Ængel Skrevet 25. august 2021 #1 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg er interessert i å strikke et skjørt som er likt i form som disse avbildet. Jeg er mer eller mindre en nybegynner og utfra hva jeg har strikket er det som oftest store hull mellom maskene når jeg strikker. Hvordan kan jeg strikke like tett som på disse skjørtene eller noe liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #2 Del Skrevet 25. august 2021 Tynt garn og tynne pinner(2-2,5mm). Men det er en tålmodighetsprøve så hvis du er nybegynner så er kanskje ikke det stedet å starte… Anonymkode: 28539...323 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #3 Del Skrevet 25. august 2021 Mitt beste tips for å strikke jevnt er å ta tråden en gang rundt ringfingeren, under langfingeren og så over pekefingeren som normalt. Da er det lettere å kontrollere at det er lik stramhet på tråden! Prøv noen runder til du får teken på den nye teknikken. I tillegg pleier jeg å stramme til etter hver vrange maske på vrangbord. Det hjelper også på å få en jevn vrangbord, det er vanskelig som nybegynner😊 Og så blir det jo både enklere og jevnere desto mer du strikker, da. Lykke til! Strikking er verdens beste hobby! Anonymkode: 903ce...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ængel Skrevet 25. august 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 25. august 2021 Etter å ha sett litt rundt på nettet så ser "Lunt Ribbeskjørt" ganske likt ut. https://tusenmasker.wixsite.com/tusenmasker/gratisoppskrifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #5 Del Skrevet 25. august 2021 Her er forøvrig et tips på en enkel oppskrift med stor pinnestr slik at det går fortere å strikke😊Det er en del kortere, men det er jo bare å forlenge glattstrikk-delen nederst! https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5240&cid=1 Anonymkode: 903ce...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå