41, håper du slipper det 🤞

Nei, det har jammen ikke skjedd mye her gitt 🙈… vi forsøkte sex og som forventet resulterte det i maserier og en del vondter i timene etterpå. Men aldri såpass at jeg tenkte det ble fødsel. Likevel såpass ubehag at jeg måtte bare opp i sengen å legge meg tidlig, fant ingen god stilling på sofaen og alt var bare ubehagelig. 

Så stoppet det helt opp i kanskje 22 tiden, 5 timer etter det startet. Men men, prøver tenke at det kan jo ha vært med på å modne ting litt da i det minste. 

Men nå gidder vi ikke gjøre det flere ganger før fødsel. Han får komme når han kommer. Blir så utroooolig sliten dagen etter de modningsriene. Føler jeg er syk og bakfull 😅🙈 .. 

Og ja - det er jo så lett å bli lei nå på slutten. Og da glemmer man litt at det kommer en tid hvor man savner å være gravid og. Det er vel sånt med mye her i livet, man savner det man ikke har på en måte. Dette er høyst sannsynlig vårt andre og siste barn også. Slik som med deg(siste graviditet), så man bør jo sikkert prøve sette pris på den siste tiden. Helt egentlig 😊❤️ 

Stemmer at du gikk en del over tiden. Så du vet godt hvordan det kjennes ut! (Nå bør jeg jo IKKE klage for termin er først på tirsdag🙃). Men så plutselig er bebis her, og ser jo hvor fort tiden hos dere har gått nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...