Gå til innhold

Er likes på KG viktig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er det :) Mange likes gir meg god selvfølelse. Jeg poster kun under brukernavn når jeg er veldig fornøyd med innlegget, for å opprettholde høyt antall likes i forhold til innlegg.

Fordelen med å poste anonymt er at man kan like sitt eget innlegg.

Anonymkode: 02f59...750

Håper innlegget ditt får langt flere likes enn du pleier å få når du skriver under brukernavn. :tongue:

Anonymkode: f78a3...1a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Joa. Hyggelig det.

Likes på innlegg betyr faktisk noe, i motsetning til "bruker-likes".

Bruker-likes har blitt ødelagt av telletråder som krever likes for videre telling.

Anonymkode: 7c3ac...3e1

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Tapere med fritidsproblemer fordriver tid og sanker likes der. 

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt sikkert. Du har jo bare fått 3728 notifications om det her inne (for å være nøyaktig).

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell deg selv det du. 

Bra noen her inne er det.

Aldri sett noen ta likes såpass alvorlig. :ler2:

Anonymkode: f78a3...1a6

• Liker 3
Skrevet
Cambria skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er koselig å få likes, og jeg må innrømme at jeg synes det er stas om et innlegg jeg skriver får mange likes. Ikke fordi det vises antall likes på brukeren min, men fordi det gir en bekreftelse på at noen synes det jeg skriver er fornuftig. 

I diskusjoner kan det også være fint å kunne gi en likes til noen man er enig med, istedenfor å skulle skrive nøyaktig det samme. Jeg er derfor glad kvinneguiden har likes, men jeg ser vel aldri på hvor mange likes en bruker har fått. Den biten tenker jeg er unødvendig. 

Jeg er såpass opptatt av likes at jeg alltid ser på hvor mange likes andre har, også i forhold til antall innlegg. Herlighet jeg er jo helt sprø! Blir flau av meg selv.😂😂

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Jeg er såpass opptatt av likes at jeg alltid ser på hvor mange likes andre har, også i forhold til antall innlegg. Herlighet jeg er jo helt sprø! Blir flau av meg selv.😂😂

Jeg tror mange gjør som deg, men kanskje ikke like mange som tør å innrømme det uten å være anonym 😉

Det er vel en grunn til at det synes hvor mange likes man har sammenlignet med innlegg. Jeg husker at da jeg var ny på forumet så tenkte jeg at de populære fikk mye likes på sine innlegg, men etterhvert som jeg lærte at det ikke bar sånn så har jeg sett mindre og mindre på antall likes opp mot antall innlegg 😅

• Liker 1
Skrevet

Nei. Mange likes på et innlegg betyr ofte at man har skrevet noe feil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Synes du det er viktig eller tenker du på å få likes når du svarer? :) 

Anonymkode: 19413...9a2

Ja skriver for det meste som anonym, bruker kun nick når jeg tror jeg kanskje kan få noen likes. Ja jeg er faktisk så tragisk 🤣.

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Pleier du å like anonyme svar om de er bra forresten? 

Ja bruker oftere å like anonyme svar enn folk med nick. Da jeg merkelig nok føler det er en konkuranse om mest likes på KG, og jeg vil da ligge dårligere ann i poeng ovenfor andre viss jeg er raus med likes til nick' s.

Anonymkode: 87a30...c74

Skrevet
Cambria skrev (1 minutt siden):

Jeg tror mange gjør som deg, men kanskje ikke like mange som tør å innrømme det uten å være anonym 😉

Det er vel en grunn til at det synes hvor mange likes man har sammenlignet med innlegg. Jeg husker at da jeg var ny på forumet så tenkte jeg at de populære fikk mye likes på sine innlegg, men etterhvert som jeg lærte at det ikke bar sånn så har jeg sett mindre og mindre på antall likes opp mot antall innlegg 😅

Mulig. Folk må jo tenke at jeg er stokk dum som gjør det. Jeg vet ikke om jeg hadde vært like aktiv uten likes, helt ærlig. Vet ikke hva som fenger med det - jeg er overhodet ikke sånn på sosiale medier, men av en eller annen grunn er det avhengighetsskapende. Jeg har litt over 4 likes på hvert innlegg i snitt, jeg prøver å øke, men det er sannelig ikke enkelt. :sjenert:

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja skriver for det meste som anonym, bruker kun nick når jeg tror jeg kanskje kan få noen likes. Ja jeg er faktisk så tragisk 🤣.

Ja bruker oftere å like anonyme svar enn folk med nick. Da jeg merkelig nok føler det er en konkuranse om mest likes på KG, og jeg vil da ligge dårligere ann i poeng ovenfor andre viss jeg er raus med likes til nick' s.

Seriøst? SÅ viktig er det ikke for meg. Jeg liker andres innlegg hvis de er gode eller jeg er enig, uavhengig av om bruker er anonym eller under nick. 🤭

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt sikkert. Du har jo bare fått 3728 notifications om det her inne (for å være nøyaktig).

Den funksjonen kan man slå av. 😄 

For min del så kan man fjerne "like knappen".

Anonymkode: 71fe8...b42

Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Seriøst? SÅ viktig er det ikke for meg. Jeg liker andres innlegg hvis de er gode eller jeg er enig, uavhengig av om bruker er anonym eller under nick. 🤭

Ja, hadde de fjernet den samlede summen likes du har fått, slik at kun antall post vises så hadde jeg nesten ikke brukt anonymknappen.

Skrevet
PetterKanin skrev (13 minutter siden):

Nei. Mange likes på et innlegg betyr ofte at man har skrevet noe feil.

Ganske enig mer deg. Noen gir likes selv om innleggene kan høres bra ut, men inneholder mye feil eller er nedlatende skrevet. Skulle vært mulig å se hvem som ga likes og hvem som fremhever feks mobbekultur. Dersom folk får masse likes og innholdet mangler essensielle poeng, tenker i hvertfall jeg hva folk har mellom ørene av og til. 

Anonymkode: f0662...38e

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ganske enig mer deg. Noen gir likes selv om innleggene kan høres bra ut, men inneholder mye feil eller er nedlatende skrevet. Skulle vært mulig å se hvem som ga likes og hvem som fremhever feks mobbekultur. Dersom folk får masse likes og innholdet mangler essensielle poeng, tenker i hvertfall jeg hva folk har mellom ørene av og til. 

Anonymkode: f0662...38e

Dersom innlegg som får mange likes egentlig har nedsettende innhold, har man jo lov til selv å sortere. Det er med andre ord fortsatt lov til å tenke selv!

Men jeg er enig i at de som trykker liker bør være synlige for andre. Det handler nok mest om anonymiteten. Man kommer vel stadig tilbake til det faktum at man ikke bør få lov til å skrive anonymt. Eneste som bør ha lov til å skrive anonymt må være TS.

Skrevet
Gjenferdet skrev (38 minutter siden):

Mulig. Folk må jo tenke at jeg er stokk dum som gjør det. Jeg vet ikke om jeg hadde vært like aktiv uten likes, helt ærlig. Vet ikke hva som fenger med det - jeg er overhodet ikke sånn på sosiale medier, men av en eller annen grunn er det avhengighetsskapende. Jeg har litt over 4 likes på hvert innlegg i snitt, jeg prøver å øke, men det er sannelig ikke enkelt. :sjenert:

Er det derfor du deltar i tråder der du er talsperson for sårbare temaer? Fordi du veit du får mye likes? Du er jo ikke en av de som poster klær og er mye på telletråder der de fleste "høsterne" er....

• Liker 2
Skrevet

Ja, kjempeviktig vil jeg si.

Jeg pleier å ikke og svare hvis folk er for lite likes, hvis du for eksempel har skrevet flere enn innlegg enn du har av likes.

Da regner jeg med at du er tulling, og bare skriv tull.

Anonymkode: 61951...160

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det derfor du deltar i tråder der du er talsperson for sårbare temaer? Fordi du veit du får mye likes? Du er jo ikke en av de som poster klær og er mye på telletråder der de fleste "høsterne" er....

Nei. Jeg deler om sårbare temaer i hensikt å hjelpe og spre kunnskap. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, kjempeviktig vil jeg si.

Jeg pleier å ikke og svare hvis folk er for lite likes, hvis du for eksempel har skrevet flere enn innlegg enn du har av likes.

Da regner jeg med at du er tulling, og bare skriv tull.

Anonymkode: 61951...160

Jeg får mest likes på tull da :) Får lite likes når jeg prøver å hjelpe eller delta i debatter. Man veit aldri 

Skrevet

Mange forbinder likes med kredibilitet. 

Men jeg er beviset på at dette ikke stemmer. Jeg har over 17,5 millioner likes og ingen kredibilitet. 

Anonymkode: 23477...92a

• Liker 1
Skrevet

Nei, men hvis jeg mener jeg har et godt poeng eller et solid sarkastisk stikk er det hyggelig å se at folk henger med i svingene.

Anonymkode: 0c6b8...3f3

• Liker 1
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

Nei. Jeg deler om sårbare temaer i hensikt å hjelpe og spre kunnskap. :) 

En god bonus er det  nok, men du forteller jo hvor viktig likes er for deg åså, og det tar faktisk bort litt av "seriøsiteten" din i de trådene :) 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En god bonus er det  nok, men du forteller jo hvor viktig likes er for deg åså, og det tar faktisk bort litt av "seriøsiteten" din i de trådene :) 

Det er leit å høre at du opplever det sånn. Jeg er ikke noe mindre seriøs i det jeg skriver selv om jeg også synes det er gøy med likes. Jeg mener jo det jeg skriver uansett og ville ikke skrevet ting om jeg ikke mente det. :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...