AliceNextDoor Skrevet 28. august 2021 #41 Del Skrevet 28. august 2021 Edie skrev (1 minutt siden): Det kommer an på konteksten og formulering i innlegget, slik at dette er ikke et ja eller nei svar. Viser til tidligere svar her: Antivaksinedebatt er ikke tillatt. Edie, adm. Nå er det jo sånn at dere har fjernet det som IKKE er anti. Hvis dere legger kontekst til grunn, så er dere på svært gyngende grunn. Tvert imot står det akkurat nå veldig mye anti igjen uredigert. Det tror jeg er det mange reagerer på her, inkludert meg selv. Det er jo også sånn at moderator har brukt falske/særs svake beskyldninger ut fra det en majoritet av andre her ser, i ledd av en utestengelse. Det reagerer man jo så klart også på. Da er det kort vei til å begynne anta at det som skjer er å skyve bort hele debatten om et særdeles viktig tema under en pandemi. Det tror jeg vi alle kan være enig i ville vært uheldig om det er dette som skjer. Dere kommer ikke unna at det er en hel del personer med faglig kompetanse god nok til å se at dere har fjernet det ene elementet av sannhet i en storm av konspirasjoner, og det provoserer nok de akkurat nevnte slik at det skaper dere slike debatter som det som pågår nå her. Er det virkelig nødvendig? Hvorfor skal det være sånn at brukere nå diskuterer seg mellom privat om hva de tør å spørre om eller ytre som de finner feil? Dere skaper jo slik en redsel for utestengelse ved konfrontasjon. Selv har jeg skjønt at det bare blir moderert bort her, og er egentlig ferdig med debatten som kun fjernes med begrunnelse i brukerdebatt. Det er ingen tvil om at det mest effektive er å ta debatten med andre brukere via andre medier, og det har enkelte allerede gjort. Dere koker smult, og har nå slukket med vann, slik jeg ser det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 28. august 2021 #42 Del Skrevet 28. august 2021 1 hour ago, Edie said: Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Edit: Ryddet for brukerdebatt. Det er ikke tillatt å diskutere andre brukeres eventuelle sanksjoner. Edie, adm. Fantastisk. Snakk om å sikre seg at man kan gjøre hva man vil, uten at det skal kunne diskuteres engang. Det framstår som svært, svært uheldig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 28. august 2021 #43 Del Skrevet 28. august 2021 Katten.2.0 skrev (1 minutt siden): Fantastisk. Snakk om å sikre seg at man kan gjøre hva man vil, uten at det skal kunne diskuteres engang. Det framstår som svært, svært uheldig. Det er vel soleklart at de ikke ønsker tilbakemeldinger, slik de hevder. Mye av det som nå er slettet i denne tråden var absolutt ikke brukerdebatt, men debatt om metode. Jeg aner at det er provoserende at vi hele tiden bringer frem temaet slik vi gjør. Derfor sier jeg at jeg gjerne kan fortsette å diskutere kjoler og mat og kosemose, den andre diskusjonen trenger ikke foregå her. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2021 #44 Del Skrevet 28. august 2021 Vi har forståelse for at det oppleves frustrerende å ikke kunne diskutere saker slik man ønsker, fordi det gjøres best ved å eksemplifisere med enkeltbrukere. Det er frustrerende for moderatorteamet også, å ikke kunne imøtekomme tilbakemeldinger på en mer forklarende måte. Taushetsplikten vår er derimot grunnleggende, og vi diskuterer ikke brukere, sanksjoner og regelbrudd med andre brukere. Vi ønsker at våre brukere skal føle seg trygge på at vi ikke utleverer brukerinformasjon videre. Når det er sagt så er alle tilbakemeldinger lest og vurderes i fellesskap på bakrommet. De har altså hatt en verdi selv om de ikke kan bli stående i åpent forum fordi det er brudd på forumets regelverk. Og som alltid; kommer man over regelbrudd, som for eksempel antivaksinedebatt, så setter vi pris på rapporter slik at dette kan vurderes mot regelverket og evt. ryddes. Med ønske om en fin helg videre, Edie, adm. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 28. august 2021 #45 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Edie skrev (28 minutter siden): Vi har forståelse for at det oppleves frustrerende å ikke kunne diskutere saker slik man ønsker, fordi det gjøres best ved å eksemplifisere med enkeltbrukere. Det er frustrerende for moderatorteamet også, å ikke kunne imøtekomme tilbakemeldinger på en mer forklarende måte. Taushetsplikten vår er derimot grunnleggende, og vi diskuterer ikke brukere, sanksjoner og regelbrudd med andre brukere. Vi ønsker at våre brukere skal føle seg trygge på at vi ikke utleverer brukerinformasjon videre. Når det er sagt så er alle tilbakemeldinger lest og vurderes i fellesskap på bakrommet. De har altså hatt en verdi selv om de ikke kan bli stående i åpent forum fordi det er brudd på forumets regelverk. Og som alltid; kommer man over regelbrudd, som for eksempel antivaksinedebatt, så setter vi pris på rapporter slik at dette kan vurderes mot regelverket og evt. ryddes. Med ønske om en fin helg videre, Edie, adm. Jeg leser mellom linjene her at dette gjelder noe mer enn akkurat denne tråden, og det vi andre har offentlig her, så man må vel bare stole på det. Jeg er fortsatt sterkt kritisk til modereringen i dette tilfellet, så det kan dere ta som en tilbakemelding til forumet. Det burde være lov til å diskutere forskning selv om det *kan* oppfattes av noen som noe som ikke er utelukkende positivt for disse vaksinene. Et eksempel er jo da AZ-vaksinene førte til dødsfall. Slik dere modererer nå medfører jo det at dere ville sensurert all debatt om dette, siden det åpenbart kan tolkes som "antivaksinedebatt" og setter fokus på en mindre heldig bivirkning av vaksinen. Edit: Bare så dette ikke skal bli slettet; jeg mener modereringen, ikke avgjørelsen deres om utestengelse. Endret 28. august 2021 av likestilling 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå